Partner niet mee naar eerste echo

<p>Hallo allemaal. Gisteren van de VK vernomen dat mijn partner niet mee mag naar de eerste echo... en waarschijnlijk de volgende ook nog niet. Hebben jullie dit ook? Ondanks dat dit natuurlijk onmisbare beroepen zijn zou het met aanpassingen toch moeten kunnen dat je partner mee mag in dezelfde ruimte? (Met mondkapje of handschoenen op afstand) Hoe denken jullie hierover..</p>

Helaas is dit zo landelijk afgesproken. Partner mag niet meer mee, ook niet tijdens medische echo's. Het is echt even heel jammer allemaal, maar we moeten aan de gezondheid van ons, onze kleine en medezwangere denken.. 

Wat vervelend dat je de eerste echo alleen moet meemaken, kan me  voorstellen dat je dit heel anders had voorgesteld! Helaas is het wat het is...
Wij hebben over een week of 5 de 20 weken echo en ook die moet alleen. We mogen dan wel videobellen. Dus mijn partner gaat mee in de auto en dan blijft ie meekijken. Misschien is dat voor jullie ook een idee? 

Wat de anderen al zeggen, het is even niet anders. Vooral ook met de schaarste van beschermings materialen kun je je ook voorstellen dat ze betere doeleinden hebben dan het inpakken van iemands partner. Als je zelf ziek bent wordt je echo om die reden ook uitgesteld. Anders moet de verloskundige ook allemaal bescherming aan en de praktijk ontsmetten na je bezoek. Hopelijk wordt videobellen onder de huidige omstandigheden wel toegestaan. Ik weet van mijn eerste zwangerschap dat dit niet mocht.

Ik heb de 20-wekenecho ook alleen gehad. Was in het ziekenhuis vanwege risico op ernstige hartproblemen, dus dat was wel even heel erg slikken. We konden Facetimen en gelukkig is alles goed met de baby! Het is nu even niet anders, hoe vervelend het ook is!

Vervelend is deze situatie he! Zulke dingen wil je zo graag met je partner delen, maar helaas kan dat nu niet. :-( Wanneer er nog iemand bij de afspraak of echo aanwezig is, is de kans op besmetting van de verloskundige groter. En dezelfde verloskundige is misschien de volgende dag aanwezig bij een bevalling. Het zou toch verschrikkelijk zijn als daardoor een pasgeboren baby besmet raakt. Ik moet over 3 weken ook alleen naar de 20-weken echo. Ben er erg verdrietig om geweest, maar daarmee verandert de situatie niet. We moeten er met z'n allen maar het beste van maken! 

Terug
Bovenaan