Dag dames!
Ik had in oktober geschreven dat ik me hier weer zou aanmelden maar ik moet toegeven dat ik het hier niet zo goed gevolgd heb als ik me zelf had voorgenomen ?. Oeps. Ik heb al een beetje teruggelezen en wat is er veel gebeurd de voorbije maanden!
Ik zal mezelf even ter opfrissing nog eens voorstellen ?. Ik ben 29 jaar en mijn man en ik hebben een dochtertje van 15 maanden, die het geweldig goed doet ?. In augustus 2020 heb ik de diagnose PCOS gekregen (een zeer duidelijk PCOS-beeld, zei de gyn). Toen gestart met 2,5 mg letrozole, die niet werkte. 5 mg werkte wel en in ronde 4 met de 5 mg ben ik toen zwanger geworden. Mijn man was toen ook getest en zijn zwemmers bleken niet in topconditie te zijn dus we waren eigenlijk net doorverwezen voor IUI of IVF toen gelukkig bleek dat dat toch niet nodig zou zijn. Nu willen we graag voor een tweede kindje gaan en aangezien ik sinds april 2022 (3,5 maand na stoppen met de borstvoeding) zelf geen menstruatie meer heb gehad, mocht ik meteen weer starten met letrozole.
En bij deze zit ik nu dus in de eerste ronde. 2 januari gestart met Lutenyl om mijn menstruatie op te wekken, 21 januari ongesteld geworden en op dag 3 dan gestart met eerst opnieuw 2,5 mg. 1 februari op dag 13 een eerste echo gehad en wat ik niet had verwacht is dat er toen al een follikel van 17-18 mm te zien was! Was wel even schrikken want had me erop ingesteld dat de 2,5 mg wel weer niets zou doen. Afgelopen maandag heb ik mijn ovulatie duidelijk gevoeld aangezien ik toen een hele voormiddag enorme pijn had thv mijn eierstokken/baarmoeder. (Ik had tijdens de eerste rondes letrozole in 2020/2021 steeds meer last van mijn eisprong dan van mijn menstruatie.) Geweldig nieuws in ieder geval dus we hebben deze extra kans, zoals ik het zie, maar meteen benut en nu zit ik dus op dat verschrikkelijke wachtbankje. En het valt me weer zwaarder dan ik had gedacht ?.
Donderdag en vrijdag heb ik enkele druppels donker bloed verloren en ik heb, zoals bij mijn eerste zwangerschap in het begin, sinds vrijdag ongeveer regelmatig steekjes thv mijn baarmoeder, onstilbare honger en dorst en nu sinds 2 avonden/nachten ook last van slapeloosheid hoewel ik met onze kleine dreumes in huis iedere avond wel stikkapot ben. Dus ja. Ik ben mezelf weer gek aan het maken. Aan de ene kant hoop ik dat het al gelukt is maar aan de andere kant lijkt het me zo onrealistisch en te veel geluk om deze keer van de eerste keer succes te hebben. NOD is 21 februari volgens mijn app en ik wil dus ten vroegste 22 februari testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Maar pfooeeee, ik was vergeten hoe lang dat wachten kan duren ?.
Maar goed, een lang bericht maar dan weten jullie ongeveer hoever ik sta. Ik probeer het forum vanaf nu wel wat vaker te volgen en wat terug te lezen om jullie verhalen wat meer te leren kennen. En aangezien ik voel dat ik het toch wel nodig heb, zal dat deze keer ook wel echt gebeuren vermoed ik.