orginele ideen/ tips om het aan je ouders en vrienden te vertellen?

vertel vertel hoe hebben jullie het verteld, gewoon zo even tijdens een bakkie koffie of op een speciale manier met bv een kadootje erbij?

ik ben benieuwd

liefs rosalien

Hey Rosalien,

Wij hadden voor onze ouders een fopspeentje gekocht met de tekst I love Opa/Oma en toen zijn we bij hun langs geweest voor een bakkie leut. Toen we lekker zaten kletsen vielen we iedereen in de rede met de volgende zin "Oh ja, we hebben nog iets leuks voor jullie". Ouders waren helemaal verbaasd, "huh, iets voor ons??"   In de tijd dat ze het inpakpapier van het fopspeentje af haalde, haalde ik de zwangerschapstest uit mijn tas, zodat ze het bewijs met eigen ogen konden aanschouwen! Mijn ouders stonden te huilen, juichen en te springen haha. Het fopspeentje staat nu nog bij hun op de kast, zodat iedereen die binnekomt kan zien dat ZIJ grootouders worden. Bij mijn schoonouders hebben we het net zo gedaan!

Denise (37 weken zwanger van 1e kindje)

Ik heb de 27ste me eerste echo en die dag gaan we ook met me schoonouders een weekendje weg. Ik heb afgelopen tijd elke keer gezegd vreselijke ouderwetse pantoffels te kopen die zij aan mogen doen omdat ze opa en oma worden. allen stond een kleine voor de aankomende jaren nog niet echt op de planning en weet nu dus ook neit of me schoonouders nu dit idee zullen waarderen. ik hoop een leuk idee voor dat weekend te krijgen want ws vertellen we het dat weekend het wel aan ze. puur omdat als ik niet op me werk ben en slaap ik bij hun in huis ben en ze houden nog al van biefstukjes ( halfrauw vlees) en dergelijke dingen.

Iemand nog leuke ideeen? leuk manier om het je baas te vertellen mss ( ik ben in wonnende oppas dus heb een goede band met me baas)

Hoi,

Bij de eerst hadden we voor de opa's en oma's een boekje gekocht mijn kleinkind en ik.
deze hebben we ingepakt gegeven en toen ze het uitpakte wisten ze meteen wat er aan de hand was.
Op het werk moest ik nog trakteren voor mijn verjaardag en heb toen in één zin gezegt dit is nog van mijn verjaardag en omdat ik zwanger ben. kreeg toen allemaal verbaasde blikken en na een tijdje kwamen de vragen.

Deze keer weet ik nog niet wat ik ga doen voor het werk zit ik te denken om een slagroomtaart te halen en een pak rose en blauwe muisjes en hier wat van op de taart te doen.
Voor de opa's en oma's nog geen idee.

groetjes Plat

Hoihoi..

Wij hebben het gelijk verteld zodra we t wisten.. We konden het niet voor ons houden hihi..

Ik had mijn ouders sochtends nog aan de telefoon en mijn moeder vroeg nog en ben je ongesteld geworden? Dus ik doodleuk ja verdorie inderdaad!

Ik vervolgens naar de apotheek om een speentje, en nog fotolijstjes in de stad gehaald, een leuk gedichtje uitgeprint en dit ingepakt en gegeven toen we koffie gingen drinken..
Manlief was zoo blij datie zijn auto sleutels op de deur van de auto had laten zitten, hij zat te grijnzen van oor tot oor dus mijn ouders hadden al vrij snel in de gate dat er iets aan de hand was.

Mijn schoonmoeder was bij haar andere zoon dus wij daarheen, alleen mijn schoonzus en schoonmoeder waren naar het strand met de honden.. Dus wij t lijstje gegeven aan mn zwager maar die dacht in eerste instantie dat het voor hunzelf was omdat zij ook zwanger was. Dus wij ff aangedrongen van gohhh lees t nou eens goed.. en jawel hoor ook dat kwartje viel. Nou mn zwager heeft vervolgens zijn vrouw gebeld van gohh kom maar naar huis toe, dus bij haar viel t kwartje ookal en mijn schoonmoeder heeft schijnbaar de hele weg naar huis zitten vragen van gohh t is toch niet zover he?! zouden ze zwanger zijn.. En jahwel hoor haha! Erg leuke reacties!!

Zelf al een idee hoe je t gaat vertellen?
Groetjes Maaike

Hoi hoi,

Wij hebben het verteld tegen onze ouers toen ik ruim 5 weken zwanger was. Ik kon het voor hun echt niet langer geheim houden.
We hadden voor mijn ouders en schoonouders een koffertje gekocht met daarin een fopspeen, slofjes, boekje van opa en oma pluis en een rompertje laten drukken met de tekst: Toevallig zijn mijn opa en oma de liefste! Vroeger toen ik ging logeren had ik ook altijd zo'n klein koffertje bij met alles erin, dus ik vond het wel een leuk idee. (had dit idee op internet gevonden).
Mijn ouders waren die dag 34 jaar getrouwd, dus rede genoeg voor een extra kadootje. Toen mijn moeder het koffertje zag dacht ze in eerste instantie dat ze mee op vakantie mochten, maar toen ze het koffertje open deed stonden de tranen in haar ogen (van geluk wel te verstaan)
Ook mijn schoonouders vonden het een erg leuke en originele manier om het zo te vertellen. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en net naar de verloskundige geweest. Aangezien het komend weekend carnaval is en ik dus niet mag drinken, willen we het deze week aan de rest van de familie vertellen en daarna aan de vrienden. Ben echt super benieuwd hoe ze gaan reageren.
Heb trouwens ook nog kaartjes laten maken met de foto van de test erop. Vond ik ook wel leuk.

Veel plezier met het vertellen van het goede nieuws!

Liefs

Terug
Bovenaan