orginele ideen/ tips om het aan je ouders en vrienden te vertellen?

Hoi hoi,

Ik ben inmiddels zwanger van de 3de.

Bij de eerste hebben wij het opa en omaboek gegeven.
Bij de tweede hebben we een foto gemaakt van onze dochter die achter een rieten kinderwagen loopt met een pak muisjes ervoor. Ik had een kaart gekocht met een passepartout en die eruit gehaald foto erin. Op de kaart hadden we geschreven: Nu ben ik al aan het oefenen want straks ben ik een grote zus.
( We hadden toen net een pup die hadden we in de wagen gezet)

Waarschijnlijk vertellen we het nu door een zelfgemaakt doosje( door mijn oudste)  voor mijn moeders verjaardag te geven en  daarin een speentje te doen met een kaartje eraan van Is er  nog plaats voor een extra bedje voor ons babytje? Aangezien mijn ouders een gehele kinderkamer hebben ingericht voor de kids.

Voor mijn schoonouders moeten we nog iets bedenken.
vandaar dat ik ook hier aan het kijken was hihi

groetjes e

Wij hadden ons dochtertje een t-shirt aangedaan met aan de voorkant: Geef mij maar een kusje en op de achterkant: want ik krijg een broertje of zusje.

Zag dat er al iemand had gereageerd die een t-shirt had gedaan met geef mij een kus ik word grote zus en dat dat voor een jongetje natuurlijk niet ging. Nou dat probleem heb je met dit shirtje niet!!

Groetjes, Petra

quote: Kim78L reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2009 21:11:24'));

Bij onze eertste was ik rond de sinterklaasdagen 10 weken zwanger en hebben we o-p-a en o-m-a van chocoladeletters ingepakt. Na even puzzelen met de etters kwamen dan toch de tranen.

Voor de rest hebben we gewacht tot de 12 weken echo en daar hebben we een kerstkaart van gemaakt en verstuurd. Erg leuk.

Nu zijn we rond de paasdagen 10 tot 12 weken dus zit te denken om daar iets mee te doen, met eieren met een boodschap, maar ik weet nog niet precies wat. Komt nog wel hoop ik. En verder is het nu de vraag og ik het wel zo lang verborgen kan houden, mijn buikje is nml nu al aan het groeien met 6 weken zangerschap. Bij de eerste ook al bij 11 weken, maar nu alweer eerder. Het is overigens niet echt een zwangerschapsuikje, maar ik kan mijn buik gewoon niet meer zo makkelijk inhouden afgelopen week, waardoor mijn overgebleven buikje van de eerste zichtbaar wordt. Ik heb ook het idee dat mensen er al over aan het speculeren zijn en dat ze kijken naar mijn buikje, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
En omdat ik al eerder een miskraam heb gehad wil ik het niet te vroeg vertellen.

Hihi, sorry maar toen ik dit net las schoot me te binnen: Een half eierdopje met een mini popje o.i.d. en dan de tekst "het komt niet uit een ei, maar ik krijg er wel een broertje of zusje bij!"

Ik moet het zelf ook nog vertellen aan opa en oma van manlief z'n kant, bij mijn eigen ouders schoot het er al uit toen ik net 8 weken was, zit inmiddels op 14,2. best laat als ik er zo over nadenk...

Hallo,

leuk om te lezen hoe iedereen de moeite heeft gedaan om het te vertellen.
Dat hebben wij helaas niet gedaan.
Zodra we het wisten (met 4 weken ongeveer) hebben we het ook meteen verteld. Niks bijzonders gedaan ermee en daar heb ik wel een beetje spijt van. De reactie is wel leuk maar anders.
Zeker bij je eerste kindje zou ik iedereen adviseren : doe er iets leuks mee !!!

Groetjes jeanine

Bij de eerste hebben we twee nijntje boekjes gekocht, de versie opa en oma pluis, die   ingepakt en gegeven aan de opa's en oma's. Grappig, de ene opa en oma snapte de bedoeling meteen, de andere opa en oma keken eerst van: wat moeten wij met zo'n boekje? Pas toen we ze wezen op de titel viel het kwartje, haha!!
Bij de tweede hebben we een foto gemaakt van de eerste met twee pakken muisjes (roze en blauwe dus!), die foto hebben we op een taart laten zetten met de tekst Hoera, ik word grote broer! De taart konden we trakteren aan onze ouders en broers en zussen omdat ik zelf jarig was, dus leuke dag om het te vertellen. Op de taart nog wat roze en blauwe muisjes gestrooid, iedereen vond het wederom een origineel idee. En iedereen was natuurlijk blij verrast!!

Terug
Bovenaan