Paardrijden en zwanger

Hallo allemaal,

Ik ben op het moment zwanger van mijn derde kindje en rij fanatiek paard 4 a 5 maal per week   en wedstrijden. Wie heeft hier ook ervaring mee en hoelang hebben jullie doorgereden?

Groetjes

Hoi

Ik rij zelf geen paard maar een vriendin van mij wel (ook wedstrijden ed)
Haar is verteld dat ze, zolang het goed voelde, gewoon tot een maand of 7 paard mocht rijden. Zeker omdat ze al zoveel jaar rijd maakt dat niet uit. Ik zou dus zeggen, lekker doorgaan totdat de vk het afraad of totdat het niet meer goed voeld. Ankje van Grunsven werd olympisch kampioen toen ze 5   mnd zwanger was.
Ze zeggen trouwens dat je iedere sport die je al minstends 6 mnd voor je zwangerschap (fanatiek) doet gewoon door kunt doen zolang het goed voeld. (met uitzonderingen van kontaktsporten uiteraard) Ik ben zelf een stijldanser en heb met 17 wkn nog een NK meegedaan. Wel wat meer spierpijn overgehouden aan zo'n dag, maar verder geen probleem.

Groetjes Natalie
(18w)

Hoi,

Ik ben nu net 5 weken zwanger dus nog heel pril. Ik heb ook een paard en ben van plan om gewoon  door te blijven rijden tot het niet meer goed voelt. Ik ken iemand die tot 6 weken voor de bevalling heeft doorgereden. Blijf dus lekker doorrijden als het nog goed voelt zou ik zeggen. Alleen heb ik mijn twijfels bij de wedstrijden als je al wat verder bent, maar dat moet je natuurlijk ook helemaal zelf weten.

Groetjes Karin

ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot ik bijna 8 maand zwanger was door gereden. op het laatst niet zo fanatiek meer maar ik bleef toch een paar keer per week rijden. op het laatst voelde het niet prettig meer en ben ik gestopt.
je moet het zelf aanvoelen en gewoon lekker door rijden tot je niet meer kan of de verloskundige anders adviseerd.
blijf lekker rijden. de baby wiegt wel lekker mee.

Hoi,

Ik ben nu ruim drie maanden zwanger van de eerste. Ik rij ook vrij fanatiek paard. Ik spring en cross niet meer, maak nog wel eens een buiteling dan. Ik wil heel graag een klasse hoger (dressuur) kunnen starten na mijn zwangerschap dus ga deze maand en de volgende een heleboel wedstrijden starten, heb nog 6 punten nodig...
Het enige waar ik een beetje last van heb: mijn borsten, AU. Ik mocht van de lingeriemevrouw geen sportbh meer aan, schijnt slecht te zijn. Nou dat heb ik twee keer gedaan maar ik werd gek. Dus nu rijd ik met twee BH's over elkaar, gaat veel beter. Helaas kan ik nog maar een rijbroek aan :) En mijn jasje gaat wat knellen.
Waar ik meer last van heb: mijn vriend, die vind het eigenlijk stiekem helemaal niet tof dat ik nog rijd en dit nog zo lang mogelijk wil doen. Moet nog naarstig op zoek naar een bijrijder. Hebben jullie dat al geregeld?
Rij-se en oh ja: gefeliciteerd natuurlijk!
Liefs
D

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reakties, springen ga ik inderdaad maar wat eerder mee stoppen zijn nog niet zo lang bezig ermee en hij is nu nog niet echt zo betrouwbaar hierin dus maar even zijn hoelang we dit nog vol kunnen houden. Dressuren wil ik nog wel een tijdje vol houden, tip voor op wedstrijden en je broek past niet meer stukje knoopsgaten elatiek aan je broek en dan een witte buikband over het geheel, ik heb gelukkig nog een groter jasje liggen dus dat ga ik over een tijdje maar dragen.
Mijn vriend was er op den duur ook niet meer zo gelukkig mee maarja ik vond het wel lekker ontspannend een beetje stappen op het eind alleen had ik op den duur last dat mijn buik vanvoren op het zadel kwam als ik ging lichtrijden.
Maarja we zullen wel zien hoelang het gaat, een bijrijder hoef ik niet te regelen er komt bij ons al een jaar of 10 die voor mijn oude pony (30)  zorgt dus die vind het al helemaal geweldig dat ze hem straks kan gaan rijden.

Groetjes

Hallo allemaal,

Bij mijn zoontje heb ik gereden tot de 5e maand. Dit ging prima. Helaas heb ik toen met longeren een trap gekregen van een paard (was in jolige bui). Gelukkig tegen mijn bovenbeen. Moest naar ziekenhuis voor hechtingen. Mijn man wilde toen niet meer dat ik ging rijden. Ben nu 6 weken zwanger en ga in augustus met vriendin naar IJsland om o.a. paard te rijden. Dit gaat dus helaas niet door (ga die dag shoppen of naar haar kijken; snik!).

Ik denk dat als je een betrouwbaar paard hebt je gewoon kan rijden zolang het goed voelt. IJsland rijden durf ik niet aan omdat je niet weet wat voor paard je krijgt.
Met een betrouwbaar paard is de kans dat je valt echt niet groter dan dat je van je fiets valt.

Veel plezier allemaal nog met rijden!

Ook ik rijdt paard, maar niet zo fanatiek:1x per week (al wel meer dan 10 jaar) en heb de afgelopen  6 weken i.v.m. ziekte en vakanties helemaal niet gereden (en in die periode werd ik natuurlijk zwanger).
Het paard waarop ik rijd is erg groot en maakt in de galop echt enorme hoge sprongen die ik niet altijd soepel kan volgen.
Ik twijfel daardoor erg of ik door zal gaan met rijden.

Ik wil het ook aan de verloskundige voorleggen, maar wat denken jullie ervan?

Terug
Bovenaan