peuterspeelzaal en kinderdagverblijf

Wauw, ik zie zoveel mensen die hun babytje 2 of 3 hele dagen naar de opvang brengen/brachten...... eigenlijk best jammer dat het zo gaat. Wat dachten jullie toen er een klein babytje kwam? Ik snap ook niet dat mensen allemaal zoveel moeten dubbelwerken..... duur huis dure auto en de kids? die zijn als kleine baby heeeeel gezond de hele dag in de opvang. Zucht..... (wij leven normaal (niet te duur)en hebben banen die elkaar afwisselen. heel bewust zodat de kids altijd thuis kunnen komen.) Nu word onze psz van 25 euro p.m. een vorm van opvang (dank u staat) en nu: 116 euro p.m.! extras? kast om de cv!

Sandra 84 dit is wel een oude bericht waar ik op reageer maar ik vind dat je heelemaal gelijk heeft!! Moet je geen kind nemen als je na paar weekjes of maadjes al voor dagen (en nachten!?) de kleine wegdumpt! Mijn zoontje is nu 2 jaar en 2 maanden en ik ben ook thuis met hem. Heb ik nooit iets moeten missen van hem zijn babytijd en ik ben er altijd voor hem. Wij gaan elke vrijdag naar een ouder/peuterochtend waar ik dus ook bij bent. Het duurt 2 uurtjes lang en er wordt daar ook gespeeld en gezongen en gedanst en ook gaan wij in een kring zitten lekker eten en drinken en kindjes hun eigen stoel pakken en opruimen en speelgoed opruimen dus er wordt daar ok wel wat geleerd en er is ook structuur. Ik zal het niet anders kunnen voorstellen. Wij hebben idd minder om te besteden maar dan koop ik ook geen mac make up of uggs of dat soort dingen en gaan we (bijna overaal) lekker met de fiets. Mijn kind mist niets wij gaan ook lekker uit naar monkey town of de zoo of noem maar op en wat de belangrijkste is hij mist zijn mama niet! Snap moeders echt niet die zeggen "ja mijn kinderen gaan al vanaf dat zie 3 maanden waren naar de kdv of psz en vinden zie geweldig"....!? Hoe weet je dat? Heb je kleine baby van 3 maanden dat aan je verteld? Hoe kan je uberhaupt je kleine baby aan een wildvreemde toevertrouwen? Hoe weet je wat er met je kleine baby gebeurt de heele dag? Men hoort ook zo veel van de horror verhalen... nou mijn kind ga je echt niet aantreffen bij een of andere gek in de kast opgesloten of zo... omdat hij is lekker bij mama thuis! Binnenkort als hij 3 wordt gaat hij een jaartje naar de psz als school voorbereiding. Dan is hij al groot genoeg voor. Hij kan ook praten en ook aan de juf duidelijk aangeven wat hij wilt en ook aan mij vertellen of hij t idd zo geweldig vindt daar...

Daar ga je mee kort door de bocht. Dat het bij jullie kan, betekend niet dat het bij een ander ook kan. Bij ons gaat de kleine sinds ze twee is naar de psz voor twee ochtenden in de week. Kdv is ze nooit geweest, omdat er altijd wel een familielid kan oppassen. Voor ons is een kdv ook moeilijk te regelen, omdat we geen 9 tot 5 gaan hebben. Een ouder thuis is geen optie. We hebben geen salaris waarbij dat mogelijk is. Dan zouden we tegen armoede zitten. 

Terug
Bovenaan