ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal...

Een vraagje....

Afgelopen dnsdag ben ik begonnen met een ovulatietest omdat ik de draad van mijn cyclus na de bevalling van onze zoon kwijt ben. Ik had de predictor test, die gaf vanaf dinsdag tot en met vrijdag 2 streepjes. Gisteren nog een clearblue opgehaald omdat ik zekerheid wilde en het raar vond dat ie dus al 4 dagen 2 streepjes gaf. Nou de clearblue gaf gisteren een dikke vette  smiley...

We zijn dus druk aan het " klussen" geweest afgelopen week....en heel nieuwsgierig of het ook gelukt is..zijn nu zon 10 maanden bezig voor ons 2e wondertje..

Maar kun je 5 dagen vruchtbaar zijn??? hoe zit het nu eigenlijk..snap er niets van??? Wie kan me helpen...

Liefs

Hoi Dre.

Ik ben na 3 maanden onregelmatige cycli ook begonnen met de ovulatietesten van Predictor. Bij die testen is het zo dat je eigenlijk altijd 2 streepjes heb maar dat je pas de vruchtbare dagen hebt wanneer het linkerstreepje even donker is óf donkerder is dan het rechterstreepje (rechts is het controlestreepje). Ik had er erg veel eraan want ben die ronde ook zwanger geworden.
Succes!

Groetjes Eva (16 weken en 4 dgn zwanger)

Hoi,

Ik gebruik de goedkope ovaluatietesten. En sinds 2 maanden temperatuur ik omdat ik ineens een ongelmatige cyclus heb gekregen.
Ik had vrijdagavond een positieve test (is maar 1 dag echt duidelijk positief geweest) En vanmorgen is mijn temp ineens omhoog gegaan naar 37,1 dus betekend dat ik gisteren of vanacht mijn ei heb gehad. Wij hebben dit weekend ook flink geklust, dus ik ben heel benieuwd........

Dit is de 2de keer in ongeveer 5 maanden dat ik positief getest heb. De eerste keer bleeft het 2 dagen positief en nu dus 1 dag. Ik weet niet wat normaal zou moeten zijn. 5 dagen lijkt me wel heel lang.

Groetjes, Ris

Hoi Dre,
Ik gebruik de ovu testen van Clear Blue.Wij zijn altijd (hebben nu 3 dochters) binnen 1 maand zwanger, 3 keer bij de 1e poging, en 1 keer in de 2e maand.Nu is de jongste 11 maanden en mijn cyclus word elke maand langer, vandaag mijn eisprong gehad, en het is dag 24!!!!Ik gebruik vaak de digitale testen, maar die waren op in de desbetreffende winkel dus nam nu de gewone test waar het gaat om het vergelijken van 2 blauwe streepjes.Ik heb me echt opgegeten de afgelopen dagen...elke dag inderdaad een 2e  blauwe streepje, maar vroeg me af of het nou voldoende donker blauw zou zijn!!Telkens bleef het te licht blauw naar mijn idee, maar vandaag kwam er duidelijk een dikke vette blauwe streep.Hoop dat je hieruit concludeerd wat de bedoeling is van deze testen...Predictor werkt ook zo...Je moet de ene streep met de andere vergelijken.De blauwe streep die er sowieso ontstaat is het streepje waar je mee moet vergelijken.De 2e blauwe streep moet minstens zo donker blauw zijn als de standaard blauwe streep.Dan weet je dat je een eisprong hebt/ krijgt binnen de komende 24 uur.
Succes!Groetjes Roos.  

Ik heb nog eens de gebruiksaanwijzing door zitten lezen van mijn testen.
Die zegt dat je van de eerste positieve test uit moet gaan. Daar staat in dat ze aanraden om gemeenschap te hebben op de eerste avond van de positieve test.
Klopt dit naar jullie mening?
Ik ben door gegaan met testen en het 2de streepje blijft goed zichtbaar, is net niet zo sterk als het controlelijntje.
Mijn temp is inmiddels (3 dagen na de eerste positieve test) omhoog gegaan. Wat volgens mij betekend dat de eisprong al geweest is en dus zijn we ook gestopt met klussen.
Ik hoop maar dat ik er niet naast zit......

Hoi Allemaal...

We hebben dus de predictor en clearblue testen gebruikt. De clearblue zijn het duidelijkst en makkelijkste in gebruik. Vorige week zaterdag en zondag gaf die een dikke vette smiley aan en hebben daar lekker gebruik van gemaakt...hihih tja het moet toch ook leuk blijven he dat klussen.... Maandag was de smiley weg en dus de vruchtbare dagen voorbij...

Nu dus in spanning afwachten of het na bijna 11 maanden wel zo mag zijn.....

Wanneer zou ik kunnen testen ?????

Groetjes en Eva van harte met je zwangerschap wat super!!!! En de rest ook heel veel succes en natuurlijk plezier met het " klussen"

Liefs Dre

Hallo,

Ik heb een vraagje over die ovu-testen.
Hoe gaat dat precies in z'n werk? Heb je dan meerdere testen nodig in de maand...?

We zijn nu 1 jaar geleden gestopt met de pil, voor een tweede kindje (als dit mag lukken)

Zag afgelopen week op tv reclame van de CB ovu-testen.
Ben benieuwd hoe dit werkt.

Groeten,
Ikke

Hoi Sab78

De ovulatietesten van CB zijn erg duidelijk...je plast eroverheen net als bij een zwangerschapstest (er zitten er 7 in een doosje) rond de tijd dat je denkt je ei te hebben... En dan geeft de test of een smiley aan of een leeg rondje.. Als je een smiley hebt dan is het een " goede " dag.. en heb je dus de meeste kans om zwanger te worden.

Die van Predictor daar moet een streepje donkerder zijn dan het teststreepje, dit was een beetje verwarrend vond ik.

Dus ik kan je de CB testen aanraden... wij zitten nu te wachten tot komend weekend dan moet ik ongesteld worden dus het word spannend....

Succes en ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt..

Liefs

Dre

Terug
Bovenaan