Probleempje

Jij reageert toch ook!!!! Dus dan ben jij ook zo een story WIJF. En waarom is ze nou direct een slet? Dat slaat al helemaal nergens op.Maar o wee owee als jij ergens mee zit, moet dan wel iedereen klaar staan voor jou???? OOk een beetje tiperend voor jou karakter he!!!!!!!!!!OF ben jij zo een persoon wat alles al weet, en nooit ergens advies over nodig heeft?
 
Hoi meiden,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik moest vanmiddag werken dus ik ben een aantal uren uit del ucht geweest. Ik heb er natuurlijk ook vanmiddag heel erg aan zitten denken.
Normaal doe ik het dus ALTIJD met condoom en deze ene keer niet. Mijn fout ik weet het. Voor mij staat vast dat ik er het beste van wil maken. Ik ken ze allebei al wat langer dus het is ook niet echt zo dat ik er een ziekte van verwachtte maar goed, het was knap stom.

Ik ga er even rustig over nadenken en ik denk er sterk over om een tijdje naar een "tante" te gaan in Engeland.
Ik weet het nog niet maar in december ben ik toch klaar. En ik weet zeker dat ze me wil helpen. Ik ga nog even nadenken over hoe ik ze het ga vertellen want een gezin is inderdaad niet dat waar ze op zitten te wachten.
 
Ik leef met je mee, ben wel van mening dat je jezelf absoluut diep moet schamen! Dit zijn geen dingen die je je in en dronken bui kunt veroorloven! Denk aub goed na over de consequenties die aan je uiteindelijke beslissing zitten of je je kindje nu wilt sparen of niet......... Ik wens je heel veel sterkte met het nemen van die beslissing.
Liefs Lill.
 
Jeetje zeg, wat een reacties!
Zo raar is het in deze tijd toch helemaal niet wat ze gedaan heeft?
Ze is vrijgezel en is dus niet vreemd gegaan ofzo. Tuurlijk stom om zonder condoom te vrijen, maar om dan meteen al die rare dingen te gaan roepen slaat echt nergens op!!!
En ik vind het ook heel goed dat je niet over abortus denkt, het was niet je bedoeling zwanger te raken, maar het is nu zo. Er leeft een kindje in je buik en geplant of niet dat blijft toch iets heel bijzonders, dat 'haal' je niet zomaar weg.
En uit welke tijd komen de mensen die het zo vreselijk vinden dat je geen partner hebt terwijl je wel zwanger bent, is echt geen schande hoor komt veel vaker voor en zegt niets over het feit of je een goede moeder zult zijn.
Maar goed sommige mensen zien echt overal een probleem in als het om andere gaat, zelf zijn ze de goedheid zelf.
Ik ben toevallig wel een 'netjes getrouwde moeder', maar dat maakt mij echt geen betere moeder dan Aukje hoor.

Aukje, veel succes met je zwangerschap, ik hoop dat je er achter komt wie de vader is (de verloskundige weet ook hoe zo'n vaderschapstest werkt en wanneer je die kunt doen) en dat jullie er samen uit kunnen komen.
Veel geluk toegewenst met je kindje, het zal soms moeilijk zijn, maar echt waar je krijgt er zoooveel voor terug!

groetjes A.
 
Hai Aukje,

Jij maakt de keuze om geen abortus te laten doen maar ik denk niet dat de 'vaders' hier op zitten te wachten. Denk je dat ze je gaan steunen wie van de twee dan ook de vader is?

Begrijp me niet verkeerd hoor, zij hebben net zoveel schuld als jij voor zover je over schuld kunt praten. De hardste schreeuwers hier hebben zelfs wel eens een foutje gemaakt waarschijnlijk alleen misschien met van die verstrekkende gevolgen.

Maar het zal nog best een klus worden om de vader aan te wijzen denk ik. Het leven van allebei die jongens zal helemaal overhoop liggen en ik vraag me af of ze uiteindelijk achter je zullen staan. Het spijt me maar ik heb nou eenmaal niet zo'n hele hoge pet op van de meeste mannen en uiteindelijk zit niemand te wachten op een kind na een nachtje rollenbollen met een borrel op.

Een vaderschapstest kan alleen na de geboorte maar ook tijdens de zwangerschap heb je veel hulp en steun nodig om nog maar te zwijgen over wat een kind allemaal kost, zelfs nog voor het geboren is. Ook dat is iets om over na te denken want wie gaat er meebetalen?

Ik denk dus dat je je in ieder geval geestelijk zal moeten voorbereiden op het alleen opvoeden van je kind en dat is zwaar. Ik heb zelf een kind en ik heb er een man bij die zich heel erg inzet om zoveel mogelijk tijd met zijn dochter door te brengen maar zelfs dan is het nog zwaar. Je kiest dus niet voor de makkelijkste weg. Knap van je maar ik vind de tip van Lot tot nu toe nog de beste, neem contact op met het Fiom en als je dat niet prettig vind kun je ook aatschappelijk werk inschakelen via de huisarts. Zij kunnen je hele practische tips geven.

Kun je je studie niet een jaar uitstellen of part-time doen eventueel?

Wat een achtbaan waar je in terecht bent gekomen meid. Ik wens je erg veel sterkte met alles wat er nog komt.

Liefs,

Arlette
 
Terug
Bovenaan