Over tijd

Hallo meiden,
Ik heb een zoon van tweeënhalf en ben zwanger van nummer twee. Ik was vorige week vrijdag uitgerekend, ben nu dus 40 weken + 6 dagen zwanger. Gelukkig voel ik me prima.
Ben benieuwd of er meer in het overtijd-schuitje zitten. Kunnen we ervaringen uitwisselen...

Hallo,
Ik zit dus in precies hetzelfde schuitje.... Vandaag precies 6 dagen overtijd.... Bij mij is het wel de eerste misschien dat het scheeld. Ik ben het ondertussen wel ongelovelijk zat. Behalve gister, zo'n mooie dag lekker naar buiten met m'n neefje, nichtje en zus de speeltuin in. Later in de tuin met een boek. Tja, ben wel erg wisselvallig geloof ik (net als het weer). Zullen de hormonen wel zijn, hihihi :)
Tot gauw,
Groetjes

Hallo,

ja hoor, er zijn er nog meer. Ik schrijf zelf op dit moment bij het maart-forum. Ben zelf vandaag 11 dagen overtijd en moet zondag weer heen voor controle. Er zijn nog geen tekenen dat er wat gaan beginnen, maar zo langzamerhand denk ik bij elke beweging die anders voelt in mijn lijf: het gaat beginnen. Maar goed, nog steeds niet dus. Ik ben zwanger van de tweede. Nou ja, ik troost me met de gedachte dat het nu nog maximaal 1 week kan duren.
En ik heb hetzelfde als anoniem hier boven zegt; zoals gisteren vond ik het absoluut niet erg dat ik lekker 'nutteloos' buiten kon zitten, zonder iets te hoeven....

Succes met de laatste loodjes!!!

Groetjes, Anne

Hé, lotgenoten,
Ik schrijf ook op een maartforum, wij hebben ons afgescheiden toen jongegezinnen met de nieuwe opzet begon. Bij ons zijn er juist veel meiden te vroeg bevallen!

Anne, hoe oud is jouw oudste?

Morgen krijg ik een echo om te kijken of het kind nog een beetje normaal van formaat is. Mijn eerste was namelijk nogal groot. En als ik volgende week woensdag nog niet bevallen ben, moet ik naar de gyn voor een uitgebreid consult.
Zullen we elkaar op de hoogte houden van de vorderingen? Als je onze topic onder je favorieten zet, kun je hem makkelijk terugvinden.

Hoi Sterre,

mijn oudste wordt eind april twee. Ik hoopte dat er bijna twee maanden tussen zou komen te zitten (i.v.m. verjaardagen niet te snel op elkaar) maar het ziet er dus nu naar uit dat het maar een dikke maand wordt. Nou ja, niets aan te doen.
En het lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden, maar dat van die topic onder je favorieten plaatsen, moet je me toch even nader uitleggen. Je bedoelt waarschijnlijk dat ik continu onder hetzelfde onderwerp kan kijken of jij of iemand anders iets hebt geschreven? Ik werk voor mijn werk ook met computers, maar dit soort dingen doe ik nooit. Erg he? En wil je dan onder 'maart' schrijven of hier?

Groetjes, Anne

Hoi Anne,

Als je op deze pagina bezig bent, dus onze berichten kunt lezen, klik je op de button 'favorieten' boven aan je scherm, en dan op 'toevoegen'. Je kunt het onderwerp dan een naam geven ('over tijd' bijvoorbeeld), dan hoef je voortaan alleen die titel in je lijstje favorieten aan te klikken om op de goede plek terecht te komen!

Is je oudste een jongen of een meisje? En weet je al wat je nu verwacht? Ik heb een fantastische zoon. Hij kijkt er erg naar uit om grote broer te worden, haha.

Ik ga zo voor een echo, vanmiddag meer!

Hoi Sterre,

Nou, dat toevoegen was wel erg simpel. Weer wat geleerd en het werkt ook nog. Geweldig. Dank je!

Mijn oudste is een dochter en we verwachten nu een zoon. We gingen er voor 200 % vanuit dat het weer een meisje zou worden, dus ik was wel even heel erg verbaasd, maar ben inmiddels helemaal aan het idee gewend.
Toen we onze dochter verwachtten bleven we maar twijfelen over een jongensnaam (we wisten niet dat het een meisje zou zijn), en nu hebben we het toch nog wat beter kunnen overdenken en zijn we heel tevreden met de naam. We hebben de naam wel veranderd t.o.v. de eerste keer.

Is jouw zoon ook na de uitgerekende datum geboren? Bij mijn dochter braken de vliezen een dag na de uitgerekende datum, maar duurde het uiteindelijk nog zo'n 4 1/2 dag, voor ze met een keizersnee ter wereld is gekomen. A.s. zondag bij de controle ga ik toch maar heel erg pleiten dat ze nu maar eens wat moeten gaan doen. Ik geloof niet dat dit kind zin heeft om naar buiten te komen. Het probleem is alleen dat hij niet ingedaald is (was ook het probleem met mijn dochter). Inleiden heeft geen zin bij, is de vorige keer gebleken, dus de enige optie is eigenlijk weer een keizersnee. De mensen die ik in het ziekenhuis spreek, zeggen ook dat de kans op een keizersnee bij mij erg groot is, maar de kans op een normale bevalling t/m zondag is ook nog reëel. Maar goed, wat mij betreft plannen we het gewoon voor de maandag (zou dan 15 dagen over de uitgerekende datum zijn). Tenzij er natuurlijk nog wel iets gaat gebeuren voor zondag.... Ik vind het wel steeds spannender worden en ik zal dan ook verschrikkelijk blij zijn als er een eind aan deze onzekerheid en onduidelijkheid komt.

Ben benieuwd naar jouw echo.

Anne

Hoi Anne,

klinkt herkenbaar allemaal. Mijn eerste was ook niet ingedaald. En erg groot (10 pond), vandaar dat ik in het ziekenhuis moest bevallen. Maar het is wel gewoon thuis begonnen, vier dagen na de uitgerekende datum. Het begon 's nachts met 'tekenen' en toen al vrij snel goede weeën. In de loop van de ochtend naar het ziekenhuis gegaan. Het duurde wel lang allemaal, maar vanwege mijn overgewicht wilden ze liever geen keizersnede doen, en is het tegen elf uur 's avonds een vacuümpomp-bevalling geworden. Dat zal dit keer wel weer het geval zijn.

De echo van vanmorgen was bedoeld om het gewicht te bepalen. Vier weken geleden was dat zeven pond. Vandaag werd de baby geschat tussen de 4700 en 4900 gram. Vruchtwater en placenta zien er nog prima uit, dat was fijn om te horen. Maar volgens de echoscopiste zag de baby er niet uit alsof hij bijna ging komen... Nu maar hopen dat ie wel vóór volgende week woensdag komt. Dan ben ik 41+5 en moet ik voor een uitgebreid consult naar de gyn. He-le-maal geen zin in.

Ik hoop dat jij voor zondag goed nieuws hebt. Hou je taai!

Terug
Bovenaan