Positief getest op corona

Wij hebben onlangs corona gehad. Mijn vriend had het als eerste, wij hebben ervoor gekozen dat hij niet in isolatie is gegaan. We vonden het voor ons als gezin niet te doen dat hij de hele week in isolatie zou zitten. Uiteindelijk zijn we allemaal positief getest geweest. Onze beide kinderen(2.5 jaar en 8 maanden) zijn er met dermate milde klachten afgekomen dat je niet zou zeggen dat ze corona hadden. Zelfs onze oudste die bekend is met luchtwegklachten en een pufje gebruikt, had alleen maar een snotneus en hele lichte verhoging. 

Mijn man en ik waren beiden positief op corona toen de jongste net een maand oud was. Dus ik nog volop in mijn verlof zat. Ja en met 2 kids en allebei corona dat gaat niet. Wij zijn met hele gezin in quarantaine gegaan kon niet anders

Wij hebben ook corona gehad. Mijn jongste was net 4 maanden oud en kreeg nog borstvoeding. Op het moment dat je zelf al ziek bent of positief besmet bent heb je andere al aangestoken. 
Ik wilde absoluut geen afstand nemen van mijn baby. Ik denk dat de gevolgen door afstand te nemen (mentaal voor jezelf en baby) groter zijn dan de klachten van corona.
Je moet natuurlijk doen wat voor jou het fijnst voelt maar ik heb mezelf toen niet geïsoleerd. Ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om mijn peuter van destijds 2.5 van mij weg te houden.  
Sterkte. Ik hoop dat je snel op knapt. ?

Mijn man was een tijdje geleden positief ,we zijn Met z'n alle in quarantaine gegaan maar hebben in huis geen afstand gehouden.
Uit eindelijk heeft alleen hij het gehad ik en mijn 2 jarige dochter niet.

Wij hebben op dit moment allebei Corona en ik heb een meisje van 6 maanden naast mij. Wij zijn met zijn 3en in isolatie zodat we er ook weer gelijk uit kunnen. Gisteravond had de kleine meid ineens 39 graden koorts. Zetpil gegeven, vanochtend was het weg. Ze lijkt ook nergens last van te hebben, drinkt en eet goed en vind het heerlijk dat ze met zowel papa als mama kan knuffelen. Maar wat hierboven ook gezegd word, doe waar jij je goed bij voelt. Alleen is de kans groot dat je vriend het alsnog ook krijgt ivm je besmettelijke dagen en over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) hebben kleintjes er niet heel veel last van. Beterschap!

Jaaa ik vind het lastige dat ze nu beide nog negatief zijn. Ik kan nu wel beneden rond gaan wandelen maar als ze dan allebei over 5 dagen alsnog positief zijn dan zitten we dalijk 3 weken in quarantaine.. toch? Ik kan de voor en nadelen even allemaal niet meer overzien, er is zo veel info over te lezen overal ?

In principe kunnen ze of na een positieve zelftest of met klachten of na 5 dagen testen. Als ze dan negatief zijn mogen ze uit quarantaine en extra voorzichtig zijn ivm met omnikron. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet te testen en dan mogen ze na 10 dagen uit quarantaine, als ze geen klachten hebben.

Wat een vervelende situatie zeg!
Afgelopen juli heeft mijn vriend het gehad, ik was toen een week of 7 zwanger.
Mijn vriend is toen wel in isolatie gegaan in zijn eentje.
Er liep hier ook een dreumes rond van 16 maanden.
Het was zeker niet makkelijk maar wij wilden geen risico’s nemen.
Uiteindelijk heb ik geen corona gehad en onze dreumes ook niet, dus je hoeft de rest nog niet per se besmet te hebben als je zelf positief test.
Vooral doen waar je je prettig bij voelt!

Terug
Bovenaan