PCOS, Letrozol

Hi dames,
Mag ik gezellig met jullie meekletsen? Vorig jaar is er bij mij PCOS geconstateerd. ‘Gelukkig’ kwam ik daar vrij snel achter doordat mijn cyclus maar niet op gang kwam. In december ben ik (zonder medicatie) zwanger geraakt. Dat was de laatste poging voordat ik met clomid zou starten. Helaas kreeg ik een miskraam (op de eerste dag van onze vakantie in Curacao).
Vol goede moed verder en nu weet ik dat ik zwanger kan worden. Na de miskraam teruggegaan naar t ziekenhuis, ik had de keuze om zelf verder te proberen of met Clomid te starten. Aangezien ik de hobbel al had genomen om met Clomid te starten koos ik of eigenlijk wij ervoor om hiermee te beginnen. Eerste ronde 50 mg deed niets, tweede ronde 100 mg een cyclus van 17 dagen dus eisprong gemist.  Maandag zat ik op cd 14 en een eitje te zien van 11 mm, nog niet echt een fantastisch resultaat. Maandag weer terug om te kijken of dat eitje uiteindelijk gesprongen is. Zo niet, dan starten met provera en eerste ronde letrozol. 
Van Clomid word ik zo ontzettend depressief dat ik het niet meer hoef, vandaar overstap op letrozol. Ik hoop dat ik dan minder last heb van bijwerkingen. 
Inmiddels dus een abonnement op controles in het ziekenhuis. Dat maakt het soms lastig om het wat los te laten allemaal. Ik probeer zoveel mogelijk relaxed erin te staan en leuke dingen te doen voor afleiding. Hoe lukt dat bij jullie?
Overigens ben ik vorig jaar 10 kilo afgevallen met powerslim (kh arm). Ik denk dat dat ook heeft bijgedragen aan een betere cyclus. Ik probeer nu dus ook op mijn voeding te letten en in ieder geval suikers te laten staan.
gr. Chantal
 
 
 
Hoi Chantal,
Hmm voor jou ook allemaal spannend dan! Ik heb ook PCOS en kwam daar na 9 maanden achter ivm het stoppen met de pil en gewoon 0 cyclus.
Ik hoor inderdaad veel over de bijwerkingen van Clomid, maar ik heb van Letrozol niets gemerkt.
Ik moet volgende week bloedprikken om te zien of ik een eisprong heb gehad. Als ik deze ronde niet zwanger raak begin ik weer met een nieuwe ronde Letrozol, maar dan 5 mg. 
Ik ben inderdaad ook (te) vaak in het ziekenhuis te vinden. Ik vind het ook lastig om het soms los te laten. En het lijkt op een of andere manier wel alsof iedereen om me heen ineens zwanger raakt. 
So fingers crossed voor ons allemaal :)
X
 
 
Hi Eve,
Hoe gaat het met je? Heb je een eisprong gehad de eerste ronde? Vanochtend kreeg ik de uitslag. De laatste ronde clomid heeft niets gedaan :( 
Ik had vorige week ovulatietesten gebruikt en daar leek een positieve tussen te zitten maar helaas niet. Morgen starten met menstruatie opwekken en dan een nieuwe ronde Letrozol (5mg). Ik ben wel blij dat ik meteen met 5 mag starten. Dan hoop ik dat ik minder bijwerkingen heb en meer resultaat :)
 
gr. Chantal
 
 
[quote quote=10198892]Hi Eve, Hoe gaat het met je? Heb je een eisprong gehad de eerste ronde? Vanochtend kreeg ik de uitslag. De laatste ronde clomid heeft niets gedaan  Ik had vorige week ovulatietesten gebruikt en daar leek een positieve tussen te zitten maar helaas niet. Morgen starten met menstruatie opwekken en dan een nieuwe ronde Letrozol (5mg). Ik ben wel blij dat ik meteen met 5 mag starten. Dan hoop ik dat ik minder bijwerkingen heb en meer resultaat  gr. Chantal[/quote]
Hey! 
Oh wat balen zeg! Maar niet bij de pakken neer gaan zitten hoor, vol positiviteit die volgende ronde in.
Ik heb vandaag bloed geprikt om te zien of ik die eisprong heb gehad. Ik word vrijdag gebeld met de uitslag. Zo ja, dan heel hard duimen dat ik zwanger ben. En zo niet, dan wachten tot mijn menstruatie en op de 3e cyclusdag beginnen met 5mg. 
Zag je wel op de echo's een follikel? En is die dan niet gesprongen? Of heb je het zonder echo's gedaan?  
Ik duim voor je dat je niks merkt van de Letrozol én dat het een positief resultaat zal hebben! 
GOOD LUCK :)
 
