Problemen met geslacht baby

tja voorkeur denk ik dat iedereen wel een beetje heeft. Maar zoals jij het nu schrijft is mijn eerste reactie
DOE EFFE NORMAAL
sorry hoor maar dat je er zelfs maar over nadenkt om een compleet en gezond meisje weg te laten halen omdat ze een meisje is Hallo je woont niet in China.
Geef jezelf en je vriend even de tijd om te wennen aan het idee dat jullie een dochter krijgen.
Het komt vast wel goed en zo niet, dan was je vriend er duidelijk nog niet aan toe om vader te mogen worden.
Veel succes met je eigen en zijn gevoel
 
Is dit verhaal nou serieus? Ik denk dat iedereen in de maling wordt genomen!
Anders stel ik een bezoekje psycholoog voor want er zit wel een behoorlijk steek bij je los als je een abortus overweegt om het geslacht van je kindje.
Jullie moeten je schamen naar dat kleine meisje dat aan het groeien is!
 
Doe inderdaad even normaal!! Ik vraag me af of een arts om die redenen een kindje weg wilt halen??? Je weet voor je aan kindjes begint dat je 50 % kans hebt op een meisje!! GAAT HET FF NIET??

Ik hoop werkelijk dat dit een geintje is want zulk dom volk wil ik niet tegen komen in mijn leven.. Ik zou je wat doen!!

Enne... mijn vriend kon mijn reet roesten als hij zo dom is dat hij zich zo gaat gedragen.. is hij 12??
 
Als je zwanger wilt raken dan ga je er toch vanuit dat je een jongen of een meisje kan krijgen. Zeker bij de eerste keer moet het dan toch niet uitmaken?
Je kan bij de andere kindjes wel een lichte voorkeur hebben, maar het mag niet zo zijn dat je zwaar teleurgesteld bent als je voorkeur niet uit komt. Je instelling is fout. Je moet je verwachtingen bijstellen. Je verwacht een kindje en dan mag het in principe niet uitmaken wat het is.

En abortus??? sorry maar dat je daar over nadenkt. ik zou eerder mijn vriend de deur uit sturen als ie geen meisje wil. Kom op zeg!
 
Je geeft zelf al aan dat je weet dat abortus eigenlijk geen optie is, al heb je het wel overwogen. Dus ik vind persoonlijk dat er niet zo fel gereageerd hoeft te worden. Begrijp de woede van de dames wel, maar ik denk dat je meer hebt aan advies dan aan kwade woorden. Ik vind het heel dapper dat je zo eerlijk bent.
Geef jezelf en je vriend de tijd om hieraan te wennen. Het is heel normaal om een voorkeur te hebben. Niet iedereen durft het toe te geven, maar bijna iedereen heeft het wel.
In onze familie en vriendengroep zijn een aantal "stoere" mannen en stuk voor stuk hebben ze dochters gekregen. Was voor hun ook even schrikken, want wat moet je als stoere kerel met een klein meisje? Geloof me, dat komt helemaal goed!
Als die kleine spruit er eenmaal is zal zijn hart smelten en houdt hij onvoorwaardelijk van haar. Ook als hij haar voelt schoppen enzo zal de teleurstelling steeds meer wegzakken.
Geldt ook voor jou. Als je de kleine voelt bewegen en op een gegeven moment merkt dat ze echt op je reageert, kan ik me niet voorstellen dat je daar niet zielsgelukkig van wordt.
Maar geef het tijd, neem geen overhaaste beslissingen. Stel dat je abortus zou laten plegen en je krijgt er spijt van, komt dit ook tussen jullie in te staan. Kies voor jezelf en je kindje, je vriend draait wel bij. Zo niet, moet je je misschien afvragen of je met zo iemand oud wil worden...
Heb je dit trouwens ook met hem besproken? Door erover te praten kun je sneller wennen. Laat hem dingen zien voor stoere meiden. Niet alle meisjes zijn dol op echte meisjes dingen. En niet alle jongens houden van jongens dingen.
Het krijgen van een jongen is geen garantie dat de kleine naar papa toe trekt, statistisch gezien is de kans met een kleine meid zelfs groter. Praat veel met elkaar, dat lijkt me nu het belangrijkste. En volg je gevoel, je kunt inderdaad geen leven eindigen omdat het geslacht verkeerd is. Als op latere leeftijd zou blijken dat een eventuele zoon liever met barbies speelt, van rose houdt en graag meisjes dingen doet, gooi je hem toch ook niet in het kanaal? Precies, nu dus ook niet doen.
Heel veel succes! Hoop dat jullie er samen uit komen.
 
waarom een jongen?
welke verwachtingen heeft hij van het ongeboren kind??

abortus om dat het een meisje is?
rare gedachten hoor.
geef het dan maar aan iemand die wel heel graag een kindje wilt, ongeacht geslacht.

de eerste bij ons is een zoon, ik wilde graag een meisje, omdat ik me meer een moeder voor meisjes vond..
achteraf maakt dat zo helemaal niks uit.
want dat kleine humpie is helemaal afhankelijk van jouw, waardoor je liefde zo gegroeid is..
ongeacht geslacht.

praat met je man, wat hij verwachtte en waarom hij het zo graag wilt.
misschien handig om dit ook te bespreken met de verloskundige..
sterkte..
 
Ik dacht dat deze site uit NL kwam en niet uit China... Sorry hoor, maar ik kan hier geen begrip voor opbrengen... Bij 20 weken een abortus overwegen, omdat het geslacht je niet bevalt?!?! Ik den dat je maar een goed gesprek met je vriend moet hebben!!!
 
Ik heb bij de oudste ook even geslikt dat het een jongen zou worden. Mijn man en ik gingen er allebei vanuit dat het een meid zou worden. Abortus heb ik nooit overwogen, maar vind het wel heel dapper dat je het uit durft te spreken. Het zou voor mij nooit geen optie zijn. Nu ben ik pas bevallen van een 2e zoon (waar ik dan wel op hoopte) en ben zielsgelukkig met mijn kereltjes. Ondanks dat ik mezelf altijd als meisjesmama heb gezien. Ik raak ook niet gemakkelijk zwanger en ben erg dankbaar voor mijn 2 gezonde kindjes. Ja, je mag best voorkeur hebben voor een geslacht. Maar wees heel dankbaar dat je een gezond kindje mag krijgen. Geef het wat tijd en praat er met je vriend over. Hij draait vast wel bij. En als dat niet zo is, is hij je liefde en je kindje niet waard! Je kindje is een stukje van jezelf. Dat krijg je nooit meer terug. Een relatie kan altijd stuk lopen.
 
Terug
Bovenaan