Pijnbestrijding

Ik had enorme rugweeen tijdens mijn bevalling..afgelopen maart bevallen.. omdat ik thuis wilde bevallen en het kon had ik niet zoveel keuze met pijnbestrijding dan de tens... maar die hebben we maar niet gebruikt aangezien niemand aan me rug mocht komen.. dus ik heb het zonder pijnbestrijding uiteindelijk gedaan... ben ook in zijliging bevallen wilde niks Anders haha eigenwijs 
moet ook zeggen dat ik me er niet in verdiept had van te voren.. ik dacht ik zie het wel... heb ik het nodig dan komt dat wel..  
Dus kijk waar jij je prettig bij voelt.. en kijk eerst hoe je lichaam er op reageert zonder medicatie en wordt het wel te heftig kun je altijd kiezen...

Nou moet ik nog wel zeggen dat ik een bevalling had van 4 uurtjes in totaal... schoot wel paar keer in me hoofd dat ik niet wist hoe ik dit 18 uur zou gaan volhouden zonder medicatie haha... ( ik ging er van uit dat mijn bevalling zolang zou duren waarom weet ik niet maar goed ) 
luister gewoon echt naar je eigen gevoel :) 
succes met de laatste weekjes 

Bedankt voor jullie ervaringen en tips. Heb binnenkort ook nog een info avond over de bevalling waar dat ook aan bod komt, dus ik zal er goed over na denken. Wil het liefst ook eerst zonder proberen en als het toch niet gaat voor de ruggenprik gaan of het morfinepompje. Hadden jullie met dat laatste  last van ademhalingsproblemen?
En verder denk ik dat we het op dat moment allemaal moeten gaan zien. Geen idee hoe alles gaat verlopen. Ik laat alles gewoon gebeuren. Zolang ze maar gezond geboren word! :)

2 x een thuisbevalling (5 a 6 uur) gedaan zonder pijnbestrijding. Ik ga het nu weer een derde keer doen. Ik trap er blijkbaar steeds weer in. Leuk is anders, maar ik heb er geen ptss aan over gehouden.

Het plan was thuis bevallen, maar na 15 uur rug weeën en 6 cm moest ik naar het ziekenhuis. Ik had voor thuis een Tens apparaat. Deze nog geprobeerd, maar had er zelf niet zoveel aan. Een hete douche was het enigste wat hielp tegen de pijn in m'n rug. In het ziekenhuis kreeg ik een ruggenprik. Prikken viel mee, alleen ze prikten de eerste keer mis. Op dat moment had ik daar geen last van en was ik super blij. Kwam helemaal bij en kon rusten en hield weer eten en drinken binnen. Op 9cm werd de ruggenprik uitgezet en kreeg ik pers weeën. Uiteindelijk was ie er met 23 uur. De nasleep van de ruggenprik kwam pas erna. Giga migraine en onwijze pijn in m'n nek doordat ze hard tegen me hadden geduwd tijdens het persen. Nog terug geweest in het ziekenhuis, maar daar kreeg ik geen hulp. Ik moest koffie en cola drinken, dat zou helpen door de cafeïne. Na een week trok de pijn eindelijk weg en kon ik voor m'n mannetje zorgen. Als ze mis prikken krijg je een soort lekkage en daardoor migraine. Dit is in principe makkelijk te behelpen in het ziekenhuis. Ze nemen dan wat van je bloed en dichten dan de lekkage. Je moet dan wel weer een dag in het ziekenhuis blijven. Hier hadden ze vlak voor kerst geen zin meer in ? Er zitten dus voor en nadelen aan. Succes met je keuze!

Ik zei dat ik wilde proberen zonder ruggenprik. Na 13uur wilde ik wel heel graag een ruggenprik.. t was een vreselijke pijn ? 

1e kind had ik morfine gekregen, maar 2e en 3e kind heb ik het zonder gedaan. Het ging zo snel dat ik dacht dit kan ik wel aan. Nu met de 4e zwangerschap kijk ik het ook aan hoe het gaat. Het liefst ook geen pijnbestrijding, maar je weet natuurlijk nooit hoe een bevalling kan verlopen. Doe waar jij je goed bij voelt en maak de juiste keuze voor jezelf. Sterkte! 

Terug
Bovenaan