(pret)echo ter discussie

He??? Het is toch wetenschappelijk bewezen dat een echo geen kwaad kan?? Ik weet het zeker dat ik dat in een medisch blad heb gelezen. Waar haalt die Beatrijs dat nou ineens vandaan?
 
Het slaat allemaal echt helemaal nergens op. Doptone en echo dat wordt al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren gebruikt en daar is nog nooit ook maar 1 kind ongelukkig van geworden. Bea, hartelijk dank voor het plaatsen van deze onnodige onrust!
 
Ik heb ook wel eens iets van die Beatrijs Smulders gelezen. Ja je ontkomt bijna niet aan haar als je zwanger bent. Ik heb ook niet de induk dat ze echt voor een vrije keus is. Ze is heel rechtlijnig in het "natuurlijk" zwanger zijn en "natuurlijk" bevallen.

Natuurlijk is ze dan ook tegen echos. Ik zou aanraden om ook eens iemand te lezen uit een minder extreme hoek
 
Beatrijs Smulders heeft veel aanzien in de Nederlandse verloskunde. Maar in het buitenland wordt ze uitgelachen om haar ouderwetse en achterhaalde ideeen!

Ik hoop dat je dat beseft Bea! geloof aljeblieft niet in die onzin! een echo is 100% veilig en dat is inmiddels door verschillende onderzoeken bewezen. alleen Beatrijs wil het niet weten!
 
Nederland heeft van de EU een van de hoogste babysterfte aantallen, dit wordt mede veroorzaakt door een gebrek aan echo's en andere vormen van prenatale screening. Dus kom maar op met die echo.
 
ik durf bijna niet te reageren, wat een felle anti Beatrijs-reacties zeg! Maar doe het toch, 't is tenslotte een discussie: ik vind dat er wel wat inzit. Een echo is in de meeste gevallen echt niet nodig en wordt toch vaak gedaan voor de "pret" van de ouders. Maar je maakt wel een inbreuk in de veilige omgeving van je kindje, al merkt hij/zij er waarschijnlijk niks van....
Als een zwangere vrouw zich goed voelt, gaat het meestal ook goed met de baby. Waarom zou je dan een echo laten maken? En zelfs met echo's heb je nog geen 100 % zekerheid. In mijn omgeving zijn 2 kindjes net voor en 1 net na de bevalling overleden, terwijl er verschillende echo's gemaakt zijn en er geen afwijkingen werden ontdekt... Overeenkomst was dat de moeders zich niet 100 % zeker voelden over de zwangerschap, maar door de echografen 'gerust' gesteld werden....Voor mij geen echo's: ik ga af op mijn gevoel! (En dat is op dit moment 100 % goed gelukkig!!!!)
 
Terug
Bovenaan