prijs kleding

Ik vind dat je tegenwoordig niet voor schandaal loopt hoor als ze kledign van de zeeman aanhebben!! Rik heeft ook keiveel van de zeeman. laatst nog een bodywarmer gekocht voor 3 euro!! Die vind ie dus geweldig! Elke dag komt ie ermee aanlopen en wil hem zelfs binnen aan. En wat Marloes zegt, ik wil niet elke keer dat ie kruipt of iets knoeit een rotberoertekrijgen!! Voorlopig gewoon lekker Zeeman, Hema, Jola en H & M!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Nou, hier ook geen dure kleding voor Lotte hoor. Zeeman, C &A, V &D en af en toe iets bij de H &M, omdat die veel leuke Disney en Hello Kitty kleertjes hebben.

Winterjas heb ik dit jaar bij Prenatal gekocht en schoenen bezuinig ik niet op. Heb net goeie winterlaarzen gekocht voor 60 euro. Moet wel echt leer zijn, lekker warm...

Groetjes, Marisa

De prijzen van kinderkleding zijn tegenwoordig gewoon belachelijk, af en toe zelfs duurder dan kleding voor mezelf.
Ik koop zelf bij Hema, Zeeman, Jola, Hans textiel en let goed op de opruiming.

Gelukkig ben ik ook nog handig met de naaimachine, dus daar komt hier ook veel onder vandaan. Mijn moeder heeft nog bergen met stof, dus broeken (vooral voor de oudste, is 4 maar kan nog geen knopen dichtmaken) maak ik zelf, dan kan ik ze gewoon met elastiek maken.

Deze week nog een leuke winterjas gekocht bij de Zeeman voor E  9, een koopje gewoon. Was er helemaal blij mee.

gr Saskia

Hoi!
Ten eerste ;hoe kan het dat als dat waar is van die kinderarbeid bij de h en m....waarom   dan iedereen dat weet, en en er niks aan gedaan word??

Ik ben een moeder die ook nooit bij de Zeeman komt, nooit bij Ter Stal, en Hans Textiel.
Vind de kwaliteit echt niet wat, en idd de kleuren en pasvorm is het vaak ook net niet. Dus ik vind goedkoop dan duurkoop...
Bij de aanschaf is het leuk, weinig geld uitgegeven, maar na zoveel keer aan gehad te hebben vind het al lelijk geworden, en gaat het gewoon weg..
Ik koop veel bij de Mexx winkel, en H en M..
Soms bij V en D, en Hema.
Moet zeggen dat er soms een jurkje of broekje van 30 euro gekocht word.
Ik ga alleen niet voor een volle kast, maar voor een aantal basis stukken..Ze dragen het maar kort, maar de kwaliteit is beter, en je wast het toch vaak.Daar koop ik dan andere dingen bij..Dus ja, ik geef wel geld uit, maar koop niet heel veel.

Maar als jezelf tevreden bent..dan is het toch oke??
Iedereen zijn eigen keuze, en mogelijkheden..
Gr Rina

Even terugkomen op de kinderarbeid van de H&M. Er is in 2007 een Netwerk uitzending geweest die er achter is gekomen dat sommige bloesjes van de H&M gemaakt waren van katoen die door kinderen geplukt is in Oezbekistan.

H&M zet zich in en werkt samen met een organistatie tegen kinderarbeid en zij wisten dit niet.  Zij willen juist 'eerlijke' kleding op de markt, maar iedereen (ook regering e.d.) zeggen dat er praktisch aan alle kleding die te koop is wel min of meer kinderarbeid te pas komt. Ze willen er iets aan gaan doen, maar je kunt moeilijk iets afdwingen in een ander land. Zoals je hier zwartwerkers hebt, heb je ze daar ook en in andere landen geven ze ook niets om rechtenschennis, zoals kinderarbeid.

Iedereen die er meer over wil lezen raad ik aan om even te googlen op de steekwoorden hennes en kinderarbeid. Ook C &A wordt daar genoemd. Zoals mijn voorganger zei is dit bij hen   ook eens voorgekomen en proberen zij kinderarbeid te bestrijden.

Groetjes, Marisa

quote: RW 72 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2008 22:44:21'));

Hoi!

Ik ben een moeder die ook nooit bij de Zeeman komt, nooit bij Ter Stal, en Hans Textiel.
Vind de kwaliteit echt niet wat, en idd de kleuren en pasvorm is het vaak ook net niet. Dus ik vind goedkoop dan duurkoop...
Bij de aanschaf is het leuk, weinig geld uitgegeven, maar na zoveel keer aan gehad te hebben vind het al lelijk geworden, en gaat het gewoon weg..
Ik koop veel bij de Mexx winkel, en H en M..
Soms bij V en D, en Hema.
Moet zeggen dat er soms een jurkje of broekje van 30 euro gekocht word.
Ik ga alleen niet voor een volle kast, maar voor een aantal basis stukken..Ze dragen het maar kort, maar de kwaliteit is beter, en je wast het toch vaak.Daar koop ik dan andere dingen bij..Dus ja, ik geef wel geld uit, maar koop niet heel veel.

Maar als jezelf tevreden bent..dan is het toch oke??
Iedereen zijn eigen keuze, en mogelijkheden..
Gr Rina

Zal ik je 1 ding verklappen dan.

de meeste merken die jij nu noemt worden gewoon in China gemaakt. Of in Bangladesh. Net zoals de spullen van zeeman, hema,hans textiel en noem maar op.

De kwaliteit is vaak bijna t zelfde hoor, maar je betaald voor t merk.

Ik zit zelf in deze branche en weet dus heel goed waar ik over praat.

gr linda

Ik heb nu echt een hoop gekocht voor aankomende winter. En dat heb ik bij H&M, C&A en V&D gedaan.
De zeeman had hier dit keer geen leuke kleertjes. En jammergenoeg hebben we geen hans textiel. Want die hebben ook wel leuke dingen voor weinig. Vind dat vooral op de creche handig en als ze thuis aan het kliederen is.
Ik vind het ook wel belachelijk wat je betaalt voor een beetje kinderkleding..... Ik moet zeker nog wel 2 setjes kleding bijkopen en ik was nu bij elkaar al wel 240 euro kwijt! En Feline loopt nog niet, maar zodra ze loopt krijgt ze van haar oma (mijn moeder) haar eerste schoentjes, dat scheelt dan alweer.

groetjes Maris

Hoi Linda.
Ik wil hier geen hele discussie starten, maar ik ben het zeker niet met je eens dat de kwaliteit van zeeman ed, hetzelfde is als mexx oid..
De pasvorm alleen al, de kleuren, het verwassen...vind echt dat het bij de goedkope kleding veel sneller lelijk word..
En de kleren zijn zowiezo minder leuk vind ik!!
Word idd ook in China etc gemaakt, maarja dat maakt me niks uit.
Tuurlijk betaal je voor het merk meer, maar als het dan ook langer mooi blijft, minder snel verwassen eruit ziet, en zijn pasvorm behoud...dan vind ik dat toch echt aantrekkelijker.
Ik zeg zeker niet dat kleding van zeeman ea minder is, maar gewoon niet mijn ding.Ik heb ook echt wel eens kleding gekocht bij Zeeman, maar mijn mening is dus anders.
Wat doe jij voor werk dan?
Gr Rina

Terug
Bovenaan