Positief getest op corona

Hallo, ik ben gisteravond positief getest op corona maar heb wel een kleintje in huis. Hoe hebben andere ouders dit aangepakt? Ik ben meteen naar mijn kamer gegaan maar wordt al gek bij het idee dat ik haar 7 dagen niet mag knuffelen en haar alleen te zien via videobellen.. Alles voor mn kind natuurlijk, maar ben benieuwd hoe andere dit hebben aangepakt. Zijn jullie ook in isolatie gegaan of gewoon met z'n alle in quarantaine en dus wel gewoon bij je kind zijn?

Ik zou absoluut geen afstand nemen van mijn kinderen. In het ergste geval krijgen ze het ook, maar volgens mij zijn bijna alle kinderen daar niet echt ziek van.
Ik zou het echt niet kunnen…
Beterschap!

Uhm zeker niet. Wij hebben allebei corona gehad en gewoon voor onze kinderen gezorgd. Kinderen worden er amper tot niet ziek van! Ik ben voor mezelf al helemaal niet bang, maar voor m'n kinderen nog 100x minder. Mijn dochters waren toen 3 en 15 maanden oud en we hebben niks aan ze gemerkt en ze ook niet laten testen. Ik vind het niet belangrijk om te weten of ze corona gehad hebben. We zijn gewoon een dikke week met z'n allen thuis geweest en toen waren we er vanaf. Ik zou zeker geen week apart gaan zitten van mijn kinderen en vind dat ook echt onnodig.

Wie zorgt er dan nu voor je kind? Je man? Oma? Grote kans dat je man binnenkort ook positief test en je kindje het ondertussen ook al heeft. Op het moment dat iedereen voor je kind gaat zorgen verspreid je het juist. Je kindje kan het zo weer doorgeven aan oma etc.

Ook afstand nemen van mijn man heb ik niet gedaan. We hebben sowieso geen ruimte om apart te slapen en maar 1 toilet en badkamer etc. Dus praktisch was dat al onmogelijk, ik ga geen week op de bank slapen (wat de GGD wel aan me adviseerde!!). Ik vind de GGD daar echt doorslaan daarin. Wij wilden het juist graag allebei tegelijk hebben, zo waren we er binnen 8 dagen weer vanaf en we zijn amper ziek geweest allebei. Ik ben er niet bang voor. Een paar weken later kregen we met z'n allen flinke buikgriep, nou daar waren we 100x zieker van dan die week Corona.

Nouja ergens denk ik dit inderdaad ook maar aan de andere kant.. dalijk wordt ze er wel heel ziek van en is het mijn schuld. Ik wil dat niet op m'n geweten hebben.. denk ik.. ?

Wij hebben wel apart geleefd. Vond het verschrikkelijk, maar wilde niet op m'n geweten hebben dat ik mijn zoontje zou besmetten. (Toen waren ook nog de regels dat mijn vriend en zoon niet in quarantaine hoefde). Uiteindelijk was op dag 5 mijn vriend positief en was mijn zoontje bij zijn oma. Die hebben we daar een paar dagen langer gehouden tot ik weer uit quarantaine mocht.

Het was echt zwaar, vond de eenzaamheid nog erger dan de klachten. Maar wilde de kans dat ik hun zou besmetten zo klein mogelijk houden.

Maar vooral doen waar jullie jezelf goed bij voelen!

Ah wat vervelend zeg! Beterschap!
Bij ons in de familie is 1 gezinslid in isolatie gegaan in huis... Dus ook de eenzaamheid. Vervolgens hebben alle 4 andere gezinsleden het gekregen! Dus het garandeert echt niet dat je kindje het niet krijgt!
Daarnaast heeft bij een ander familielid de baby van 2 weken het gekregen. Zij heeft toen wel 1 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar ging al heel snel weer goed. Moeder en baby hebben het toen gehad, 4 weken geleden, en nu heeft vader het.
Gelukkig allemaal milde klachten! Dus doe waar jij je goed bij voelt!!

Terug
Bovenaan