orginele ideen/ tips om het aan je ouders en vrienden te vertellen?

Hoi,

Ik kreeg van de week een  kaars met tekst erin die je pas ziet als hij 10 minuutjes brand.Er stond in "ik ben zwanger". volgens mij bij de blokker vandaan.

groetjes

Hi,

Wij hebben het de afgelopen dagen verteld aan zijn ouders, mijn broer en zijn zus. We hebben rompertjes laten drukken bij simply collours, heel leuk. Mijn opa & oma zijn super-cool, mijn tante is de allerliefste en ik ben mijn ooms grootste fan (speelt in een bandje). Ingepakt, op de koffie gaan en gezegd  'we hebben wat voor je'. Echt zo ontzettend spannend!
De eerste 2x kon ik de tranen niet binnenhouden, de 3de was slechts 1 klein minitraantje haha. We worden er steeds beter in! Mensen reageren eerst een beetje ongelovig, ze verwachten het echt nog niet bij ons. Zij kijken vragend, wij knikken breed lachend, en dan zijn ze zo blij! Echt zo leuk!!

Mijn ouders wonen in Frankrijk, die hebben we een rompertje met mijn opa&oma zijn très-cool opgestuurd :) Het wachten is op een telefoontje, het is natuurlijk even afwachten wanneer het aankomt. Ik denk vandaag of morgen, spannend!!

Veel plezier met vertellen allemaal!
Ik merk dat ik het, sinds we het verteld hebben, zelf ook steeds meer ga geloven haha!

xx Floppie

Hey,

Hebben jullie ook nog leuke tips om het te vertellen als je al een kindje hebt?

Ik heb het bij de eerste verteld door middel van een zelfgemaakt "krantenartikel"
compleet met foto van de ooievaar

Groetjes

hoi dames,

leuk al die manieren om het te vertellen!
Even reagerend op de laatste reactie: wij laten onze dochter na de eerste echo met een T-shirtje binnen lopen bij oma en dan een tekst erop zoals:

Geef mij een kus

Ik word grote zus!

Maar dat kan dus niet als je eerste kindje een jongen is haha.
Groetjes Tamar

Hoihoi,

Ik had van die scholiertjes gekocht, deze even in de oven gedaan om het chocolade te laten smelten, muisjes erop gestrooid en de oudste heeft deze aan z'n beide opa's en oma's aangeboden. (dat idee van die scholiertjes kwam ook ergens van deze site..) Hij is nog maar 1,5 maar heeft wel goed in de gaten dat het leuk is om iets aan iemand anders te geven...

Succes met kiezen want er staan veel leuke ideeen hier!

Groetjes,
jo

Net na de 9 weken echo (zodat we in ieder geval een kloppend hartje hadden gezien) hebben we het aan beide ouders verteld. Voor mijn schoonouders hebben we een Eerste Hulp Bij Opvoeden koffertje gemaakt met verschillende dingetjes; een rompertje een drinkbeker, sokjes, een bijtring een blad van Ook (voor opa's en oma's) en voor mijn ouders hebben we een heel mooi lijstje gekocht met een persoonlijk gedicht erin met de vraag of het gedicht uiteindleijk vervangen mag worden voor een foto van de kleine. Na het eerste couplet hadden ze het pas door en ze vonden het helemaal geweldig!!

Succes met je zwangerschap!

Wij hebben bij ikea van die diepe fotolijstjes gekocht en daar de echo met een piep klein knuffeldiertje gedaan en dat ingepakt en gegeven. Hadden we ooit eens gezien op tv.

Groetjes Annemieke

Bij onze eertste was ik rond de sinterklaasdagen 10 weken zwanger en hebben we o-p-a en o-m-a van chocoladeletters ingepakt. Na even puzzelen met de etters kwamen dan toch de tranen.

Voor de rest hebben we gewacht tot de 12 weken echo en daar hebben we een kerstkaart van gemaakt en verstuurd. Erg leuk.

Nu zijn we rond de paasdagen 10 tot 12 weken dus zit te denken om daar iets mee te doen, met eieren met een boodschap, maar ik weet nog niet precies wat. Komt nog wel hoop ik. En verder is het nu de vraag og ik het wel zo lang verborgen kan houden, mijn buikje is nml nu al aan het groeien met 6 weken zangerschap. Bij de eerste ook al bij 11 weken, maar nu alweer eerder. Het is overigens niet echt een zwangerschapsuikje, maar ik kan mijn buik gewoon niet meer zo makkelijk inhouden afgelopen week, waardoor mijn overgebleven buikje van de eerste zichtbaar wordt. Ik heb ook het idee dat mensen er al over aan het speculeren zijn en dat ze kijken naar mijn buikje, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
En omdat ik al eerder een miskraam heb gehad wil ik het niet te vroeg vertellen.

Terug
Bovenaan