Ovulatie laat in de cyclus

<p>Hoi allemaal, Herkent iemand hier toevallig dat de ovulatie laat in je cyclus plaatsvindt? Bij mij meestal rond dag 18, waarna ik tussen dag 27 en 32 ergens ongesteld word. Dat betekent een relatief korte periode tussen ovulatie en menstruatie. Zou een eventuele innesteling dan ook eerder plaatsvinden? ( nu 22 maanden bezig en deze maand gestart met iui, geen oorzaak duidelijk). Iemand hier ervaring mee??</p><p>Dank en lieve groet!</p>
 
Lengte van je cyclus heeft geen invloed op de snelheid van je innesteling. Heb je een korte luteale fase, dan wordt de kans op een succesvolle innesteling verkleind. Wel is de gemiddelde dag van innesteling 9dpo, dus 9 dagen na je eisprong... 11 dagen of korter zou dus al invloed hebben op de kans op een zwangerschap. 
Internet zegt: "Een korte luteale fase, 11 dagen of minder, betekent een kleinere kans op een zwangerschap, omdat de bevruchte eicel niet genoeg tijd heeft om zich vanuit de eileider naar de baarmoeder te verplaatsen en om zich daar in te nestelen" 
Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt, heel veel succes gewenst. 
 
 
 
Hoi Lentekind,
Ik heb ook een korte luteale fase van mezelf (8-9 en soms 10dgn). Dit komt doordat mijn progesteron aan de lage kant is. Heb net mijn tweede iui achter de rug. Na de iui start ik met utrogestan, dit verlengt keurig mijn luteale fase. Misschien kan je hier ook om vragen bij de gyn?
succes!!
 
@Silvestertje, dankjewel voor de uitleg! Ik hoop niet dat dat bij mij al 22 maanden het probleem blijkt te zijn, want ik ben uitgebreid onderzocht en hier hebben we het nooit over gehad. Maar.. misschien biedt het ook kansen. Groetjes!
 
@Charlotte. Dankjewel voor de tip! Hoe is dit bij jou naar boven gekomen? En wat zijn de ervaringen met dit middel? Veel succes met je traject ook!
 
@lentekindd raar dat jullie het daar nooit over hebben gehad... Maar iig wil ik je een beetje hoop geven dat met een korte luteale fase ook gewoon zwanger kunt worden bij mij al 2 keer gelukt en had een korte luteale fase 7-9 dagen. Maar het schijnt moeilijker te gaan bij mijn eerste in 1x raak nu zwanger van 2de en daar in ronde 4 ofzo.. 
 
Hey hetmeisje, ah dat is fijn om te horen, dankjewel! Het is inderdaad nooit expliciet besproken, maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook niet duidelijk heb aangegeven, was me er niet zo van bewust dat het een probleem zou kunnen zijn.
 
Ik ben maar 2 rondes ongesteld geweest sinds de pil, dus mogelijks is het niet helemaal betrouwbaar wegens nog ontpillen maar mijn eisprong was toen op dag 22 (ronde 1) en dag 21 (ronde 2), ongesteld op dag 25 (ronde 1) en dan dag 27 (ronde 2). Dat was dus telkens een late eisprong en heel korte luteale fase. Derde ronde was mijn eisprong op dag 21 opnieuw en op 9 dpo positief getest! Intussen nog steeds heel pril zwanger (nu 3 dagen na nod). Maar dat kan dus zeker lijkt me :)
 
Bij mij hebben ze een aantal keren een week na de ovulatie progesteron geprikt. En dit bleek aan de lage kant, vandaar dat ik utrogestan heb gekregen ter verhoging van de progesteronlevels. En het verlengt de luteale fase (althans, bij mij). 

Gebruik dit nu al een jaar, en nog niet zwanger geweest... dusja... (op 1 hele vroege miskraam na dan)
 
Terug
Bovenaan