Paardrijden en zwanger

Hey,

Hier nog een zwangere van iets meer dan 15 weken. Ik rijd nog steeds op mijn paard, maar geen wedstrijden, want mijn jasje past niet meer zo goed. Thuis rijden en les volgen is geen probleem. In draf kan ik nog gewoon doorzitten en een diagonaal uitstrekken is ook nog geen probleem dus voorlopig blijven we nog lekker rijden en we zien wel tot hoe lang het goed voelt.

Groetjes Patries

Hallo allemaal!

Leuk dat we hier elkaars ervaringen kunnen uitwisselen. Ik ben nu halverwege de 6e week en reed 5-6 paarden fanatiek
Toen we besloten hebben voor kinderen te gaan, wist ik dat ik dit onmogelijk met mijn drukke baan en de paarden zou kunnen combineren. Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik verder wil in de paarden en de anti-conceptie gestopt.
Hierbij had ik niet verwacht dat ik al binnen 2 weken zwanger zou zijn...

Natuurlijk een hele leuke gebeurtenis, maar het opzetten van een dressuurstal zal ik even op een laag pitje moeten zetten....

Ik heb zelf 2 paarden ( 3 en 5 jaar) waarvan ik op de 3 jarige nu 2 keer gezeten heb (zelf zadel mak gemaakt).
Het voelt nog allemaal erg vertrouwd en ik ga alleen rijden als ik geen last heb van de vermoeidheid.

Vanmiddag maar nieuwe BHs gehaald, want die 2 dames groeien behoorlijk. Mijn man vind het helemaal geweldig, maar die hoeft er niet mee te rijden. Ben benieuwd hoe de rest van mijn lichaam zich gaat ontwikkelen.

Mijn idee is nu om door te gaan zolang het goed voelt. Ook de paarden van anderen blijf ik rijden (geen nieuwe, alleen de paarden die ik ken). Het zal per paard verschillen wanneer ik me niet meer save voel en dan stop ik.

Ik denk dat er niet echt een plan te trekken is. Luisteren naar je lichaam is mijn motto.

Groetjes Iris

Inderdaad, die dames!!!!
Ik heb voor het dansen van die hardlooptopjes (had ze ooit voor hardlopen), die zitten flink strak en daar kon ik ook prettig mee paardrijden, maar daar paste ik vlak voor de zomer al bijna niet meer in (was wat aangekomen afgelopen jaar) en nu hoef ik het niet eens meer te proberen.
Maar, ik heb wat extra b.h.'s gekocht (was daar ook uitgegroeid) en 1 daarvan zit ook lekker stevig. Ik had er voor de stevigheid nog een afgeknipte panty omgedaan, dus toen bleef het wel zitten.

Ik heb trouwens gemerkt dat de zeurende pijn een terugkerend fenomeen is als ik overdag veel sta. Bewegen is niet zo'n probleem. De mevrouw van moeders voor moeders was er vanavond en die noemde m'n banden, dus het is gelukkig iets normaals.

Ik ben nu toch weer aan het twijfelen of ik het niet toch nog een keer op het andere paard (super braaf) zal proberen........

Tja, ik zal het wel zien.

Gister nieuwe BHs gekocht, een cup groter
Bij de HEMA hebben ze sport BHs voor heavy sports. Daar heb ik gister mee gereden. Als je hem aandoet voelt het als een compleet tuig, maar het houd wel alles netjes op zijn plek

Aanrader dus,

Groetjes Iris

Hallo allemaal,

Bedank voor jullie reakties, inderdaad een goede sport bh is wel een must hoewel ik nu wat verder ben in de zwangerschap er minder last van heb.
Rij nog steeds hoewel het voor mijn gevoel meer een beetje bezigheidstherapie word echt stevig trainen kun je het niet meer noemen, maarja gewoon deboel maar een beetje in beweging houden. Dan hoeven we na de bevalling niet zo veel conditie meer op tebouwen. Binnenkort start er wel een bijrijder om hem een beetje meer conditie te geven.
Wilde een fotootje toevoegen maar dat lukte niet iemand tips?

Groetjes

Hoi

Fijn dat je nog steeds kunt rijden. Ik "dans" ook nogsteeds, maar inderdaad, sinds een paar weekjes is dat ook meer pasjes zetten op de muziek, het lijkt niet eens meer op wat we gewend zijn. Maarja, je houd wel je spieren bezig en je conditie een beetje op pijl.
Wat foto's plaatsen betreft, ik zet ze eerst in www.photobucket.com en dan vanuit daar op het forum.
Succes

Groetjes natalie
(36w1d)

Hoi

Fijn dat je nog steeds kunt rijden. Ik "dans" ook nog steeds, maar inderdaad, sinds een paar weekjes is dat ook meer pasjes zetten op de muziek, het lijkt niet eens meer op wat we gewend zijn. Maarja, je houd wel je spieren bezig en je conditie een beetje op pijl.
Wat foto's plaatsen betreft, ik zet ze eerst in www.photobucket.com en dan vanuit daar op het forum.
Succes

Groetjes natalie
(36w1d)

Hoi

Fijn dat je nog steeds kunt rijden. Ik "dans" ook nog steeds, maar inderdaad, sinds een paar weekjes is dat ook meer pasjes zetten op de muziek, het lijkt niet eens meer op wat we gewend zijn. Maarja, je houd wel je spieren bezig en je conditie een beetje op pijl.
Succes

Groetjes natalie
(36w1d)

Terug
Bovenaan