Ovulatie laat in de cyclus

Lentekindd ik zal jullie laten weten wat er uit gaat komen! Dat ik 3 dagen na mijn ovulatie ongesteld werd, was niet de enige reden dat ik naar de huisarts ga trouwens hoor. Mijn menstruatie heeft 16 dagen geduurd, dus ook daarom wil ik even eea laten checken :) 
 
Herkenbaar topic! Ik word steeds 6-8 dagen na mijn ovulatie (vastgesteld met ovulatietesten) al ongesteld. Vorige cyclus donderdag positieve test en de donderdag erna helderrood bloed. Deze cyclus vrijdag positieve test, vrijdag & zaterdag oud bloed en zondag helderrood bloed. Lijkt dus iets langer te worden maar nog steeds niet lang genoeg! 

Ben benieuwd wat de dokter zegt Danielle! 
 
[quote quote=10343886]Lentekindd ik zal jullie laten weten wat er uit gaat komen! Dat ik 3 dagen na mijn ovulatie ongesteld werd, was niet de enige reden dat ik naar de huisarts ga trouwens hoor. Mijn menstruatie heeft 16 dagen geduurd, dus ook daarom wil ik even eea laten checken ?[/quote]
Is goed, succes!
 
 
Hoe gaat het ondertussen bij jou charlottte? Bij mij lijken de signalen eerder af dan toegenomen, dus begin de hoop al een beetje te verliezen. Ik moet aankomend weekend ergens ongsteld worden, en jij?? 
 
@Lentekindd aangezien jij aangeeft dat je hier al langer mee kampt, merk jij toevallig ook dat je menstruatie heel licht is? Ik heb zelf echt maar 3 dagen bloedverlies en dan zou ik prima met 1 tampon per dag af kunnen als ik zou willen.. 
 
Ik wilde hier toch even reageren, ik had ook een heel onregelmatige cyclus en op den duur regelmatiger , vaak erg late ovulaties rond dag 22 en dan na 5 tot 7dagen alweer ongesteld.  Ik heb me er toen erg in verdiept en vroeg me indd af of de late ovulatie het probleem was of de korye luteale fase, dat het vaak hand in hand gaat was me wel duidelijk. Ook bij progresteron na ovu vrij laag. 
Ik ben de mm ingegaan en heb een kijkoper astie met spoeling gehad, naast wat cystes geen bijzonderheden.  Ik heb de 2e ronde na de operatie teunisbloem gebruikt , mn ovu kwam toen op dag 17/18 en de tweede helft tarwekiemolie, en toen zwanger geraakt!   Zelf kreeg ik het idee dat het ziekenhuis die korte luteale fase voor lief neemt, er niks van maakt. Ik denk zelf dat na de operatie het bevruchte celletje sneller van a naar b kon waardoor het dus gelukt is, en het anderhalfjaar daarvoor niet, , plus die tarwekiemolie heeft denk ik de luteale fase verlengd. 
 
Zeker als je al in een traject zit zou ik dus zeggen dring aan op ook verlengen van de 2e fase...bv met utrogrestran, want nl schijnt daar niet al te happig in te zijn maar ik denk(ben geen dokter) dat het dus echt wel wat kan doen... veel sterkte! 
 
Hoi x-marina, bij mij duurt mijn menstruatie wel juist echt 9 dagen ofzo, maar na eerste bloedverlies eerst een paar dagen amper iets en daarna in volle glorie ;).
 
Terug
Bovenaan