Pijnbestrijding bevalling

Hier een ruggenprik gehad omdat ik ingeleid werd. Het was mijn 3e bevalling. Dus ik kon vergelijken?. Ik zou zeggen doen! Alleen, er bestaat een kans dat die niet zit. Dat heb ik helaas ook weleens ervaren. Omdat ik ingeleid werd heb ik daarom gekozen eerst de ruggenprik, dan pas de vliezen breken en de weeënpomp aan. Geweldig was dat! Van de katheter merk je niets. Je kan heerlijk chillen, ontspannen en zelfs slapen. En ik voelde dat ik persdrang kreeg. Toen heb ik namelijk zelf de verloskundige erbij geroepen. Ja, je zit aan bed vast. Maar dat was niet storend.

En over langer last achteraf. De eerste 2 bevallingen zonder pijnstilling moest ik 2 dagen blijven, de ene keer vanwege curettage en de andere keer vanwege hoge bloeddruk. En de laatste keer met de ruggenprik. Ik liep om 8 uur het ziekenhuis in en om 20 uur zelfstandig het ziekenhuis uit. Mijn herstel is juist vlotter gegaan!
 
Ruggeprik gehad, daardoor geen enkele wee/ perswee of wat dan ook gevoeld en veel mis gegaan tijdens de bevalling. Als ik dit zo lees vraag ik me af of de ruggeprik te sterk is geweest? Hadden jullie een epidurale (zo'n vastzittende)? Ik zou dit echt nooit meer willen tijdens het persen.
 
[quote quote=10545623]Mbt herstel van de ruggenprik is er niet hoor, zodra die uitgaat heb je zo weer het gevoel terug! Ruggenprik bij een operatie is heel anders dan bij de bevalling ( je kan je benen ed gewoon bewegen, bij een ruggenprik voor een ok is dit niet het geval)[/quote]


Bij mij was dit absoluut niet het geval. Ik kon me zelfs niet meer zelfstandig omdraaien in bed, het hele gevoel vanaf m'n buik tot tenen was weg. Ik wilde pas persen als de ruggeprik was uitgewerkt, ze zeiden dat dit een uur zou duren. Toen kwam de arts en die zei dat het wel 6 uur kon duren dus totaal zonder gevoel gaan persen en van alles "stuk" gemaakt. Vraag me nu ik dit lees echt af waarom dit bij mij zo was en andere situaties niet ?
 
Kijk het op dat moment aan. Misschien gaat het wel zo snel dat je er geen tijd meer voor hebt. Vraag de gynaecoloog ook wat ze je het beste kunnen adviseren. Als je er al bijna bent adviseren ze je vaak niet eens een ruggenprik meer
 
Ook dan wil dat niets zeggen. Ik moest ook bij mijn 2e meteen naar het ziekenhuis toen het begon. Maar zelfs toen was ik te laat. Van eerste wee tot bevallen duurde bij mij maar 2,5 uur. Eerste bevalling duurde 6uur, maar was binnen 2 uur in het ziekenhuis en toen zat ik ook al op de 8cm..
 
Ik heb bij beide eerdere bevallingen geen pijn bestrijding gehad. Hé. Er wel naar gevraagd maar niet gekregen. Was nog wat naïef en heb voor mijn gevoel niet duidelijk genoeg aangegeven wat ik wilde en heb dus ook niet duidelijk gehoord of het misschien simpelweg niet meer kon. Beide bevallingen werden wel medisch. Ben nu 10 jaar ouder en ben op zoek naar wat ik nu zou willen en wat niet. Ik neig nu naar het bevallen in bad. Las dat ze bij ruggenprik ook vaak hartslag van de baby in de gaten moeten houden omdat die ook omlaag kan gaan? Pff zoveel om over na te denken. Lees graag nog de ervaring en van andere dames
 
Nee hoor, ik wilde helemaal niet bewegen , voor de ruggenprik allerlei dingen geprobeerd omdat ik van tevoren dacht dat ik dat zou willen (skippybal ed) maar tijdens de bevalling wilde ik alleen maar liggen en met rust gelaten worden haha 
 
Terug
Bovenaan