pn - d / anti depressiva?

Marina je kan het je MOET jezelf echt een schop onder je kont geven en van die bank afkomen. je kan wel 1000 dingen verzinnen om het NIET te doen en maar 1 ding om het wel te doen en dat is voor je eigen bestwil, maar je zal zien dat het enorm veel energie kost maar later wel voldoening schekend is, want daarna ben je kapot maar je hebt wel wat gedaan dus is het logisch dat je moe ben. dwing jezelf elke dag iets in te plannen. Ga lekker shoppen voor je kleine of doe een verwendagje voor jezelf met maskertjes. Spreek met een goede familielid /vriendin af zodat je overdag er uit MOET want je hebt een afspraak.

En praat met je vriend/man erover en plan samen dingen als jullie vrij zijn. ga lekker uitwaaien op het strand daar kan je letterlijk je geest leeg laten waaien en al je zorgen achter laten. Zee en bos hadden voor mij een ernorme rustige uitwerking en daar kwamen de tranen en daar kon in praten. Daarna kwam ik rozig en moe thuis maar helemaal opgelucht(in iedergeval voor even dan). Echt ik weet hoe moeilijk het is maar probeer het voor jezelf je kind en je familie. het lukt je zeker dat weet ik.

gr van Mariska

Hoi Marina,

wat de anderen ook zeggen, blijf aub niet op de bank zitten, daar word je echt niet vrolijk van, integendeel. Hoe moeilijk het ook is, probeer structuur in je dag te brengen, ga in ieder geval elke dag even naar buiten, wandelen met je zoontje, dat is goed voor julie allebei.

Ik wil echt niet 'jufachtig' overkomen, maar ik weet hoe het is om een depressie te hebben en hoe moeilijk het kan zijn om ook maar IETS te doen. Toch heeft het mij echt geholpen om een dagindeling te maken en dingen te doen.

En ik begrijp heel goed dat het veel energie kost om je groot te houden, Ik hoop dat je minder last gaat krijgen van de bijwerkingen, dat trillerige had ik in het begin ook.

Voel je niet schuldig, het is juist heel knap dat je hulp hebt gezocht en er wat mee gaat doen, daar is ook moed voor nodig hoor, dus wees trots op jezelf dat je het aanpakt,

Veel liefs Rina

Heb het idee dat de med beginnen te  werken, kan dat zo snel? na een week? hoor van die verhalen dat het pas na 4 weken kan... maar voel me wel wat beter, en heb gisteren geen huilbuien gehad.
vind het nog steeds wel moeilijk om iets te doen, maar heb jullie adviezen opgevolgd en probeer echt wat te gaan doen.
gisteren lekker de bovenverdieping opgeruimd (na weken) en voelde me idd voldaan.
ben wel blij dat ik het hier kan delen mensen die het ook kennen,
andere mensen snappen niet (ik ook nooit voorheen) wat het eigenlijk is.

liefs marina

Mooi dat je je beter voelt. Als is het maar van het idee dat er nu iets aan gedaan wordt en misschien werken de medicijnen al wel. Het kan best, het is meer dat als er na 6 weken geen verbetering is de arts op zoek gaat naar een ander medicijn of een andere weg.
Hou wel rekening met een terugval. Dat kan, het wil niet zeggen dat de dag daarna ook weer slecht is. Je zal steeds meer goede dagen krijgen!!!!! Tot je merkt dat je ook echt weer lekker slaapt en geniet van het zonnetje, een lach van je kindje, lekker onder de douche staan enz.

Hoi Marina,

Ik herken veel in je verhaal.
Na de geboorte van onze tweede heb ik hetzelfde gehad.
Net zoals de anderen al zeiden, probeer veel naar buiten te gaan !
Lekker achter de kinderwagen er op uit, ook als je geen zin hebt.
Bij mij werkten de med ook snel ( binnen 2 wkn ) en ik heb echt totaal geen last van bijwerkingen gehad.
Het afbouwen is heel geleidelijk gegaan en ook zonder problemen.

Succes !! En als je nog vragen hebt, zie ik het wel !

Groet, Sophie

dat was wel de bedoeling, maar helaas lig al vanaf vrij avond geveld met de griep.
zit hier dus niet mee, gelukkig is mijn man heel lief en heeft vandaag voor daniël gezorgd, dus kon lekker terug onder de wol met een paar aspirines.
ben nu wel op, zit beneden in de huiskamer.
Ik moest vanaf gisteren een hele tablet van de medicijnen, en word er onwijs slaperig van, kan wel de hele dag en nacht liggen slapen...
misschien ook wel door de griep, maar herkent iemand dit?
ga denk ik vanaf morgen die tablet maar s' avonds nemen, rond een uur half 9, kan ik lekker nachten maken (hoop ik, als daniël ook lekker blijft slapen) en voel ik me hoop ik smorgens een stukkie beter.

bedankt voor je berichtje, vond het lief
liefs marina

Vervelend dat je griep hebt, beterschap. Toch "klink" je niet zo depri, je schrijft dat je man lief was en dat je lekker terug kon kruipen. Klinkt toch anders dan huilbuien en als een magneet aan de bank vastgeplakt zitten.
En ik heb altijd de medicijnen 's avonds geslikt dat was ook het advies. Pas vanaf een bepaalde dosis moet je het spreiden over de dag.  Je kan er idd. erg moe van worden.

Terug
Bovenaan