Pijnbestrijding bevalling

Aangezien het aardig dichtbij komt, wat zijn jullie ervaringen? Ik wil het proberen zonder, maar geen idee hoelang ik dat red. <br /><br />De morfinepomp (remifentinil) trekt mij dan het meest, maar volgens mij werkt die niet altijd. En zaten daar bijwerkingen bij?<br /><br />En dan de ruggenprik, ik lees verhalen over dat je geen persdrang meer heb en vaak een blaaskatheter krijgt..<br /><br />En de TENS, zijn daar ervaringen mee?<br /><br />Ik heb uiteraard mijn research gedaan, zoek echt ervaringen?<br />
 
Ik ben thuisbevallen en heb het zonder pijnbestrijding gedaan. Ik vond het goed te doen. Natuurlijk was het wel heftig maar tegen de tijd dat ik dacht nu trek ik het niet meer hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik persweeen. Wel had ik een bevalbad waar ik de weeen in heb opgevangen. Dit zou ik zeker de volgende keer weer doen! Dat scheelde echt qua pijn en hielp om goed te ontspannen. Dus dat is zeker aanrader!
Hopelijk heb je daar wat aan. Maar uiteindelijk is geen een bevalling hetzelfde en ervaart iedereen het anders!
 
Ruggenprik kreeg ik gewoon vol persdrang mee en de blaaskatheter krijg je zwz want die controle heb je niet meer. Je zit dan ook aan bed vast. Bij de 2e heb ik super snelle bevalling thuis gehad en die hoop ik nu weer te krijgen. Het is net waar je denkt je het prettigst bij gaat voelen.
 
Ik ben bevallen met een morfinepomp. Vond het fijn! Het werkt direct. Geen bijwerkingen gehad.
Zodra hij weggehaald was (met persen) direct uitgewerkt.
 
Ik ben thuis bevallen zonder pijnbestrijding, het einde was heftig maar toen ik riep dat het niet meer ging toen is de kleine ook geboren! Goed op je ademhaling letten en dan komt dat goed!
En anders zou ik kiezen voor een pijnbestrijding waar jij je het meest bij op je gemak voelt, belangrijk is dat je tijdens de bevalling niet iets doet waar je niet achter staat! Hopelijk lukt het je zonder en anders hoop ik dat je een pijnbestrijding vind die bij je past! geniet nog even van je zwangerschap!
 
Eerste bevalling kreeg ik morfhinepomp en ruggenprik, bij morfhinepomp moet je zelf steeds op het knop drukken en kan je niet rusten je voelt je slap en lacherig, je voelt wel een beetje pijn. Eerste en tweede bevaling kreeg ik ruggenprik het pijn was weg en ik lag in bed ik mocht ook slapen etc. Ik vond dit fijn omdat ik geen pijn meer had, toen ik een voledige ontsluiting had hadden ze het effect van het ruggenprik verminderd en daardoor kreeg ik persweeen en dit ging goed. Eerste bevalling in 10 min bevallen, tweede bevalling in 3 minuten. Als ik ooit weer zwanger raak dan wil ik weer een ruggenprik. Ik vond zelf 2-4 cm al pijnlijk ik heb heelaas geen hogr pijngrens. Ik raad het zeker aan zodat je kan ontspannen.
 
Terug
Bovenaan