Over tijd

Hoi Sterre,

mijn hemel, 10 pond bij de eerste. Wist je dat van te voren of bleek dat bij de bevalling? Het lijkt me niet echt prettig om van te voren te weten, ten minste, de eerste keer niet. Je klinkt wel heel nuchter over het feit dat het nu waarschijnlijk ook weer een vacuümpompbevalling gaat worden... Zie je er niet als een berg tegenaan?
En die kleine van jou is dus nog flink gegroeid in de afgelopen 4 weken, ten minste, als je de echo mag geloven.
Ben je nu nog onder controle van een verloskundige/huisarts of heb je een medische indicatie? En stel dat je toch naar die gyn zou moeten (heb je al wel een afspraak staan?); als hij/zij maar duidelijkheid kan verschaffen over het te volgen traject... Maar goed, dat is misschien vooral mijn probleem. Ik spreek elke week gynaecologen (in opleiding), maar niemand kan/wil mij iets concreets aanbieden.

Ik hoop voor jou dat het snel gaat beginnen. Morgen nog even een ananasje halen op de markt of in de winkel?! ;-)
Weet jij trouwens wat het wordt c.q. is?

Ik wens je een goed weekend met een mooi lentekindje, maar dat zal wel iets te optimistisch zijn, ben ik bang...

Groetjes, Anne

Ha die Anne,

We wisten van tevoren dat Koen een grote baby was, dat was te zien op de echo. Niet verwonderlijk, want ik heb een grote, breed gebouwde man en ik ben zelf ook lang en fors. Ik zat niet echt te stressen voor de bevalling, ik bedoel: eruit zou hij wel komen! En dat is ook gebeurd, al was het geen pretje.
Dit keer ben ik ook niet echt bang, juist omdat ik al een groot kind heb. Een pondje meer maakt dan niet echt uit, die ruimte in mijn bekken is er toch wel.
Als ik vóór woensdag ga bevallen, bel ik gewoon de vk. Die moet dan maar beoordelen of ze het thuis aandurft. Ze zal het wel even aankijken. Het ziekenhuis is hier gelukkig niet ver vandaan. En als de beeb er woensdag nog niet is, krijg ik dus dat uitgebreide onderzoek en een gesprek met de gyn over hoe we verder gaan. Dat betekent niet per definitie een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Ach, ik zie wel, het is nog geen woensdag ;-)

Wij weten het geslacht van dit kindje, het was vrijdag ook weer heel duidelijk te zien, maar... we hebben afgesproken om het aan niemand te vertellen. Dus je zult nog even geduld moeten hebben tot ik ben bevallen, hihi.

Ik hoop dat jij vandaag of morgen je kindje op natuurlijke wijze kunt krijgen. Is toch prettiger dan een buikoperatie, hè? Jij moet wel naar het ziekenhuis denk ik, omdat je vorige keer een keizersnede hebt gehad?
Ik kom vanavond nog even kijken of je nieuws hebt!

Hoi Sterre,

nou, wel bericht, maar geen nieuws verder. En ik moet inderdaad naar het ziekenhuis, vanwege die keizersnee.
Vanochtend had ik wel een raar gevoel toen ik wakker werd, maar goed, dat bleken volle darmen te zijn.... Daarna was het rare gevoel meteen over.
Ik voel bijna elk uur of het kind al ingedaald is, maar nee hoor, het zakt nog geen cm. Het ligt dan weer links, dan weer rechts en dan weer in het midden met zijn hoofd, maar zakken, ho maar. Dus morgen maar afwachten...

Jij bent de nacht dus ook weer rustig door gekomen?! Ik las gisteren ook ergens op dit forum van iemand die 3 weken na de uitgerekende datum was bevallen.... Daar moet ik toch helemaal niet aan denken!!! Woensdag is eigenlijk mijn absolute grens, maar je bent ten eerste overgeleverd aan de natuur en ten tweede aan de 'deskundigen' in het ziekenhuis...

Hopelijk morgen meer nieuws van mijn kant en van jouw kant natuurlijk!!!

Groetjes, Anne

Bij mij ook niet, behalve dat ik nu (ja: nu) in het ziekenhuis ben en ook blijf, omdat ik morgen een keizersnee krijg. Aan de ene kant ben ik verschrikkelijk opgelucht, maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegenaan.
Maar er was nog geen enkel teken dat er iets zou gaan beginnen; geen ontsluiting, baarmoedermond nog potdicht, geen weeenactiviteit en het kind ook nog geen cm. ingedaald. Gelukkig hebben we (ik en de mensen in het ziekenhuis) allemaal geleerd van de eerste ervaring, dus vandaar toch spijkers met koppen...
Ik denk niet dat ik in staat zal zijn je de komende week te berichten. Zullen we het daarna weer opppakken? Ik vind het wel erg leuk, zo!

Ik hoop dat er bij jou voor woensdag nog schot in het geheel komt en anders snel daarna.... Heel veel succes met de bevalling en ik hoop volgend weekend vanaf huis weer op dit forum aanwezig te kunnen zijn. Hou je haaks! En tot gauw!

Groetjes, Anne

Hé Anne, heel veel succes morgen! Iemand van mijn maart-forum krijgt morgen ook een keizersnede, ik weet alleen niet in welke stad en in welk ziekenhuis, maar mocht je een lotgenote tegenkomen die Elise heet, dan is dat misschien degene die ik bedoel. Haar kind ligt in een stuit, vandaar.
Ik zal op dit forumpje laten weten hoe het bij mij gaat, en ik hoop snel goed nieuws van jou te lezen! Misschien kan je man iets laten weten???

Als het goed is, is jouw kindje inmiddels geboren, Anne... Ik kom toch elke dag hier even kijken of er al nieuws is hoor. Bij mij is er nog niks aan de hand. Tot over een paar dagen!

Anne, ben je alweer thuis? En is alles goed gegaan?
Bij mij is het dinsdag toch nog spontaan begonnen - ik ben supersnel bevallen van een prachtige dochter: Noor. Helaas daarna post partum fluxus, waardoor ik in shock raakte en met gillende sirenes naar het ziekenhuis moest. Bloedtransfusie en zo. Maar ik mocht donderdagochtend alweer naar huis, en het gaat goed!
Ben héél benieuwd naar jouw verhaal!

Terug
Bovenaan