Hier een ruggenprik gehad omdat ik ingeleid werd. Het was mijn 3e bevalling. Dus ik kon vergelijken?. Ik zou zeggen doen! Alleen, er bestaat een kans dat die niet zit. Dat heb ik helaas ook weleens ervaren. Omdat ik ingeleid werd heb ik daarom gekozen eerst de ruggenprik, dan pas de vliezen breken en de weeënpomp aan. Geweldig was dat! Van de katheter merk je niets. Je kan heerlijk chillen, ontspannen en zelfs slapen. En ik voelde dat ik persdrang kreeg. Toen heb ik namelijk zelf de verloskundige erbij geroepen. Ja, je zit aan bed vast. Maar dat was niet storend.
En over langer last achteraf. De eerste 2 bevallingen zonder pijnstilling moest ik 2 dagen blijven, de ene keer vanwege curettage en de andere keer vanwege hoge bloeddruk. En de laatste keer met de ruggenprik. Ik liep om 8 uur het ziekenhuis in en om 20 uur zelfstandig het ziekenhuis uit. Mijn herstel is juist vlotter gegaan!
En over langer last achteraf. De eerste 2 bevallingen zonder pijnstilling moest ik 2 dagen blijven, de ene keer vanwege curettage en de andere keer vanwege hoge bloeddruk. En de laatste keer met de ruggenprik. Ik liep om 8 uur het ziekenhuis in en om 20 uur zelfstandig het ziekenhuis uit. Mijn herstel is juist vlotter gegaan!