PCOS en zwanger worden. Wie nog meer?

Hi Rvis,
De mensen die wel de standaard pcos symptonen hebben is het natuurlijk heel mooi meegenomen dat je hierdoor je symptonen verminderd. Maar ookal heb je deze symptonen niet als je PCOS heb zijn je hormonen niet in balans. En door ze in balans te krijgen is voeding echt number 1 key.
Ik heb na 1 jaar mn hormonen in balans maar zodra ik slecht eet spelen bij mij de symptonen weer op. PCOS is ook niet iets wat over gaat je moet er alleen op een eigen manier mee zien te leven en het beste is toch om je voeding aan te passen.
hahaha oeeeee wil niet vervelend zijn maar zuivel is een van de zaken die PCOS kan vergroten in melk zit nameljjk groeihormonen en daarnaast krijgen ze veel antibiotica toegediend. Allemaal dingen die jij juist niet in je lichaam moet krijgen.
Je kan ondanks dat je met clomid bent begonnen gezonder eten wellicht helpt het je om sneller zwanger te raken! Tenminste dat doe ik persoonlijk zelf ook!
heel veel succes iig!
 
 
Hi hoi,
 
Hier ook PCOS Na een half jaar doorverwezen naar het ziekehuis. Eerst 4 rondes Clomid, maar hierbij bleef mijn baarmoedeslijm te dun. Daarna met 1 ronde Tamoxifen zwanger. Helaas is dit afgelopen 10 mei een miskraam geworden. Nu is mijn lichaam de miskraam aan het verwerken en loslaten. Zodat wij hopelijk straks als alles weg is weer een rondje Tamoxifen kunnen starten.
Totaal zitten wij nu op 1,5 jaar.
Gezond eten doe ik wel door de weeks. Maar in het weekend probeer ik zoveel mogelijk te genieten en het medische traject los te laten.
 
Succes meiden!
 
De gynaecoloog die ik heb wilde er het eerste jaar geen medicatie voor geven. Wij zijn augustus begonnen. Moest maar naar een jaar terug komen en dan zou ze stappen ondernemen. Vind dat wel jammer, omdat ik nu 34 ben en ik geen jaaaaaren meer heb. Zou ik clomid ook bij de huisarts aan kunnen vragen?
Ik heb intussen zelfs een vroegtijdige miskraam gehad. Had de gun gebeld om het te laten weten (aangezien ik ervan uit ging dat dat zou moeten als je daar loopt), maar nee hoefde het niet te melden. Was een raar telefoon gesprek.
Dank jullie wel voor jullie reacties allemaal. Ik ga ze nog even goed lezen.
 
Ik kreeg het advies om koolhydraatarm te gaan eten. Ben daar 3 maanden mee bezig geweest en ruim 10 kilo aangekomen. Schrok me rot op de weegschaal. Mijn PCOS had ik echt wel stukken minder last van en die 3 maanden meteen al regelmatig. Maar zoveel aankomen is voor mij geen optie. Ik heb al een maagverkleining en om dan allemaal diëten daarbij te doen, gaat niet. Omdat ik door de maagverkleining niet overal even goed meer op reageer en veel dingen niet meer verdraag. Koolhydraatarm was de enige optie qua dieet en dus geen succes qua gewicht. Nu lichamelijk meer pijn, dus moet het er ook gauw weer af hebben. 
 
Saskia werkte Clomid bij jou niet? Hoe kan dat? Ik ken het zelf verder niet. Is het om een regelmatiger menstruatie te krijgen? 
Wat goed dat je zwanger bent geworden, gefeliciteerd! Geniet ervan
 
Hallo Simply me,
ik wist niet of je berichtje aan mij gericht was. 
Maar ik wil je wel vertellen hoe het bij mij is gegaan.
Ik ben gestopt met Clomid omdat ik er heel erg humeurig van werd en veel last had van bijwerkingen.
Waaronder hartkloppingen.
Ik had bijna geen cyclus toen ik startte met Clomid, maar ook met Clomid deed mijn lijf niet altijd wat. We waren na de miskraam vorig jaar zó verdrietig, uiteindelijk in Januari dit jaar nog een rondje gedaan maar ook dit werd niks. Toen ben ik tegen advies van de gyn in toch ovulatie testen gaan gebruiken. En dit duurde maar en duurde maar.
Uiteindelijk mijn menstruatie van het rondje Clomid pas eind Feb gekregen. Op dag 10 weer ovulatietesten gaan gebruiken, en net toen ik de handdoek in de ring wilde gooien had ik op dag 19 een positieve test.. dus klussen. 
We gingen er van uit dat het toch niet ging lukken ( had de gyn ook gezegd; ovulatietesten is pure geldverspilling) 
2 zenuwslopende weken gewacht, heel wat te vroege testen gedaan en heel veel teleurstelling...
Maar op de verjaardag van mijn zwager had ik s’morgens een positieve test in handen en kon het eigenlijk niet geloven. Tot de termijn echo is het wel spannend geweest omdat ik helemaal geen last van kwaaltjes had.
maar de echo zag er goed uit, nu alweer de 12 weken voorbij.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit heb ik nu geleerd.
Groetjes Siska
 
Hi!
Ik schuif me ook aan bij jullie. In April te horen gekregen dat ik pcos heb meteen een afparaak gemaakt om door verwezen te worden naar de kliniek om clomid te slikken...toch 30 april ineens een postivie zwangerschapstest gekregen. Super onverwacht. 
Helaas afgelopen dinsdag een miskraam gehad met 7 weken... heel verdrietig. Erg kapot van en voel me heel leeg. 
Vandaag echo gehad gelukkig is alles eruit en herstelt het zichzelf goed. Wanneer ik er weer klaar voor ben mag ik weer beginnen. 
Ben benieuwd of het deze keer ook zonder clomid lukt anders over 3 maandjes terug gaan naar de kliniek :) 
Liefs Demi
 
Terug
Bovenaan