Ovulatietesten tips en tricks

Thanks allemaal! Wat een hoop reacties. Ik heb ook die van de action ingeslagen ivm de prijs. 2,50 voor 5. En bijna 30 euro voor 10 van cb. Wat een verschil! Ik ben benieuwd hoe het gaat en ga ook in de avond testen, net na het werk. Als die positief is, is het dan zaak om meteen er werk van te maken of in de komende 24 uur?
 
Ik heb altijd testen van action gebruikt. Werkte prima! Deed in de ochtend testen meestal tussen 10/11 en dan in de avond tussen 17/18 elke dag dezelfde tijden. Ging voor mij prima, kreeg goed overzicht van mijn vruchtbare dagen, deze hielt ik dan bij in een app.
 
 
Ik gebruik nu voor de 2e maand de ovu testen van lifecare.  Ik zorg altijd dat ik na mijn werk de test doe , dat is voor mij het enige moment waarop ik sowieso lang genoeg niet geplast heb. ? als ik denk dat de test positief is gebruik ik zon dure van clearblue om te checken en het klopt altijd . Maar vind dat toch fijn wat extra zekerheid.
 
Ik doe ook altijd na het werk. We zijn nog niet officieel bezig gezien omstandigheden maar heb wel mijn cyclus in kaart gebracht hiermee. Ik gebruik dipsticks (weet niet of ik hier merken/ sites mag noemen?) van 50 ct ps. In combi met een app. Vanaf de start "fertile window" op dag 9 ga ik 1x per dag testen. Die bewaar ik en dan zie ik per dag het lijntje donkerder worden. 


Ik dacht dat als het tweede lijntje ca net zo donker is als de controle streep, het eitje binnen 24 uur gaat springen en dan nog max 36 uur te bevruchten is. 


Correct me if I'm wrong..
 
Ik gebruik al maanden de dipsticks van Sensitest. Deze werken voor mij echt heel fijn! Ze zijn makkelijk in gebruik, je kan ze bewaren en ze zijn niet schreeuwend duur. Daarnaast zou je een paar digitale CB's kunnen aanschaffen. Dit doe ik ook, zodra de Sensitest even donker is als de controlelijn gebruik ik de cb als bevestiging. Daarbij test ik ook na mijn werk. Dit is gemiddeld rond 17.00 uur en ik drink dan vanaf 14.30 uur even niks meer. 
Succes!
 
Hoi
ik had de testen van clean blues tot vier dagen voor ovulatie.
ik testen zowel in de ochtend als in de avond.
de laatste 2 maanden was er verandering in cyclus. Dus blij dat ik twee x per dag testen.
in mei was ik uiteindelijk zwanger, als ik niet zo vaak zou testen was ik er weer doorheen gefietst 
testen gekocht bij bol.com
 
Voor degene die 2 x per dag testen... hoelang testen jullie dan positief ?? en is het soms dan zo dat je s'ochtends nog negatief test en dan savonds  positief???
 
Hoi Suzen,
Ik gebruik  de testen van action en sensitest. Ik heb om 14u20 mijn laatste pauze en neem dan voor de laatste keer een slokje water. Om 16u35 test ik dan thuis.
Als mijn ovulatie in het weekend zou vallen probeer ik wel 2x te testen
 
Terug
Bovenaan