PCOS, Letrozol

@zeeuwsmeisje ik heb deze ronde geen testen gebruikt. Mijn hoofd staat er anders veel te veel naar. Ben nog naar zh voor controle geweest toen was er een van 20mm en kreeg ik de melding binnen nu en 2/3 dagen. Dus dat aangehouden. Nu dus tussen de 8 en 10 dpo gok ik. Maar probeer het een beetje te laten varen met de tijd. Het is al moeilijk genoeg.

@Zeeuwsmeisje ik had vorige keer met de letrozol telkens een cyclus van 34-35 dagen. Het is lang maar ze verhogen volgens mij inderdaad enkel wanneer het nog langer zou duren. Ik zou het deze week inderdaad ook gewoon nog gezellig maken. Je weet maar nooit ?.
@Ninna ik snap wel dat je het zelf wil kunnen. Hopelijk wen je er snel aan!
@Robinn en @unwritten veel succes op het wachtbankje!

@robinn dus weer op het wachtbankje! Dus nog een kleine week wachten. Ik hoop dat het resultaat positief is! Hoe lang heb jij bij cyclussen moeten spuiten voordat de ovitrelle mocht zetren? En hoeveel eenheden(?) moet jij spuiten? Mijn dosis is niet verhoogd (maar had ook nog 'maar' 7x gespoten toen. Ze zei dat dat pas na 14 dagen zou gebeuren als het geen gewenst effect heeft. Ik moet morgen weer voor een echo dus hopelijk dan een grotere follikel!

@mateke dankjewel! Jij zit ook op het wachtbankje toch? Spannend!
@ninna oh hmm afwachten dus. Hopelijk is er vandaag een grotere follikel te zien. Ik spoot 50eh en heb 9x een injectie moeten zetten voordat ik ovitrelle kon zetten. Gaat bij mij wel snel dus. Heb je last van bijwerkingen van de gonal F?
Hoe gaan jullie trouwens om met alcohol? Ik drink sinds ons traject echt aanzienlijk minder tot niks. Maar nu ga ik morgen voor het eerst carnaval vieren en heb ik eigenlijk wel zin om wat te drinken. Maar ik weet nu dus nog niet of het wel of niet is gelukt deze ronde. Ik denk het niet want het is de afgelopen 2,5 jaar nog niet gelukt dus waarom nu wel? Maar wat als het wel zo is? Zou alcohol heel veel kwaad kunnen? Wat zouden jullie doen?
Zit nu op dag 9 na de ovitrelle. Dus een vroege test heeft geen zin. Die zal vals positief zijn door de injectie..

@Robinn klopt! Nog zeker tot dinsdag op het wachtbankje ?. Ik denk dat je gerust wel een glaasje kan drinken. In het prille begin is de embryo nog niet rechtstreeks met jou verbonden (nog geen placenta) dus normaal gezien zou die er weinig van moeten voelen als je toch zwanger zou zijn. Een vriendin van me (ook PCOS) was er na 3 maanden achtergekomen dat ze (natuurlijk) zwanger was geworden en zij had tijdens die 3 maanden ook nog wel eens aan glaasje gedronken of zelfs een glaasje teveel, en dat kindje is gewoon helemaal gezond en normaal. Overdrijven zou ik nu ook niet doen maar je kan er dus gerust nog wel eentje drinken. Ik ben zelf ook quasi gestopt met alcohol. Zo nu en dan een glaasje maar niet meer ieder weekend ofzo.

@Mateke dankjewel voor je bemoedigende antwoord, dat stelt me toch al wat meer gerust. Hopelijk kan je wat afleiding vinden tot dinsdag. Ik duim alleszins voor jullie!
@Robinn zoals Mateke zegt is er inderdaad nog geen rechtstreekse verbinding tussen jou en het embryo in de eerste maand, dus op dat vlak kan een glaasje geen kwaad als jij je er ok bij voelt natuurlijk. Ikzelf probeer ook zo weinig mogelijk te drinken maar af en toe (voor dat je weet dat je zwanger bent) moet wel kunnen. Er zijn zoveel verhalen van vrouwen die zwanger zijn en voordat ze het wisten nog gedronken hebben met een perfect gezonde baby. Dus als je zin hebt in een glaasje kan dat zeker. Je moet je hopelijk binnekort al zoveel ontzeggen!

@robinn oh echt? Wat fijn! Ik had bij letrozol ooinmaar 2.5mg en had de hoop dat dit ook goed zou zijn. Heb ondertussen al 11x gespoten. Gister bij de echo was er niet veel veranderd. Alleen slijmvlies was wat dikker. :( Dus ze hoopt eigenlijk dat we gewoon te vroeg hebben gekeken. Maar k verwacht dat ze maandag gaan zeggen ophogen. Kheb er verder geen bijwerkingen van. Ja kben erg moe maar we hebben laatst ook de keuken verbouw.. En jij? 
Qua alcohol drink ik ook amper nog. Vooral tussen de ovulatie en (hopelijk) positieve test. Hopelijk heb je niet veel te veel gedronken. Een beetje kan mss geen kwaad. Idd wat de rest ook zegt. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger zijn en het nog niet weten en ook alcohol hebben gedronken. Zou het alleen niet constant doen.
Ik snap dat je niet verwacht zwanger te zijn, dat heb k ook. Je verwachting is toch wel anders als je al lang bezig ben :( Succes met afwachten voor de mensen op het wachtbankje! 

@mirelly @mateke bedankt voor jullie antwoord. Ik heb het geprobeerd wat los te laten en gewoon lekker een drankje te drinken. Wel met mate en meer frisdrank of water tussendoor. Een bijkomend voordeel dat ik vandaag lekker fit ben haha!
@ninna oh wat balen zeg. En je vond spuiten al zo vervelend toch? Ik hoop voor je dat het met een hogere dosering wat sneller gaat. Als je eenmaal goed ingesteld ben zal je de volgende keer misschien ook wel minder lang moeten spuiten. Wat een gedoe allemaal he. Ik had het juist andersom met de letrozol. Daar duurde het bij mij erg lang voordat ik de goede dosering had. Gek dat elk lichaam zo anders kan reageren op medicatie. En ik heb hetzelfde idd, alleen een beetje moe maar verder niks.
Dat geloof ik. Op een gegeven moment kan je je helemaal niet meer voorstellen dat je ooit een positieve test in handen zal hebben. Ik test ook eigenlijk niet meer. Het verbaasd me ook niet als ik telkens weer ongesteld word. Maar goed, des te mooier misschien als het ooit wel is gelukt. 

Terug
Bovenaan