Ovulatie laat in de cyclus

dankjewel, ikbendoutzen! Ga de oliën meenemen, het doorspoelen heeft bij mij helaas niet geholpen. Super dat je zwanger bent geworden!
 
Ik had ook een hele korte luteale fase (en late eisprong). Ik zat laatst door mijn tempkaartjes te kijken en sinds ik van de pil was gegaan is mijn LF toen wel langzaam langer geworden. Was eerst iets van 8 dagen en tegen de tijd dat ik zwanger was in ronde 5 iets van 12 dagen. 
Nu bezig voor een tweede en tijdens/na de borstvoeding weer een korte LF. Weer begonnen met 8 dagen, maar afgelopen cyclus was hij weer 11 dagen. Het kan dus ook aan ontpillen liggen of dat je hormonen (nog) niet helemaal in balans zijn. 
Ik ben overigens zwanger geraakt van een ei op dag 18. Dat was een redelijk vroeg ei bij mij (vorige cyclus op dag 27), maar dag 18 is dus zeker niet een te laat ei ofzo.
Verder heb ik ooit ergens een onderzoek gelezen dat sommige vrouwen baat hebben bij een wat hogere dosis vitamine C (500 mg oid). Bij dat onderzoek heeft dat voor een deel van de vrouwen de LF wat verlengd en was ook een iets hoger percentage vrouwen zwanger die vitamine C slikte. Ik ben dat ook maar gaan doen. Vitamine C kan verder geen kwaad.
 
Dankjewel dwaallichtje, ik ga toch maar eens nadenken over oliën en vitamines, hoor daar hier goede verhalen over. Ik was zelf al even gestopt met de pil dus dat zou bij mij geen oorzaak kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan