PCOS en zwanger worden. Wie nog meer?

Hi simplme! 
Begrijp ik het goed dat je positief hebt getest en en dag later negatief? En was je voor of na je NOD? 
Heftig zeg! Wel goed dat ze alles gaan controleren bij jullie nu..
Liefs
 
Hallo Dames, 
hier nog iemand. Vorig jaar april gestopt met de pil omdat we een kinderwens hebben. Mijn cyclussen waren elke keer heel lang. Nu doorgestuurd naar de gynaecoloog en ook te horen gekregen dat ik pcos heb. Toen ook bloed laten prikken. Wannee kregen jullie clomid? 
 
Nientje 
 
Hallo,
Gebruiker10061303
ik ben in dec. 2016 gestopt met de prikpil...in feb. 2018 na de huisarts gegaan omdat ik geen regelmatieg cycles had, zei heeft me doorverwezen naar het zh...daar ben ik in maart 2018 terrecht gekomen en bleek na 3 maanden cycles controles dmv echo's dat mijn eiblaasjes niet goed genoeg groeide om bevrucht te kunnen worden, de bloedwaardes waren goed en heb in juni 2018 de eerste ronde clomid 50 gekregen...toen heb ik vanaf dag 12 om de dag een echo moeten laten maken voor te kijken of de clomid aansloeg.
deze eerste ronde clomid heeft tot nu toe al zijn werk gedaan doordat er 1 groot eiblaasje van 20mm is gesprongen op cycles dag 20. (afgelopen woensdag)
Ik moet nu 2 weken afwachten en kan 25 juli testen!
 
 
Hallo RoNa,
oke spannend allemaal zeg. Wanneer kreeg jij clomid? Gelijk na je bloedonderzoek.? 
Of moest je partner ook getest worden? 
Nientje 
 
Hoi nienke,
Toen ik belde met het ziekenhuis voor een intake vertelde de medewerker om het hele proces sneller te laten verlopen dat we via de huisarts een doorverwijsbrief moesten vragen en direct 2 dagen erna konden we al een potje inleveren in het ziekenhuis.
Toen we de afspraak hadden voor de intake kregen we direct de uitslag dat hij "gezond" is getest.
Ze hebben bij de intake (in maart) meteen bloed laten prikken  en toen hebben ze eerst 2 cyclussen gevolgd dmv echo's. Bloed was perfect en veilig als er met clomid gestart ging worden.
Na 2 rondes (in mei) zagen ze dat de eiblaasjes niet groter werden als 1cm dus ontzettend klein bleven.
Na 3 maanden (in juni) na de intake heb ik uiteindelijk clomid voorgeschreven gekregen en nu dus op het wachtbankje...de clomid heeft wel meteen aangeslagen want het eiblaasje was gegroeid op cylesdag 18 naar 20mm dus kregen "klus advies" en op cyclesdag 20 was hij weg. Nu moet ik eigelijk komende week bloed laten prikken voor de progesteron waardes te meten en dan kunnen ze definitief zeggen of ik een eisprong heb gehad maar dan ben ik met vakantie...dus ze kunnen deze ronde niet afsluiten en officieel bevestigen dat ik een eisprong heb gehad...als het dus niet is gelukt moet ik komende maand weer terug en weer echo's en zelfde dosis clomid.
laten we hopen dat het niet nodig zal zijn!
 
Ben jij al aan de clomid?
 
Hallo Dames 
@ dekleinste wat goed het word dus nog even afwachten hoever je precies bent maar wat zul je blij zijn fijn dat de testen duidelijk positief zijn nu. Begrijpelijk dat je bang bent maar probeer te genieten?
@ Simply me wat een vreselijk nieuws goed dat de gynaecoloog het nu onder de loep gaat nemen! Hopen dat je snel terecht kunt en dat de bloed uitslagen ook niet al te lang op zich laten wachten.. sterkte en een dikke knuffel vanaf hier! ?
@ gebruiker wij werden beide onderzocht gelukkig was bij mijn man alles pima heeft ongeveer 3 maanden geduurd voor ik definitief te horen kreeg dat ik pcos heb en aan clomid mocht beginnen.
@ RoNa wat goed om te horen dat jou eerste ronde clomid goed aansloeg, geniet van je vakantie en ik hoop dat je niet hoeft terug te komen volgende maand! 
Met mij gaat het prima! Heb donderdag mijn laatste provera geslikt gister begon het al iets en vandaag echt doorgebroken ben nog nooit zo blij geweest met mn menstruatie. Alleen teld een beetje ook mee als eerste cyclus dag? heeft iemand daar ervaring mee omdat ik op dag 3 moet beginnen met clomid..
fijn weekend allemaal ☀️
 
Ik kon vanmorgen weer niet wachten en heb 5 dagen voor nod getest en er is een hele dunne 2e streep te zien! Meteen een digitale gekocht van cb...deze morgenvroeg doen en hopelijk komt hier zwanger te staan.
 
Terug
Bovenaan