Hoi,
als je rekent met een cyclus van 29 dagen zou je inderdaad afgelopen donderdag ongesteld hadden moeten worden. Maar blijft natuurlijk een beetje spannend, zo na de pil: misschien is ie deze maand toch langer en is je cyclus nog niet helemaal op orde...
Je kunt eigenlijk weinig anders doen dan wachten en als je na een paar dagen toch weer niet ongesteld bent, maar weer eens testen. Ik testte zelf pas na 2,5 week overtijd positief en had ook last van die net-niet-mensturatiepijn en gevoelige borsten. Ik had de mazzel getempt te hebben op m'n eisprong, en omdat mijn temperatuur hoog bleef, wist ik al wel dat ik zwanger was... Alleen die stomme test wilde maar niet mee om dat ook aan te tonen, 🙂
Mocht je straks uiteindelijk wel ongesteld worden, is dat misschien een handige methode om te doen: elke ochtend bij wakker worden even tempen, (liefst ongeveer op dezelfde tijd). Vanaf eerste menstruatiedag tot dag voor eisprong is je temp gemiddeld genomen ietsje lager dan vanaf je eisprong, (scheelt zo'n 0,3 tot 0,5 graden). Blijft te temp hoog op/na je NOD, dan kun je ervan uitgaan dat je zwanger bent. Je NOD valt overigens altijd precies 14 dagen na je eisprong. Als je die dus getempt hebt, weet je ook precies wanneer je ongesteld moet worden....