(pret)echo ter discussie

Inbreuk op de veilige omgeving? Ik zou dan zeggen dat je dan ook maar geen fotos moet maken als je kind eenmaal geboren is. Misschien wil hij dat helemaal niet.

Vroeger, toen de fotocamera net was uitgevonden dachten mensen ook dat de flits schadelijk zou zijn (je kon er blind van worden, of gestoord) Dus waarom geen echo maar wel fotos?
 
Ik ben VOOR de echo hoor. Het zal inderdaad wel zo zijn dat je niet alle afwijkingen kan zien, maar je kunt wel heel VEEl zien. Ik vind het een modern wonder en ik begrijp niet dat mensen zo terughoudend zijn tov echografie.
 
De pretecho mogen ze van mij ook afschaffen. Er is geen ander land waar zo zoiets verzinnen. In de rest van Europa krijg je gewoon een goede medische echo waar je heel veel uit op kunt maken (Nee Annieck, niet ALLES, maar dat is bij ieder onderzoek zo) wat mij betreft gaan we dat in Nederland ook zo doen, maarja, t kost wat he....
 
die belly talk of in ieder geval dat apparaatje wat ik heb gekocht steld weinig voor want het werkt niet op geluidsgolven zoals een doptone maar op een holte die het geluid versterkt een soort luxe wc rol dus whahahaha...
 
Hoi hoi,

Nou ik woon toevallig in zo'n land waar je bij ieder bezoek een echofoto mee krijgt en we kunnen iedere keer niet wachten om weer een foto van ons kindje te zien en mee te nemen.
Na deze onrust zal ik eens navragen of het schadelijk is maar ik geloof daar niets van! Wij genieten nog steeds van onze echofoto's en blijven dat lekker doen!!

liefs van heel ver weg :)
 
Ik was op zich ook niet voor de 'pretecho' en ervaarde het ook als een inbreuk op de baby zijn privacy in mijn buik.

Totdat mijn vriend na lang aandringen bij mij toch zijn zin kreeg en wij met 30 weken een pretecho lieten maken.

Ik geloof dat dit tot nu toe het mooiste moment in mijn zwangerschap is geweest, buiten het leven in mijn buik om dan. Het was voor het eerst niet zo abstract. Nu kon ik pas echt zien met mijn eigen ogen dat er een echt kindje in mijn buik zit die het duidelijk naar zijn zin heeft.
Dit betekent voor mij en mijn vriend zoveel.
Ik heb de baby op dvd, en het was ook ontzettend leuk om het aan de aanstaande grootouders te laten zien. De vrouw die de echo maakte was duidelijk enthousiast en legde het allemaal heel duidelijk uit.

Fijn dat ik dan toch zo'n moment heb meegemaakt en heb mogen aanschouwen dat alles erop en eraan zit.
 
Het enige dat een echo kwaad zou kunnen doen is de ontwikkeling van het gehoor van de baby beïnvloeden, het gaat namelijk om ultrasone geluidsgolven, niets meer en niets minder. Zoals dolfijnen en vleermuizen het doen, die maken geluiden die dan weerkaatsen op oppervlakken en weer terug komen bij het dier, dat een speciaal orgaan heeft om ze weer op te vangen en op die manier een twee- of driedimensionaal beeld te kunnen vormen van het object. Een echo-apparaat doet precies hetzelfde. En er wordt al meer dan 20 jaar intensief onderzoek naar gedaan of dit nu kwaad kan of niet, maar aangezien er in al die 20 jaar nog geen enkele (positieve of negatieve) invloed op de ontwikkeling van de foetus is aangetoond, kan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid worden aangenomen dat een echo volstrekt onschadelijk is. Geluid kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan