Pijnbestrijding

Lachgas word niet overal gegeven. Dit is per ziekenhuis verschillend. Ik was naar een bevallings informatie avond in het ziekenhuis waar over verschillende pijn bestrijding werd verteld. Misschien ook fijn voor jou? Wat ze toen niet zeiden is dat lachgas pas toegediend word de laatste 2 uur van de bevalling. Wanneer dat is weet je vaak toch niet 
Ik wilde het au naturel doen maar na 8 uur weeen en nog geen 2 cm ontsluiting voor de ruggenprik gegaan. Ik voelde alsnog het een en ander maar het was heel fijn. Helaas is bij mij de ruggenprik niet helemaal goed gegaan waardoor ik nu zenuwenpijn heb in mn rug en mn halve rug niet voel

De eerste keer liep mijnnbevalling uit op een keizersnee. Dit omdat de ontsluiting niet vorderde. Ik vond de weeën goed te doen, maar op een gegeven moment werd het te veel ivm weeenstorm en wee opwekkers. De kans is redelijk dat het deze keer weer gebeurd dus ik heb de tens in huis gehaald. Daarmee kun je jezelf stroomstootjes geven op je rug zodra een wee begint. Dat lijkt mij fijn want ik heb zelf de controle en ik krijg geen medicatie in mijn lijf.
Succes met kiezen

Ik wilde ook geen pijnbestrijding, maar uiteindelijk voor een ruggenprik gekozen. Ik kreeg op donderdagavond regelmatige weeën van 7 minuten en die werden vrijdagavond 5 en daarna 3 minuten. Zaterdagochtend zat ik nog steeds op 4 cm ontsluiting, was inmiddels al 48 uur wakker en helemaal op. Dus op aanraden van de verloskundige heb ik een ruggenprik gekregen. En dat vond ik zo fijn! Prikken deed ook geen pijn..

Ik had van te voren met mijn man besproken dat ik het ging proberen zonder, maar mocht het echt niet gaan ik een ruggenprik wilde. Hij had wel in kunnen schatten wanneer dat punt bereikt zou zijn. 
Ik kon de weeën goed opvangen in bad en onder de douche. In het begin alleen, daarna samen. Op het moment dat ik ging roepen dat ik niet meer wilde mocht ik al gaan persen.
Volgende keer zou ik er hetzelfde in gaan. We zien wel hoe het loopt

Ik wilde ook geen pijnbestrijding. Mijn bevalling liep anders dan geplant, ik wilde graag thuis. Maar na een groeiecho in het ziekenhuis moest ik blijven.
Erg balen, thuis had ik het bevalbad al klaar om op te zetten. 
Infuus met weeën opwekkers, en ik kon gelukkig in het ziekenhuis wel in bad om de weeën op te vangen. Toen dat echt niet meer ging zat ik al op 9cm, dus was er ook al niks meer mogelijk. 
Het doet even pijn, maar ik vond het hechten pijnlijker als de hele bevalling. 

Hoi,
Het is ook heel moeilijk om hier een keuze in te maken.
Ik begon met we zien wel hoe het gaat.
Ben begonnen in het kraamhotel, dus plan zonder pijnbestrijding.
Na 24 uur buik en rug weeën die om de 2/3 minuten kwamen en pas 5 cm heb ik alles de deur uitgegooid whaha.
Ik was kapot en ben toen voor de ruggenprik gegaan.
Dit is eigenlijk de enige pijnbestrijding die je kunt kiezen wanneer je eerst in het kraamhotel wil bevallen.

Achteraf was ik erg blij dat ik er voor gekozen heb want mijn ontsluiting kwam niet zelf verder op gang en bleef hangen.
Uiteindelijk na 36 uur bevallen en ohw wat was ik blij met pijnbestrijding want ik heb nog wat kleine dutjes kunnen doen.

Wat ik er mee wil zeggen, probeer het eerst op eigen kracht als je dat wil? Je kunt dan altijd nog kiezen voor een ruggenprik.
Mochten wij een 2e kindje krijgen dan ga ik ook zeker weer eerst alles op eigen kracht proberen. Lukt het niet dan gewoon weer de ruggenprik.
Succes met je keuze! :)

Ohja, de ruggenprik was uitgezet bij 8 cm en de laatste 2 cm duurde nog iets van 1,5/2 uur.
Ik heb dus wel alles bewust meegemaakt en gevoeld qua laatste ontsluiting en persen.
Soms blijft ie aanstaan en dan weet je niet eens welke kant je op moet persen bijv.
Daar ben ik wel heel 'blij' mee achteraf.

Terug
Bovenaan