Paardrijden en zwanger

Ik heb een eigen paardje maar ben zodra ik wist dat ik zwanger was gesptopt met rijden.
Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik toen ik een maand of 5 zwanger was van haar (m'n paard) gevallen en hier dus zo van geschrokken dat ik het deze zwangerschap niet eens aandurf. Heb nu iemand anders geregeld die mijn paard beweging geeft.

Ik val echt bijna nooit, maar paarden blijven vluchtdieren en kunnen dus altijd een onverwachte beweging maken die je niet op kan vangen, dus wees alsjeblieft voorzichtig!

Ik heb ook een eigen paard en nu 9 weken zwanger maar ik ben ook gestopt met rijden. Ik heb hele leuke bijrijders dus hij krijgt genoeg beweging. Ik wil zelf het risico niet nemen. Omdat ik niet wil dat mijn conditie minder wordt ga ik met mijn vriend zwemmen, minder risico's dan paardrijden.

groetjes Flora

Hoi allemaal,

Ik ben nu ruim 24 weken zwanger en het rijden gaat eigelijk nog best soepel ben wel gestopt met wedstrijden vorige week mijn laatste gereden want het ziet er niet echt meer uit   (we werden gelukkig wel 2e met 184 punten dus een leuke afsluiter)
Rijdt hem nu zo'n beetje om de dag maar heb soms wel wat last van mijn banden (denk ik) een beetje zeurderige pijn aan de zijkant van mijn buik maar dit gaat na een kwartiertje 20 minuten over en dan kan ik gewoon doorrijden.
Dus ja we zien wel hoelang het gaat.

Groetjes Krista

ik zelf rij nu even geen paard meer maar een vriendin van mij heeft van begin tot het eind van haar zwangerschap gereden.
we trainden samen arabische hengsten voor in de  western wat er nog al wild aan toe kon gaan.
het is maar wat je zelf prettig vind. ik vond het maar linke soep maar zij kon zelf aangeven wanneer het teveel werd.

dus opzich kan het wel, ik denk dat het voor elke vrouw weer anders is.

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Als ik, zoals jullie, elke dag had gereden, had ik er  misschien niet eens over getwijfeld en was hoogstwaarschijnlijk wel blijven rijden. (ik blijf mijn andere sporten (dansen) ook gewoon doen) Het is juist omdat ik het maar 1x per week doe en het nu al een aantal weken niet gedaan heb.

Ik ga van de week de verloskundige bellen voor een afspraak (spannend!!) en zal het ook aan haar voorleggen en dan zal ik toch zelf de knoop door moeten hakken....

Ja, de verloskundige zei (telefonisch gesproken) dat het vanaf week 10 sowieso niet meer zo verstandig is i.v.m. vallen en zij had zoiets van: waarom zou je het voor die paar weken dan nog doen?
Toen ik vertelde van de galop had ze helemaal zoiets van: nou, dan zou ik gewoon direct stoppen.

Ik heb afgelopen zondag wel heel rustig gereden en heb slechts hele kleine stukjes galop in verlichte zit gedaan, maar ik voelde me toch niet helemaal op m'n gemak te paard. Vooral omdat er (zoals wel vaker bij regenachtig weer) toch weer spoken rond de bak bleken te zitten.... Paard deed niks, maar echt relaxed  voelde e.e.a. ook niet helemaal. Aangezien paard ook heel sterk op stress van de ruiter reageert, heb ik toen direct besloten niet meer op hem te rijden.
Ik heb nog even gedacht aan een eventuele wissel met een andere ruiter die op een werkelijk bomproof paard rijdt (dat ook wat comfortabeler is in galop), maar ik had gisteravond toch ook een wat zeurend gevoel in de onderbuik en daar voelde ik me ook helemaal niet lekker over, dus ik stop helemaal.
Vanmorgen was zeurgevoel trouwens weg, maar sinds een uur of 2 is het er toch weer.
Ik hoop dat het een gewoon zwangerschapskwaaltje is.....

Hey,

Ook hier een rijdende zwangere...
Ik heb mijn eigen paard en was heel fanatiek van plan zo lang mogelijk door te rijden.
Met een week of 8 ging het helaas niet meer, zo'n pijn in m'n heupen tijdens en na het rijden.
Ik heb een bijrijdster gezocht en zij rijd nu 2 keer per week.
Afgelopen zaterdag ben ik er toch zelf weer opgestapt, heb al een week of twee geen last meer van mijn heupen en banden. (18 weken nu)
Dus dacht, ga het gewoon proberen. En echt heerlijk gereden. Zolang dit nog kan ga ik rustig 2 of 3 keer per week rustige buitenritsje met haar maken.

Gelukkig ben ik samen met mijn paard zwanger, dus straks gaan we samen wandelen

Terug
Bovenaan