Partner niet mee naar eerste echo

Volgens de noodmaatregelen mogen namelijk  maximaal 3 mensen op 1.5 meter afstand zijn van elkaar. Dan zou je deze mooie momenten dus niet los van elkaar hoeven meemaken?
Bevallen mag ook met je partner.

Het is heel vervelend dat elke zwangere vrouw nu alleen moet naar de controles (en echo's) maar uiteindelijk wil jij straks ook het liefst bevallen met je eigen verloskundige erbij. Hoe meer mensen er in contact komen met elkaar, hoe groter de kans op besmetting is. Met een bevalling mag er ook maar 1 andere persoon bij zijn. 
Begrijp me niet verkeerd hoor, want zelf ben ik ook zwanger en wij balen ook dat m'n man niet mee mag. 

Helaas is het nu zo dat er verder niemand mee mag. Hier zijn ook de reguliere controles er niet meer, dus zoals het nu lijkt geen controle tot de 20 weken echo. Ben nu bijna 13 weken dus helaas duurt het nog erg lang. Vind ik ook erg jammer, maar het is niet anders. Hopelijk zijn tegen die tijd de regels weer wat versoepelt en anders is het ontzettend jammer dat m'n man niet mee mag en ga ik het wel filmen ofzo. 

Ik denk dat we dit allemaal liever anders hadden gezien. De maatregelen lijken per ziekenhuis een klein beetje te verschillen. Zo ken ik dames die vorige week een 20w echo hadden waarbij de partner mee mocht, maar toch voornamelijk heel veel dames die alleen moeten gaan. Dat geldt inderdaad ook voor alle andere echo’s die plaats moeten vinden. Ik heb van mijn verloskundige nog niet specifiek gehoord dat mijn man niet mee zou mogen volgende week, dus ik wacht het rustig af en hoor het wel. Maar ik heb me er op ingesteld dat ik alleen ga. Hoe zuur het voor ons allemaal ook is, we willen denk ik allemaal onze partner het liefste erbij hebben. 
Je zegt wel dat je met drie mensen op 1,5 meter afstand bij elkaar zou mogen zijn, maar je weet natuurlijk ook niet wat de situatie is. Zo weet je niet of je met één of twee echoscopisten zal zijn (gebeurt regelmatig dat er iemand mee loopt, als je daar toestemming voor geeft natuurlijk). Daarnaast lijkt het me sowieso al lastig met die 1,5 meter, aangezien de echoscopist direct naast jou plaats moet nemen en wil je parter iets kunnen zien, zit die vaak ook naast jou. Mocht je een grote kamer hebben zou het misschien passen. Waar ik mijn echo’s heb gehad, ben ik in genoeg kamers geweest waar je echt geen 1,5 meter afstand gaat kunnen houden met drie mensen binnen. 
Het is gewoon een klote periode, maar hoe beter we ons allemaal aan die maatregelen houden, hoe sneller het hopelijk onder controle is! ??

Het ziekenhuis is een broeihaard van ziektes en virussen. Willen ze dit nog een klein beetje behapbaar houden, moeten er gewoon zo min mogelijk mensen in. Zeker als je in een kleine ruimte terecht kan komen als een echokamer.. 
Hoe kut ook, ik snap echt volledig dat we dit nu even alleen moeten doen. 

Het is zelfs zo wanneer de partner verkouden is, dat hij niet bij de bevalling mag zijn. Heel erg vervelend, maar ook begrijpelijk!
Gelukkig duurt dat bij jou nog even, dan zijn we hopelijk van het virus af.

Terug
Bovenaan