pn - d / anti depressiva?

hoi mariska,

herken veel in je verhaal hor, niet dat wij moeite hebben gehad met zwanger worden, bij ons was het in 1x raak, en mn zwangerschap verliep verder ook wel prima, maar wel dat ik ook veel huilbuien heb, en emotioneel ben, slaap slecht, ben vaak wakker snachts, en als ik "goed" slaap, veel nachtmerries.
Voel me vaak depri en weet soms niet goed hoe ik aan het gevoel komt, nu heb ik ook therapie en zijn het bij  mij ook vaak nare herinneringen van vroeger en alle veranderingen die daar mee gepaard gingen.

Ik wens je veel sterkte, en voor mij is het een fijn gevoel, hoewel ik al deze depri voor jullie niet fijn vind, dat ik niet de enige hiermee ben,

liefs marina

Hoi Marina,

Ik wil je vraag best wel beantwoorden hoor, iedereen in mijn familie en vrienden dacht dat wij wel de tijd nodig zouden hebben omdat het zo lang geduurt heeft eerdat ik zwanger was. Maar dat warne hun eigen gedachtes mijn bevalling ging super en was echt niet zwaar maar zij dachten dat ik eerst aan mijn kind wilden wennen. Maar ik had aangegeven dat ze allemaal mogen komen, maar ze kwamen toch niet. Nu is zifjon 8 maanden en vorige maand hebben we  pas kraamvisite van mijnn man zijn kant  gehad..
Terwijl mijn tante 5 maanden voor mij was bevallen en een paar uur later stond 30 man familie op de stoep met champagne en taart en bij mij NIETS. Ik heb zo gejankt, zij wilden het kind niet en nog kan ze er niet echt van genieten ze is 36 en altijd bewust kinderloosgebleven maar ja een klein ongelukje..... Maar goed daardoor werd zijj door heel de familie als zielig beschouwd want ZIJ heeft het zo moeilijk met alles nu dat die kleine er is en ik werd vergeten. Ik heb er nog enorm veel verdriet op en nu ik dit schrijf komt de pijn en boosheid weer boven. Ik heb geen lijn met kaartjes gehad en ook een kado tafel/lijn. Dit zag ik altijd voor mij omdat we en grote familie hebben en veel goede vrienden. Maar we waren ook vlak voor d ebevalling verhuis van Amsterdam naar Zaandam en vele wilden ook niet meteen die afstand rijden.

Ik snap het nog niet maar ik ga het met een tweede kindje helemaal anders aanpakken dat weet ik wel.
Ik heb vandaag een betere dag, al weer een paar anchten goed geslapen en echt me rust gehouden om dingen dat kunnen verwerken en dat helpt.

gr van Mariska

sorry mijn tante was 5 WEKEN voor mij bevallen dus dat lag nog allemaal vers in mijn geheugen, ze zij nog dit krijg jij ook straks allemaal.... zucht was het maar waar

heej mariska,

ik snap idd dat je dat zeer rot voelt, begrijp dat je dit alles met je dierbaren en vrienden wilde delen, al die vreugde en geluk.

Fijn dat je de afgelopen nachten lekker geslapen hebt, dan voel je, je idd gelijk een stukkie beter!
Kan je wel lekker van je kindje genieten?

Hier gaat het allemaal op het ogenblik niet zo lekker, heb zelf slecht geslapen, heel onrustig, vooral als ik wel slaap, onrustig in mijn dromen/ hoofd,
ben nu dus heel moe, en voel me daardoor wel wat rotter.

als er wat is, dat je effe kwijt wil, jg is 24H open,

liefs marina

effe een vraagje aan jullie:
hadden jullie ook, dat sinds je anti depressiva slikt, dat je sexueel ook niet zo veel gevoel meer heb?
dat je daarin ook afgevlakt ben?
In de diepe depri periode was het soms nog wel wat, maar nu ist niets, ik voel   gewoon niet zo veel gevoel meer,
hoop op een reactie,
liefs marina

Nee, dat heb ik niet gehad. Maar het is volgens mij wel iets wat veel voorkomt. Een algeheel vlak gevoel. Dus nauwelijk iets meer voelen. Je zou met je huisarts kunnen praten over je dosering of over een ander medicijn. Want dit is ook niet de bedoeling.

verder voel ik mij bij deze medicijnen wel goed, dus om weer andere medicijnen te vragen en weer aan wennen etc, heb ik niet zo veel zin in.
zit beter in mijn velletje en heb geen huilbuien meer.
ik kan er inderdaad wel effe met de huisarts over praten,

dankje voor je reactie,
liefs marina

Terug
Bovenaan