Paardrijden en zwanger

Foto-6EPBDW6I.jpg

even testen ;)

Heey!

Ik rij ook paard! Ik heb twee schatten van paarden. De 1 is nog veulen en dan anders is 3.5. Die ben ik sinds een maand aan het inrijden dus is wel een beetje gevaarlijk met m'n zwanger zijn. Ik ben nog maar een maandje zwanger dus lijkt me nu nog niet zo'n probleem.

Ik weet van vriendinnen dat het heel divers is tot wanneer je kan doorrijden. De ene is gestopt met 3 maanden en de andere tot 2 weken voor de bevalling doorgereden.
Ik wil doorgaan tot ik me goed voel en het moet niet teveel risico mee brengen maar tot nu toe gedraagd ie zicht erg 'braaf' :)

Winks

Hey Allemaal,

Ben zo blij, vandaar weer een berichtje...
Was ik vorige week al blij met een rustig ritje van 45 minuten, kon ik gisteren gewoon rijden alof er niks aan de hand was
Echt super, geen pijnlijke borsten (ondanks dat ze ingesnoerd zitten in een sport bh) en geen centrifuge gevoel in m'n buik...
Ben heerlijk 2.5 uur door de duinen gaan rijden met als doel het strand...heerlijk met m'n paard door het water lopen spetteren.
Cypkje (paard) was ook wel weer erg blij dat het vrouwtje met haar ging rijden..

Wat een heerlijk gevoel!!

groetjes
Linda
18+4

Hallo allemaal,

Heb vandaag weer eens heerlijk gereden, gelukkig geen last van bandenpijn. Ben nu 28 weken en rij hem nu nog een keer of 3 in de week de rest van de dagen longeer ik hem en binnekort start een vriendin om hem af en toe te rijden.
Dus hopelijk hou ik het nog even hoewel hoewel vriend en pa en ma er nou niet echt meer op zitten te wachten dat ik er nog op kruip. Maarja het blijft kriebelen he en hij is best wel braaf hoor. Hij heeft alleen wat zadeldwang dus de eerste paar rondjes is hij altijd wat gespannen maar als hij dar eenmaal door is, is hij superbraaf.

Groetjes en rij ze allemaal,

Krista

Ik heb 2 weken terug toch wel weer gereden en dat voelde eigenlijk prima. Was de keer ervoor waarschijnlijk gewoon wat nerveus omdat het de eerste keer was sinds ik wist dat ik zwanger was en ik al een paar weken niet gereden had. Tja, dan zit je natuurlijk gespannen en voelt helemaal niks lekker....
Ik heb gisteren voor het eerst sinds ik weet dat ik zwanger ben (seizoen begon later) ook weer gedanst (jazzballet) en dat voelde ook even onwennig, maar ging eigenlijk ook gewoon als vanouds.
In ieder geval blijf ik dus nog even rijden (en dansen waarschijnlijk nog veel langer!).
Heb al wel wat eerder aan de eigenaresse van het paard vertelt dat ik zwanger  ben dan dat ik dat aan andere mensen zou vertellen, zodat ik direct kan stoppen als ik me niet prettig voel en dan op dat moment niks hoef uit te leggen. Ook voor als er wat gebeurt.

Heb afgelopen week eerste echo gehad en die zag er goed uit (hartje klopte zichtbaar), dus dat geeft ook weer wat zekerheid dat e.e.a. goed verloopt.

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met onze paardrijders, ik zit er nog af en toe op ben nu 38 weken maar verder dan een beetje stappen en draven kom ik niet hoor. Moet zelf al met een krukje opstappen (erg he) maarja paardje is erg lief en wacht geduldig tot ik zit. Zit al een beetje te kijken of er in februari al wedstrijden zijn waar ik voor in kan schrijven maar eerst maar eens kijken hoe alles loopt en hoe hij het weer oppakt.

Groetjes

Terug
Bovenaan