PCOS, Letrozol

Als de juiste hoeveelheid letrozol aanslaat mogen wij het zelf proberen. Schijnt dat je dan net wat meer kans hebt omdat je er niet extreem mee bezig bent. Maar ik lees ook veel die iedere ronde een echo krijgen. 
 
[quote quote=10195617]Hoi Eve, ja allemaal spannend alles nieuw voor me. Ik wacht op uitslag van me schildklier en daarna mag ik beginnen om me menstruatie op te wekken en daarna met Letrozol. Hoor zoveel over miskramen ben daar zo bang voor[/quote]
Ja het is ook echt heel spannend, maar ook bij ons komt het vast allemaal goed. We hebben alleen een steuntje in de rug nodig! ;)
Over miskramen etc moet je je helemaal nog geen zorgen maken joh. Ik snap het wel hoor, want je hoort er genoeg over maar er is ook genoeg bewijs dat het helemaal niet zo hoeft te zijn. 
Mijn doel voor nu is om überhaupt zwanger te raken en daarvanuit zie ik weer verder. :)
X
 
ja klopt jullie hebben gelijk dames zal al blij zijn als we zwanger zijn.
spannend morgen na 16:00 uur me uitslag over me schildklier als die goed is mag ik beginnen :)
 
Hoi dames!
hier een positief verhaal. Ivm PCOS ook begonnen met Letrozol alleen zonder dat ik voor echo’s langs moest komen. Moest de eerste ronde bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong was en daarna mochten we het een half jaar proberen. De eerste ronde had ik een eisprong en de tweede ronde was ik al zwanger, nu 23 weken.
Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie snel zwanger mogen raken.
liefs
 
[quote quote=10196011]Hoi dames! hier een positief verhaal. Ivm PCOS ook begonnen met Letrozol alleen zonder dat ik voor echo’s langs moest komen. Moest de eerste ronde bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong was en daarna mochten we het een half jaar proberen. De eerste ronde had ik een eisprong en de tweede ronde was ik al zwanger, nu 23 weken. Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie snel zwanger mogen raken. liefs[/quote]
Hoi! Super leuk, van harte! 
Ik ben net terug van het zkh en op de echo was een follikel van 19,1 mm te zien. Eerdaags dus hopelijk een eisprong. Ik moet volgende week bloedprikken om te zien of er ook echt een eisprong is geweest en dan heel hard duimen dat ik deze maand niet ongesteld ga worden. Mijn cyclus is wel wat aan de lange kant, maar we blijven positief! :)
 
[quote quote=10195988]Morgen na 16:00 uur me uitslag over me schildklier als die goed is mag ik beginnen [/quote]
En kunnen jullie beginnen aan het grote avontuur? :D
 
Hi dames,
Mag ik gezellig met jullie meekletsen? Vorig jaar is er bij mij PCOS geconstateerd. ‘Gelukkig’ kwam ik daar vrij snel achter doordat mijn cyclus maar niet op gang kwam. In december ben ik (zonder medicatie) zwanger geraakt. Dat was de laatste poging voordat ik met clomid zou starten. Helaas kreeg ik een miskraam (op de eerste dag van onze vakantie in Curacao).
Vol goede moed verder en nu weet ik dat ik zwanger kan worden. Na de miskraam teruggegaan naar t ziekenhuis, ik had de keuze om zelf verder te proberen of met Clomid te starten. Aangezien ik de hobbel al had genomen om met Clomid te starten koos ik of eigenlijk wij ervoor om hiermee te beginnen. Eerste ronde 50 mg deed niets, tweede ronde 100 mg een cyclus van 17 dagen dus eisprong gemist.  Maandag zat ik op cd 14 en een eitje te zien van 11 mm, nog niet echt een fantastisch resultaat. Maandag weer terug om te kijken of dat eitje uiteindelijk gesprongen is. Zo niet, dan starten met provera en eerste ronde letrozol. 
Van Clomid word ik zo ontzettend depressief dat ik het niet meer hoef, vandaar overstap op letrozol. Ik hoop dat ik dan minder last heb van bijwerkingen. 
Inmiddels dus een abonnement op controles in het ziekenhuis. Dat maakt het soms lastig om het wat los te laten allemaal. Ik probeer zoveel mogelijk relaxed erin te staan en leuke dingen te doen voor afleiding. Hoe lukt dat bij jullie?
Overigens ben ik vorig jaar 10 kilo afgevallen met powerslim (kh arm). Ik denk dat dat ook heeft bijgedragen aan een betere cyclus. Ik probeer nu dus ook op mijn voeding te letten en in ieder geval suikers te laten staan.
gr. Chantal
 
 
 
Terug
Bovenaan