Ovulatietesten tips en tricks

<p>hoi allemaal, ik wil met ovulatie testen beginnen maar lees dat je geen ochtend urine moet gebruiken. En 2 uur van te voren niet drinken en elke dag rond dezelfde tijd. Mijn grote vraag is hoe doen jullie dit en wanneer? Lijkt mij nogal lastig eigenlijk. Bijvoorbeeld rond 11 uur, maar dan ben ik op mijn werk. En voor werktijd is het ochtendurine..</p><p>En testen jullie 2x per dag? Graag hoor ik alle verhalen wat werkt voor jullie en wat niet?</p>
 
@Suzen
Ik bekijk het zo op mijn werk: ik drink nog wat water in de pauze van 15u, ga dan gewoon gaan plassen kort erna en daarna niet meer tot ik thuiskom om 17u30- 18u.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een prima blaas heb en heel gemakkelijk een aantal uren niet moet plassen.
Ik denk vooral dat je een beetje een vast tijdstip moet houden elke dag en dat het dan niet uitmaakt of het ochtend/avond is, tenzij je echt een korte piek hebt.
Vorige maand de eerste keer ovulatietesten gebruikt en had meteen mijn piek vast bij de eerste test (cyclus dag 12), dag erna negatief. 
 
Xkaren, ow dat is een goed idee om het in de avond te doen. Niet aan gedacht. Denk je dat 1x testen genoeg is? Ik ga het gewoon 1x per dag proberen en hopelijk vind ik mijn piek ook makkelijk. Lijkt me wel fijn om zekerheid te hebben wanneer je eisprong is. 24 tot 36 uur na je positieve test toch dacht ik? 
 
Ik gebruik al een aantal ronden de testen van action, doordat ik soms de streepjes lastig vond af te lezen, ben ik er op twijfel momenten een CB bij gaan gebruiken en dit werkt in mn ogen prima. Dus test eerst met de action, soms zie je dan al dat het niet is, maar bij een wat donkerder 2de streepje voor de zekerheid met zelfde urine ook een CB en dan gaf hij ook een smiley aan, zo kan ik dus goed mn piek vinden. Ik test overigens wel gewoon met ochtend urine... geen valse uitslag ofzo 
Ik heb alleen wel gelezen dat de lh piek pas in de vroege ochtend start en dan pas vanaf smiddags zichtbaar is... daarom twijfel ik nu wel heel erg of ik als ik mn piek in de ochtend test deze eigenlijk al de vorige dag begonnen is.... dan zou die eigenlijk al  ruim 12 uur eerder begonnen zijn?? dat zou wel mijn krampjes (die ik link met mn eisprong) in de avond van dr positieve test verklaren...
Mocht het deze ronde niet raak zijn, ga ik volgende ronde rond mijn eisprong even 2 x per dag testen... dan kijken of mijn vermelden klopt.
Iemand ervaring met 2 keer per dag testen? Dus bijv ochtend negatief en avond dan wel positief? 
 
[quote quote=10261398]@Suzen Ik bekijk het zo op mijn werk: ik drink nog wat water in de pauze van 15u, ga dan gewoon gaan plassen kort erna en daarna niet meer tot ik thuiskom om 17u30- 18u.[/quote]
Zo doe ik het ook! Geen zin in dat gedoe op mijn werk, en dit werkt bij mij prima. Tot nu toe de piek altijd gevonden met 1x per dag testen.
 
Terug
Bovenaan