Ovulatie laat in de cyclus

ha liesjeee, goed om te horen, en natuurlijk van harte gefeliciteerd! Dan ben ik ook wel heel benieuwd wanneer jouw eerste zwangerschapssignalen kwamen. Ik voel sinds gisteren al wat vage dingen denk ik, maandag iui gehad, dus lijkt aan vroege kant. Maar ja, hoop doet leven haha.
Ha charlottte, wat vervelend is dat wachten en die teleurstelling telkens he. Hoe kwam je erachter dat dat een miskraam was? Ik heb t vermoeden dat het me misschien één keer gebeurd is maar nooit positief getest.
 
Die teleurstellingen zijn vreselijk en worden steeds moeilijker te verwerken :(
Zeker na mijn eerste iui was ik nog verdrietiger, omdat ik meer hoop had.
Ik kreeg toen op 15DPO roze bloedverlies, maar besloot toch te testen. Die was vaag positief. En s middags zette het bloedverlies door en heb ik vervolgens 11 dagen gevloeid. 
Ik heb ook afgelopen maandag de (2e) iui gehad. Dus we lopen gelijk! Ik heb zeer gevoelige tepels en vandaag erg rommelende darmen. Verder voel ik eigenlijk niks... wat zijn jouw symptomen?
Heb je trouwens ook medicatie gebruikt? Of iui in natuurlijke cyclus?
 
@charlottte, ah dat is toevallig! Ja ik denk ook dat ik extra teleurgesteld zal zijn als ik nu ongesteld ga worden. Ik voel nu ook enigszins gevoelige borsten en dingetjes in buik en onderbuik die ik normaliter alleen maar net voor menstruatie voel, zoals opgezette buik en steekjes. Maar las ook dat innesteling vaak pas 9 dg na ovulatie is (maar bij korte luteale fase misschien anders..), dus voor zwangerschapssignalen misschien te vroeg??
 
Ik heb ook altijd een late eisprong. Meestal op dag 19 maar soms ook rond de 20. Vraag me af of dat niet verkort kan worden met behulp van medicijnen ofzo? Weet iemand dat. Met teunisbloemolie word het helaas niet korter dan dit.
Ik heb wel is gelezen dat als je eitje later dan dag 15 springt de kwaliteit dan slechter is dus minder kans op een zwangerschap maar zou dat echt zo werken? 
 
Bedankt Lentekindd!☺️ Op zich heb ik weinig kwaaltjes, ik merkte wel reeds vanaf 4-5 dpo steekjes/duwende pijn thv mijn baarmoeder, een soort ongi-gevoel, dat is niet meer weggegaan sindsdien! 
 
Afgelopen maand heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt omdat ik geen idee heb wanneer mijn eisprong is. Ik heb mijn ovulatie met de testen gevonden, maar werd 3 dagen later ongesteld. Hiervoor ga ik donderdag naar de huisarts. 
 
Hi Charlotte,
Heel herkenbaar en vervelend. Bij mij is het zo dat ik vrij snel na mijn menstruatie ovuleer, maar na de ovualtie (ongeveer na 8-9 dagen) "oud bloed" begin te verliezen; van mijn HA mag ik dit niet meetellen als menstruatie, maar ja ik vraag me natuurlijk wel af of dit de innesteling tegenhoudt. Ik weet dus niet of dit iets is waarmee ik meteen naar de dokter moet rennen, we zijn net pas "bezig" en ik ben een half jaar gestopt met de pil. 
 
Terug
Bovenaan