orginele ideen/ tips om het aan je ouders en vrienden te vertellen?

@Kim
Wij hebben het vorig jaar ook met Pasen verteld, voor mijn moeder en man hadden we een kleinigheidje meegenomen. Een hazenpaar en daar een klein haasje bij. We zeiden, dit kleintje hoort ook bij ons.
Mijn schoonouders zijn we het toen gelijk gaan vertellen, ze wilden dat we Chinees bleven eten, ik zei dat het dat wel een rijsttafel voor 5 personden moest zijn, het kwartje viel pas na een paar momenten.
Mijn pa en broertje hebben we het verteld toen we onze trouwfoto's gingen laten zien.
(Onze eerste zwangerschap hebben we het trouwens verteld aan mijn schoonouders op hun 30e trouwdag, een lijstje, passepartout en de eerste echo ingepakt.)
Nu zijn we zwanger van de tweede en willen we als we de eerste echo hebben gehad het vertellen. We pakken dan een koffertje in en "laten onze dochter iets vragen aan de opa's en oma's: "Ik wil iets leren, beschuit met muisjes smeren".

Hallo allemaal,

Bij de eerste hebben we het bij iedereen een beetje anders verteld maar bij mijn ouders zo: we namen ze mee uit eten (was voor een andere feestelijke reden, dus ze hadden geen idee) maar we spraken af om voordat we naar het reataurant zouden gaan eerst een cocktail te gaan drinken bij een leuke cocktail bar om te toasten. Daar nam ik de bestelling op en zei dat ik zelf voor een niet-alcoholische cocktail zou gaan. Mijn vader had het meteen door. Was een heel leuke manier om te vertellen!

Bij veel vrienden en ook andere familieleden vertelden we het later en toen hadden we de echo-foto inmiddels gelamineerd in mijn handtas. Dus dan zeiden we iets als: o ja, we hebben nog nieuwe foto's (ik maak veel foto's, o.a. van onze katten) en niemand verwachtte uiteraard een echo-foto. Heel leuk om dan zomaar opeens op tafel te leggen!

Nu ben ik zwanger van de tweede en hebben we ons zoontje het aan iedereen laten 'vertellen' middels een t-shirtje, wat we hebben laten maken bij Rainbow babies (http://www.rainbowbabies.nl/)
Er staat op: Ik word broer!
En dan hebben we er een afbeelding van twee visjes (een grote en kleine) onder gezet. Dit omdat ons zoontje altijd heel trots 'vis' (of 'tis)  zegt.

De reacties zijn heel leuk, want niet iedereen zag/ ziet  het meteen. Bij mijn ouders rende hij al een tijdje rond in zijn shirt en dacht mijn vader eerst dat er " Ik word boer! stond.... Op een verjaardagsfeestje waar we waren, hadden we eerst zijn vestje aangehouden, omdat het zo druk was en anders eerst andere mensen dan de gastheer en de jarige het zouden zien. Pas toen onze zoon gezellig bij de gastheer ging staan kletsen, zeiden wij: doe hem zijn vestje anders maar uit en toen las hij natuurlijk meteen de tekst.

Het is  heel leuk om hem rond te zien rennen in de speeltuin met het shirtje aan en dat je dan allerlei mensen hoort zeggen: hee, dat jongetje wordt broer!

Zo'n actie met zo'n shirtje is vooral  superleuk als je een bruiloft hebt of ander feest waar je veel van je vrienden en familie verwacht, dan weet bijna iedereen het in een keer.

Groetjes, Sara

Terug
Bovenaan