Hi Lady’s 
 
sorry lang niet geschreven. Ik kreeg een teleurstelling in het ziekenhuis. ze zijn erachter gekomen dat ik problemen heb met me schildklier en mag niet beginnen met medicatie dus vrijdag 17 mei afspraak met internist om volgende stappen te nemen. 
Mag ik vragen hoe jullie je menstruatie tellen? Want na me laatste menstruatie hoorde ik 1 mei ongesteld te worden. Nog steeds niks.
of moet ik nou me langste dagen van menstruatie tellen? Dat is 59 dagen
sorry voor me vragen ik ben hier allemaal nieuw in en niemand in me omgeving heeft hier ervaring mee. 
Eve ik hoop op goed nieuws voor je zal zeker voor je duimen. 
Groetjes lady’s 
 
[quote quote=10200131]Hi Lady’s sorry lang niet geschreven. Ik kreeg een teleurstelling in het ziekenhuis. ze zijn erachter gekomen dat ik problemen heb met me schildklier en mag niet beginnen met medicatie dus vrijdag 17 mei afspraak met internist om volgende stappen te nemen. Mag ik vragen hoe jullie je menstruatie tellen? Want na me laatste menstruatie hoorde ik 1 mei ongesteld te worden. Nog steeds niks. of moet ik nou me langste dagen van menstruatie tellen? Dat is 59 dagen sorry voor me vragen ik ben hier allemaal nieuw in en niemand in me omgeving heeft hier ervaring mee. Eve ik hoop op goed nieuws voor je zal zeker voor je duimen. Groetjes lady’s[/quote]
Hey Sofia!
Dat is even een flinke teleurstelling zeg! Hopelijk weet je snel meer en kun je aan de slag.
Je cyclus is de periode van je 1e menstruatiedag tot je eerst volgende menstruatiedag. Normaal is dit tussen de 21 en 35 dagen. Daarbuiten spreek je van een korte cylcus of lange cyclus. Als jij iedere maand na precies evenveel dagen ongesteld wordt dan spreek je van een regelmatige cyclus. Maar dit kan ook iedere maand verschillen, dan spreek je van een onregelmatige cylcus. 
Als jij iedere maand precies hetzelfde aantal dagen tussen je menstruatie hebt, zou je een zwangerschapstest kunnen doen. Het kan ook zijn dat je lichaam je voor de gek houdt en er een andere reden is waarom je menstruatie uitblijft. 
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een goede eisprong heb gehad. Het is voor mij nu dus heel hard duimen en hopen dat er een klein wondertje in mij groeit. Al dat ik zelf van niet, maar ergens durf ik ook gewoon niet te hopen. Als ik niet zwanger ben gaan we voor een volgende ronde met een dubbel dosering Letrozol.
Succes met je gezondheid!
X
 
Hi,
@Sofia: Wat een teleurstelling voor je :( die wachtbank is niet fijn. Ik hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt en alsnog mag starten.
@Eve: wow super dat je een goede eisprong hebt gehad. Ik duim voor je dat het raak is. Dat geeft hoop als ik eind deze week kan starten met 5 mg!
Letten jullie ook op je voeding sinds je weet dat je pcos hebt? Ik lees er best veel over en ze zeggen dat als je je voedingspatroon/levensstijl aanpast je pcos zelfs verdwijnt. Ik ben eind vorig jaar 10 kilo afgevallen door powerslim en werd toen meteen zwanger (zonder medicijnen) ik ben inmiddels gestopt met powerslim en nu lukt het niet om een eisprong te krijgen met clomid. Dus vanaf morgen ga ik weer strak mijn eetpatroon aanpassen. Soms best lastig om van de suiker af te blijven met de hormonen en soms de teleurstelling. Maar alles voor het goede doel :)
Gr Chantal
 
 
Terug
Bovenaan