Postnatale depressie.

Het is inmiddels al 6 maanden na mijn bevallking, maar ik heb een postnatale depressie.
Ben onlangs bij mijn huisarts geweest, en heeft dit geconstateerd.
Ik voel mij zo ontzettend down, ben zo moe, zie het totaal niet meer rooskleurig.
Ik wil zo graag het gevoel weer terug hebben, dat ik zo kon genieten van Joëlla.
Dat arme kind, ik voel mij nu zo'n slechte moeder.
Ik ben zo bang dat dit gevoel nooooooit meer weg gaat.
Er spoken allemaal nare gedachtes door mijn hoofd.
Ben bang dat ik iets ga doen waar ik onwijse spijt van ga krijgen.
Terwijl ik echt ziels veel van Joëlla hou, lijkt het op dit moment af en toe dat het me echt ff niet boeit dat ze er is.
Ik heb oxxexepam gekregen, maar word daar echt nog slaperiger door.
Ik durf niet meer de realiteid op t.v of waar dan ook onder ogen te komen.
Ben zo bang dat ik het op me zelf ga betrekken.
Ik zou Joëlla of me zelf echt nooit wat aan doen, maar die ideeën spoken gewoon door je hoofd als je bang bent je iemand wat aan gaat doen.
Mensen zullen wel denken ze is hartstikke gek, maar nee ik realiseer me dat ik niet gek ben, maar behoorlijk depressief.
6 maanden na mijn bevalling, snap ik niet dat het nu zomaar komt op duuiken.
Het liefst zou ik nu voor een paar maanden een winterslaap willen houden, zo dat ik dit nare gevoel niet meer hoef te voelen.
Dinsdag krijg ik voor het eerst hulp, en hoop zo dat er snel verbetering in komt.
Ik wil mij weer als voor heen voelen, een trotse en oooooh zo'n gelukkig moeder
Kan de hele dag door wel janken.
Zit op dit moment ook in de ziektewet, ben ook echt niet in staat om te werken.
Ik hoor ook snel welke medicijnen goed voor me zijn, en hoop echt dat ze snel gaan werken.
Meiden, ik vertel julie dit omdat ik veel aan julie heb gehad en nog heb.
Ik hoop echt dat julie mij niet voor gek verklaren, maar dat julie het een beetje begrijpen.
Ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken, en doe dit ook op dit forum.
Ik hou julie zeker op de hoogte.
Gelukkig heb ik een lieve man, moeder vader, zusje, schoonbroer die goed voor mij en Joëlla zorgen, en ben hun ook eeuwig dankbaar.

Zo lucht wel ff op me ei hier kwijt te zijn.

Heel veel liefs Sabina (nog steeds trotse moeder van Joëlla, alleen nu niet gelukkig)

Lieve mama,
Nee ik verklaar je niet voor gek, ben juist trots dat je a zelf in hebt gezien dat er iets niet goed gaat, maar ook dat je naar de huisarts bent gegaan om het er daar over te hebben.

Verder is het denk ik ook heel goed dat je er hier over durft te praten, en misschien krijg je van mij geen tips, weet niet wat voor een, maar ik wil je wel steunen, voor zover dat hier mogelijk is.

Ik geloof ook echt dat je een hele goede moeder bent, juist omdat je er wat aan wil doen, aan het ongelukkige gevoel wat je nu hebt.

Als je er zin in hebt kun je hier altijd je verhaal kwijt en je gevoelens uiten, daar zijn we toch voor?!

Ik hoop ook voor je dat de medicatie snel aanslaat en weer zo gelukkig kunt zijn net als eerst.

Heeeeeel veeeeeeeeel sterkte van mij.
Xxxxxx

Sabina,

Wat heeel erg naar voor je om te moeten horen dat je dit hebt!! Natuurlijk kan iemand die het zelf niet ervaart zich niet voorstellen hoe het moet zijn om je zo te voelen maar dat het verschrikkelijk zal voelen neem ik direct aan.
En Oxazepam, jeempie meid, dat is echt niet niks hoor! Maar als het je voor nu helpt, tja. Misschien heb je ook baat bij praten met moeders die hetzelfde meemaken! Of mee hebben gemaakt.  Misschien kan je huisarts je in contact brengen met een lotgenotengroep of zo. En natuurlijk kun je altijd op dit forum je hart uitstorten!!
En  een pnd gaat echt weer over, het overkomt de beste moeders (zelfs Brooke Shields heeft het gehad ).
Maak gebruik van alle hulp die je kunt krijgen!  Als jij je rot voelt heb je dat hard nodig!!!
Je bent niet gek, je hebt een pnd!!! En het helemaal niet erg om de zorg voor Joëlla  ook aan haar papa, opa en oma, familie, vrienden  uit te besteden. Jij bent er over een poosje  gewoon weer voor de volle 100% voor haar!! Niemand neemt je dit kwalijk!!!

Nou meid, heel veel sterkte!!!!

Liefs Poppetje71

Je bent een harstike goede moeder je hebt zelf hulp gezocht je bent er zelf achter gekomen dat het niet goed met je gaat.   Ik weet zelf niet hoe het is maar na regen komt weer zonneschijn en ik hoop dat die snel komt voor jou.

Knufff,

Bianca

Lieve Sabina,

Wat goed van jou om er mee naar buiten te komen. Ik weet precies wat jij voelt. Bij de eerste heb ik dit ook gehad en bij Milan nu heb ik dezelfde symptomen weer. Ben ook aan de medicijnen en zit ook in de ziektewet. Als je er even alleen over wilt praten mag je me altijd mailen. Heel veel sterkte en je staat niet alleen hoor....

Jolanda

JolandaPol_60@hotmail.com

Terug
Bovenaan