PCOS en zwanger worden. Wie nog meer?

Hallo Demi,
Wat ontzettend verdrietig dat het een miskraam is geworden.
Ik weet hoe het voelt, ik hoop dat je snel weer wen positieve test hebt. Wij zijn ruim een half jaar na de miskraam weer zwanger geworden en ook dat is wel weer even spannend.
Zorg goed voor jezelf in deze periode en neem je rust. 
Groetjes Siska.
 
Hi Siska!
Ja zo onwerkelijk je voelt je zo leeg ook al was het nog zo pril. Heb je ook het eerste trimester een miskraam gekregen? En ben je zonder medicatie weer opnieuw zwanger geworden? 
We gaan gelukkig even op vakantie dus er even tussen uit met z’n tweetjes. Tot rust komen. 
Dank je voor het reageren! 
Liefs
 
Hey Demi,
Wij gingen vol goede moed voor de aller eerste echo met 8 weken, en toen was vrijwel meteen duidelijk dat het niks zou worden.
Er klopte geen hartje en het was te klein voor de zwangerschapsduur. Over een weekje terug komen zeiden ze...
De meest vreselijke weken volgden. Het hartje ging wel kloppen, maar hield er na 3 dagen mee op. Al die tijd word je tussen hoop en vrees heen en weer gegooid.
Hoewel ons verteld is dat we zonder hulp nooit zelf zwanger zouden raken, is deze zwangerschap onze 2e zonder hulp en met PCOS.
Een jaar voordat we zwanger raakte van onze zoon ( nu 3 jaar)
werd mij verteld dat als ik kinderen wilde, ze ons met open armen zouden ontvangen bij de IVF afdeling van het ziekenhuis.
11maanden later was ik zwanger van zoon lief.
Nu wel 1.5 maand elke dag ovulatietesten gedaan. Gaat tegen staan als ie telkens negatief is, maar is het meer dan waard geweest. 
Ik hoop dat je snel opknapt en binnenkort weer zwanger mag worden. Ik heb me na de miskraam ook erg leeg en waardeloos gevoeld. Ik dacht we krijgen nooooiit meer een 2e...
maar toch wel...
Ik hoop dat ik je hier mee een hart onder de riem kan steken, ik weet wat je voelt.
Lieve groet, Siska.
 
@ Siksabo
Wow dat is ook echt heftig! Dat het hartje alsnog klopt en ook weer gaat stoppen. Vreselijk! Jij hebt ook echt een rot tijd gehad met z’n tweetjes! 
Wel fijn inderdaad dat je zonder hulp plots toch zwanger bent geraakt! Ik hoop dat hier hetzelfde gaat gebeuren. 
Ik leef nu door paracetamols... nog steeds wel iets pijn maar zo blij dat het vrijwel schoon was in m’n baarmoeder. Bloed nog iets...
Positief blijven en doorgaan! Ik ga m’n best doen. Jullie ook natuurlijk! 
Bedankt dat je je verhaal hebt gedeeld met mij. Super fijn om te horen te krijgen dat het niet altijd met medicatie moet.... maar ook gewoon plotseling zwanger worden! 
Heel veel liefs en nogmaals bedankt. Xx
 
Geniet lekker van je vakantie!
En ik hoop uit de grond van mijn hart dat je binnenkort leuk nieuws kan melden.
herstel eerst goed.
groetjes en heel veel succes! 
Siska
 
Hoihoi,
 
Hier nog eentje. Net account aangemaakt op dit forum. 
Heb altijd wel iets geweten dat mijn cyclus onregelmatig was. Kwam opzich wel uit dat het minder was dan gemiddeld. 
Ondertussen getrouwd en kinderwens. Mijn man vond het eigenlijk nog te vroeg om met de pil te stoppen. In zijn familie zijn ze altijd snel zwanger....
Ik had snel al zoiets van eerst zien dan geloven.
5 maanden na de pil doorverwezen naar de gyn en ja, PCO. Al drie keer provera gehad, maandag controle na een kuur van 100 mg clomid.
Ervaar meerdere bijwerkingen van de clomid helaas, maar het belangrijkste nu vind ik dat er iets moet werken. Een kuur van 50 mg clomid heeft niets gedaan. 
Qua eten, ik ben de laatste 6 jaar ongeveer 20 kilo aangekomen (was 6 jaar geleden wel op een dieptepunt van gewicht) na de diagnose PCO ben ik vooral gestopt met het eten van brood en zoet broodbeleg. Eet nu voornamelijk groentes, paprila komkommer enz. in een ruime maand al 5 kilo afgevallen. 
 
Groetjes
 
Hallo dames, 
Allereerst de dames die zwanger zijn van harte gefeliciteerd!!
Ik ben nieuw hier.. lees al een tijdje mee op het forum en zag deze tropic voorbij komen wil me hier graag bij aansluiten.
Ook bij mij PCO vastgesteld.. Vorig jaar gestopt met de pil eerste cyclus 42 dagen en daarna wisselend van 8-12 weken. Op 26 april blij verast door een positieve test helaas is deze geëindigd in een miskraam. Op de echo’s inderdaad genoeg eitjes te zien maar tot op heden weer geen menstruatie of eisprong.
Dat er een dieet voor PCOS bestaat is voor mij ook nieuw maar zeker het proberen waard! 
 
 
Even een vraagje..
Hebben jullie ook doorbraakbloedingen?
Deze cycles een beetje ingewikkeld. Ik heb op dag 8 al een eisprong gehad en ik temperatuur ook en vandaag zit ik op dag 14 en heb ik de temperatuur van dat ik altijd ongesteld word.. Temp bleef ook laag na eisprong. Had die dag een positieve ovulatietest. Gebruik ik alleen als ik denk dat ik er 1 heb, omdat mijn cycles zo onbetrouwbaar is. Nu heb ik geen flauw idee als ik vandaag een bloeding zou krijgen of dat dan al een menstruatie zou kunnen zijn.
Bedenk mij nu dat voorheen bij een doorbraakbloeding ook temp iets hoger bleef. 
Maar kan dit echt zo op dag 8 een eisprong en op dag 14 een menstruatie??????
Liefs Simply me
 
Terug
Bovenaan