(pret)echo ter discussie

Anniek even wat anders. Ik voelde me de hele zw-schap goed, nergens last van. Met 14 wk kregen we onze eerste echo en wat denk je. ALLEMAAL AFWIJKINGEN. Hebben het kindje moet weg halen. DUS HOEZO ECHO AFSCHAFFEN. WAT EEN ONZIN.
VNaar mijn mening moet iedere vrouw een en zelfs meerdere echo krijgen.

Groeten van mij.
 
Hoi Nelleke,

Zou jij kunnen vragen of de echo schadelijk is en waarom wel/niet? jij woont zo te zien in een land waar ze er geen problemen mee hebben. Ik ben dan zo benieuwd waarom ze in Nederland er zo moeilijk over doen!

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes Gaby
 
Ik ben een medisch geval en bij mij moeten er om de haverklap echo's worden gemaakt. Zonder het echo-apparaat zou ik mijn eerste kindje met 20 weken zijn kwijtgeraakt. Bij mij wordt namelijk telkens de lengte van de baarmoedermond gemeten met behulp van een inwendige echo. Ik heb een zwakke baarmoedermond, die vervroegt kan verweken, vandaar. Dus mijn mening lijkt me duidelijk: niet afschaffen!!!! En of het nu helemaal onschadelijk is weet ik niet, maar het zal allemaal wel loslopen!!

Groetjes, Femke
 
Ik ben ook voor het afschaffen van de pretecho en voor het geven van medische echos aan iedere Nederlandse vrouw.

Het is niet normaal dat het bij ons PRETecho heet terwijl het een normale controle van je zwangerschap zou moeten zijn, gedaan door een arts of vk, en niet door een commercieel buro!
 
Wat briljant kort door de bocht Anniek, dat een echo alleen maar gedaan wordt voor de pret van de ouders! Sinds wanneer is dat inbreuk op de veilige omgeving van een kind??? Het is toevallig wel MIJN lichaam en als er medische indicaties zijn die met een echo beter gevolgd kunnen worden dan graag, heel graag een echo. Ik vraag me af of je wel weet waar je over praat!
 
ik ben heel erg blij met die echo's en zeker omdat ik een heel onzeker persoon ben, en dit me weer iedere keer een stukje zekerheid geeft. ik vind het ronduit belachelijk dat dit niet bij een standaard bezoek aan de verloskundige is, je moet 70 euro neertellen voor een pretecho..ik doe het wel, omdat ik wil weten hoe het met het kind is...we leven in een raar land wat dat betreft.
 
Goede discussie! Zelf ben ik echt een angsthaas; ik doe wat de vlk zegt en daar houd ik me aan vast. Gelukkig krijgen we hier in de stad standaard een termijnecho bij 12 weken, dus die is in the pocket, maar ik heb geen pretecho laten maken. Ik ga poliklinisch bevallen, ook voor mijn gevoel van zekerheid en verder aan mijn lijf geen polonaise! Ik denk overigens dat een echo/doptone niet schadelijk is, want heel Nederland doet het, maar goed, er zijn wel meer ongezonde dingen die iedereen doet.....
 
dat echo's niet alleen gedaan voor de "pret" van de ouders snap ik ook wel hoor! En volgens mij heb ik ook nergens geschreven dat de echo afgeschaft moet worden. Maar echo's zonder dat er een medische indicatie voor is, lijken mij wel overbodig. Ik neem aan dat de verloskundigen in NL voldoende opgeleid zijn om te kunnen beoordelen of het nodig is (op medische gronden) om een echo te laten maken of niet....
Waarom gaat iedereen er van uit dat een echo meer zekerheid biedt dan je eigen gevoel????? Wat is er mis met het moederinstinct? Of "gebruiken" we dit alleen maar om het geslacht van ons kindje te voorspellen??????
 
Terug
Bovenaan