peuterspeelzaal en kinderdagverblijf

hallo allemaal,
ik ben linda en moeder van een prachtige dochter van 2 en tevens leidster op een kdv.
een kdv heeft voordelen en nadelen het zelfde als een psz.
het een is niet beter dan het ander.
wel is het een ANDERS dan het ander.
Kinderen op een kdv zullen zich niet beter of slechter ontwikkelen als kinderen op een psz . Ze ontwikkelen zelfs hetzelfde als kinderen die de hele dag thuis zijn bij een van de ouders.
Het voordeel is dat een psz als een kdv een voorschoolse educatie bied waar door er vroegtijdig problemen worden gesignaleerd en deze dat in samenwerking met de basis school besproken worden (mits de ouders daar toestemming voor geven)

Een kind wordt echt niet slechter van een paar dagen kdv.

Om nog even een opmerking tereug te geven over het onderwerp"je kinderen DUMPEN op het kdv"
Er zijn ouders   (dan kun je denken aan eenoudergezinnen, ouders die verplicht een inburgerings cursus moeten volgen) die hun kind wel naar een kdv moeten brengen. Anders komt er gewoon geen brood op de plank en dat heeft dus niets te maken met carierre maken maar met puur het beste voor je kind willen.
Ouders zullen toch moeten werken willen ze bv hun kind later een studie kunnen bieden.

Ik denk dat je niet zo zwart wit moet denken dat als kinderen bv 3 dagen naar een kdv gebracht worden het ouders zijn die carierre willen maken.

uit ervaring weet ik dat dat maar minder al 15 % en de anderen 85 % ouders zijn met een gewoon modaal inkomen of niets daarboven.

Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten maar een kdv of psz is ook gewoon goed voor kinderen. Tuurlijk het ene kdv heeft een hele andere werk wijze als het anderen kdv (bv pedagogisch beleid, dag indeling struktuur opvattingen enz)
dat is een keuze die de ouders zelf maken.

Mijn dochter gaat niet naar een kdv of psz. Niet omdat ik dat niet wil maar omdat dat niet overeen komt met mijn werktijden.

(op het kdv waar ik werk mag ze niet geplaats worden) als ik dan tot 6 uur werk kan ik mijn dochter neit ophalen.

Ze gaat straks wel lekker twee ochtende naar een psz

groetjes linda
 
Hallo,
Ik ben Claudia en moeder van een zoontje van 2.
Hij gaat 1 dag in de week naar KDV.
Ik heb wel een oppas,maar hij gaat puur en alleen voor zijn plezier.
Hij heeft het er zo naar zijn zin.
Hij gaat sinds januari 2005 en sindsdien heeft ie veel geleerd,zoals zingen,delen met andere kinderen,praten,etc.Tuurlijk leert ie dat thuis ook wel,maar hij is enig kind en door met andere kindjes te spelen pikt ie het allemaal sneller op.

Enig nadeel is de prijs.Het is erg duur en ik kan het nog maar net betalen.

groetjes

 
Hoi Claudia,

Echt niet normaal duur het KDV!
Het verbaast me dat je kindje "maar' 1 dag daar naar toe mag. Dacht altijd dat het voor minimaal 2 dagen was.
 
Hallo,

Ik las met veel belangstelling jullie onderwerp en wil ook graag even reageren. Mijn man wil bewust maar één kindje en daarom wilde ik dat ons zoontje vanaf zijn geboorte naar een kdv zou gaan om te weten hoe het is  met meerdere kinderen. Hij is met 3 maanden gegaan en hij gaat één dagdeel (kan dus ook!) van half 8 tot 1 uur. Het kost € 112,00 maar ik krijg een vergoeding van werkgever en belastingdienst. Hij blijft hier naar toe gaan totdat hij naar school gaat en zal geen gebruik maken van een peuterspeelzaal. Het kdv verzorgt ook de voorschoolse en naschoolse opvang van de basisschool waar hij voor ingeschreven staat.

Groetjes,
Mootnje
 
Hallo,

Ons zoontje van 2 gaat vanaf September voor 2 ochtende per week naar de peuterspeelzaal.

Zelf ben ik gewoon thuis maar we vinden dit meer belangrijk voor de sociale ontwikkeling van ons kind.

Hij zal daar leren samen spelen,delen etc. dat hoeft hij thuis nog niet want alle aandacht gaat naar hem en dat is daar anders en daar leren ze dat hij niet de enige is die aandacht etc. nodig heeft.
 
quote: clautje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-07-2005 20:16:54'));

Hallo,
Ik ben Claudia en moeder van een zoontje van 2.
Hij gaat 1 dag in de week naar KDV.
Ik heb wel een oppas,maar hij gaat puur en alleen voor zijn plezier.
Hij heeft het er zo naar zijn zin.
Hij gaat sinds januari 2005 en sindsdien heeft ie veel geleerd,zoals zingen,delen met andere kinderen,praten,etc.Tuurlijk leert ie dat thuis ook wel,maar hij is enig kind en door met andere kindjes te spelen pikt ie het allemaal sneller op.

Enig nadeel is de prijs.Het is erg duur en ik kan het nog maar net betalen.

groetjes

Waarom doe je je zoontje dan niet naar de peuterspeelzaal?

Dat is goedkoper en hij is oud genoeg.





 

Hallo Allemaal,

Ik ben Gabrielle en ben moeder van een prachtige dochter Delayla.
Delayla gaat sinds ze 1 jaar is naar het KDV. Ik werk zelf niet,  wij hebben ervoor gekozen dat ik gewoon thuis blijf om voor die kleine te zorgen maar omdat ik in een appartement woon heeft ze niet echt de ruimte om te spelen dus hebben  wij ervoor gekozen om haar naar een KDV te  brengen puur  voor haar  ontwikkeling en te leren spelen met andere kinderen want  daar had ze wel moeite mee.  sinds ze op  het KDV zit zie je echt  dat het met alles heel goed gaat zeker met haar ontwikkeling. het slapen, het spelen en  het praten want daar wordt zeker wel aandacht aan besteed bij een KDV. Ik betaal trouwens voor   4x in de maand ( 1 dag per week ) 40,00 euro    want de rest  222,00 euro krijg ik elke maand terug  van de belasting als het is aangesloten bij een  B4Kids kinderdagverblijf.

Ik hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben.

Groetjes,Gabrielle.
 
Terug
Bovenaan