Probleempje

Hoi allemaal,

Ik zit met een mega probleem.
Ik ben een ondernemend iemand uit Amsterdam en er wordt nog wel eens geexpirimenteerd. Nou heb ik 7 weken geleden de slaapkamer gedeeld met 2 vrienden en je raad het al: zwanger.
Vriendje 1 is vrijgezel, vriendje 2 sinds heel kort niet meer. Natuurlijk weet ik niet wie de vader is. Het was na een feest en ik was redelijk aangeschoten en dan kan dat gebeuren. Maar ik heb dus geen vaste relatie ofzo.
Ik ben nu 24 en ik wil ook graag de opleiding afmaken (laatste half jaar). Abortus is echt helemaal geen optie.

Ik ben nu redelijk in de war en ik kan niet zo goed nadenken en allen mijn beste vriendin weet ervan. Zij heeft het over een test voor het vaderschap?? Maar ik weet het allemaal niet zo meer.
 
wat wil je nou horen?
ik vindt maar dat je dom bezig bent. slik je geen pil? en als je ook nog eens sexueel ligt te rotzooien (deed ik ook hoor) maar gebruik dan een condoom!!! wil je een ziekte op je lijf ofzo?
en lekker voor je kindje om niet te weten wie de vader is. tja liever je bent van een van mama's avondtuurtjes.
als je geen abortus kiest wens ik je veel succes met het opvoeden van je kindje en je studie.
 
Doe is ff normaal joh!!! Op zo een reactie zit ze nu echt niet te wachen hoor.

Ik zou het er met beide mannen over hebben, want hun kunnen natuurlijk ook wel rekenen. En dan samen met hun de mogelijkheden bespreken.Maar wees er wel eerlijk in.Want het is natuurlijk niet eerlijk voor de mannen als ze van niks weten. En al helemaal niet voor de baby. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Ps. voortaan wel met condoom doen he :)
 
Hallo Aukje,

Ik vind het goed dat je niet kiest voor abortus. De lusten dan ook de lasten...
Het is wel lastig moet ik zeggen. Ik zou het ze wel vertellen hoe moeilijk het ook is. Heb je gevoelens voor een van deze mannen en ken je ze al lang...
Het is lastig maar ik zou eerlijk zijn. Mocht je er alleen voor staan dan wens ik je al het goeds voor de toekomst samen met je kindje. Je komt er vast uit en er zijn vast veel meer die dit hebben meegemaakt.
Succes ermee.
 
goh wat zijn jullie toch allemaal melevend. ik kan hier echt niks goed over vertellen hoor, en vindt deze actie net goed!! ik hoop dat je een site opricht van studerende moeders die door hun sexavontuurtjes zo nodig zwanger moesten raken. misschien help je zo anderen ermee.
ik vindt het alleen zielig dat er weer zo'n klein wezentje wordt geboren door de ellende van een ander.
ik vindt dat je wel beter voor een abortus kunt kiezen. wat moet je nou zonder vent, en tijdens een studie met een kind??!! denk aan dat kind aub
 
Jemig, wat een situatie!

Ik wil je niet veroordelen om wat je hebt gedaan: okee, het is onverstandig, maar dat is jouw leven en ik vind niet dat ik of anderen daar een oordeel over mogen hebben.

Ik kan me voorstellen dat je nu behoorlijk in de war bent, en echt wegnemen kan ik dat niet, maar dit is mijn advies:

Ik denk dat je er eerst serieus over na moet denken wat je wilt: Wil je dit kind echt? Ben je in staat ervoor te zorgen? Wat betekent het voor je leven als je dit kindje houdt?
In mijn ogen staan deze vragen los van het feit of je weet wie de vader is en wat die ervan vindt.
Pas als je er voor jezelf uitbent (en dat zal best een paar slapeloze nachten kosten) heeft het zin om verder te denken.

Als je kiest voor abortus, kun je met je huisarts contact opnemen of rechtstreeks naar een abortuskliniek gaan (Stimezo). Het wordt volgens mij volledig vergoed door het ziekenfonds, en je ouders en zo hoeven er niets van te weten.

Als je besluit het kindje te houden, dan zul je moeten beslissen of je wel of niet met de "vaders" gaat praten. Volgens mij is een vaderschapstest op dit moment van de zwangerschap überhaupt nog niet mogelijk, en of dat in een later stadium wel kan of dat het pas na de geboorte kan weet ik eerlijk gezegd niet.
Bovendien heb je daar sowieso medewerking van de vaders voor nodig, want die moeten hun DNA afstaan daarvoor.
Ik denk in elk geval dat je je goed moet realiseren dat deze mannen, gezien het verhaal wat jij beschrijft, waarschijnlijk niet zitten te wachten op een kind en er mogelijk ook niet (emotioneel cq financieel) verantwoordelijk voor willen zijn. Bovendien zullen ze sowieso erg schrikken als jij ze erover vertelt.
Juist daarom is het denk ik goed dat je vantevoren in elk geval goed voor ogen hebt wat jij wilt!

Ik wens je veel sterkte, en misschien kun je nog eens laten horen hoe het afgelopen is?

N.
 
hoi,
ik wilde even reageren op een anoniempje die denkt dat je voor een abortus moet gaan.
ik zou echt geen abortus plegen hoor,zal je hele leven spijt van hebben.
zegt ze ook nog aan het kind denken????
nee ...bij abortus denk je aan het kind?????
en een kind krijg je ook wel alleen groot zonder VENT.
tjonge tjonge...
Aukje doe wat het beste is,vertel het ze gewoon en de concequenties zijn voor jou meid.
alleen krijg je je kindje ook groot.

succes ermee.
 
Terug
Bovenaan