"De dames die al wat langer wachten....."

<p>Dag dames!</p><p>Dit topic is een vervolg op " voor wie na een half jaar nog niet zwanger is"  uit de groep "zwanger worden"  </p><p>Op pagina 365 staat waarom we verhuisd zijn...</p><p>Welkom aan alle dames die om wat voor reden dan ook langer moeten wachten!!!</p><p>In de meeste gevallen zal dat een medische oorzaak hebben, maar er kan ook een andere oorzaak zijn natuurlijk. Ook dan ben je welkom om mee te praten!</p><p>Wat we in ieder geval met elkaar gemeen hebben is dat we merken dat je kinderen " niet zomaar krijgt" en als je dat gevoel kent, is het goed om met elkaar te delen.</p><p> </p><p>Voorstelrondje doen??</p>

Dankjewel Daantjevijfendertig! En inderdaad, iedereen is welkom waarbij het wat langer duurt! Of er nu een reden voor is gevonden of niet. We weten hoe het voelt!
Mijn naam is Lapjesendraadjes en ik ben 37 jaar oud. Ik ben al 15 jaar samen met meneer Lapjesendraadjes. Hij heeft uit een eerdere relatie twee dochters van 19 en bijna 17. Zij wonen bij ons. De oudste heeft extra zorg nodig.
Ik ben ergens in 2008 gestopt met de pil, maar we zijn door omstandigheden veel later begonnen met fanatiek proberen. Inmiddels ronde 17. Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat t gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger raakt van de eerste, maar omdat ik al wat ouder was heb ik na 6 rondes om een doorverwijzing gevraagd. Uiteindelijk blijkt er dus een probleem te zijn. Niet bij mij, maar bij hem! Te weinig zaad en dan ook nog eens weinig goed zaad.
In eerste instantie kregen we ICSI aangeraden, maar we zijn in overleg begonnen met IUI in natuurlijke cyclus. Dat hebben we nu 4x gedaan, zonder resultaat. Binnenkort starten we dus wel met ICSI. Maar eerst gaan we verhuizen! Als die stress voorbij is, dan gaan we pas beginnen met alle hormoontroep.
Ik vind het heel fijn om hier mijn verhaal te doen en ik ervaar veel steun. ❤

Goed vervolg hier,   op oude topic: https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/voor-wie-na-een-halfjaar-nog-niet-zwanger-is/  sinds 14 maanden bezig voor kindje 1, sinds 3 maanden in medische molen.  Werd eerst niet ongesteld a 7 maanden, nu wel, menstruatie afwijkend, late eisprong en zeer korte luteale fase a 5 dagen.

Even bijgelezen in het andere topic en oh wat kunnen sommige mensen toch stomme dingen zeggen zonder na te denken. Ik verhuis graag mee hierheen. 
Ik ben Zwaantje, 24 jaar en meneer Zwaan (?) is 30 jaar. We zijn nu 4 jaar samen en ik zit op dit moment in ronde 12 voor ons eerste kindje. We hebben in ronde 7 helaas een miskraam gehad met 5/5.5 week. 
Ik verwacht mijn eisprong halverwege volgende week en heb een gemiddelde LF van 11 dagen. Dit zou betekenen dat mijn NOD deze keer rond 15 maart ligt. Mocht het deze ronde weer niet raak zijn, dan stappen wij richting huisarts. We zijn dan precies een jaar verder en ik wil graag dat er dan e.e.a. bekeken gaat worden. Ik houd mijn cyclus al vanaf ronde 1 bij d.m.v. ovulatietesten. 

Ik doe ook mee hier!
Ik ben Chacha, 27 jaar en bijna 2 jaar getrouwd :). Ondertussen 2,5 jaar bezig, waarvan 1 medisch, aangezien ik pcos heb en ongeveer 1 cyclus per jaar had. Vorig jaar 2x zwanger geraakt, maar beide zwangerschappen moeten afbreken. Sinds december weten we dan ook dat we drager zijn van een mutatie op het MTHFR-gen en dus meer foliumzuur nodig hebben om de kans op neurale buisdefecten te verkleinen. 
Ondertussen heb ik sinds januari een cyclus, maar wel één die telkens langer wordt. Ik zal nu op ongeveer 38 dagen zitten. Nu in de wachtweken, als ik rond 9 maart ongesteld word, zal ik waarschijnlijk terug clomid moeten nemen. We wachten in spanning af hier!

@lapjesendraadjes: heeeel grappig hoe je je husband noemt!!! Meneerlapjesendraadjes!!! haha.
Mijn naam is Daantjevijfendertig, je raadt het al...35 jaar. Nu ruim 5 jaar getrouwd en eind maart 2 jaar actief bezig met onze kinderwens. 1x vroege miskraam en 1x vroege bbz & gescheurde cyste (vaag verhaal). Zeer regelmatige cyclus en nog niet in de medische molen om een aantal redenen.....
Mijn man is chronisch ziek (iets waar ik het moeilijk mee heb) en we hebben altijd gezegd: we willen niet alles op alles zetten wat betreft onze kinderwens. Dit komt omdat zijn ziekte best wel een grote impact in ons leven heeft. Ik ben hierdoor kostwinnaar en loop de laatste tijd behoorlijk op mijn tenen. 
Zodoende hebben we besloten om het te laten komen zoals het komt. Hooguit zouden we ons willen laten onderzoeken om meer duidelijkheid te krijgen. Maar voor alsnog willen we geen traject in.  Hiermee zeg ik niets over anderen die dit wel doen! Dit komt echt puur door onze situatie. 
Enerzijds is de wens heel groot en anderzijds vind ik het zooooo eng. We hebben nu net 2 maanden pauze genomen (om bovenstaande) maar willen het nu weer gaan proberen.....

O wat fijn een voorstelrondje! Dat was ik toch grotendeels kwijt na zo vele pagina's...

Ik ben knuffeltje, bijna 27, ik heb als moeilijkheid mijn epilepsie waardoor mijn eisprong kan afwijken. Het stomme is dat ik als het goed is wel gewoon mijn eisprong bemerk en dat gaat allemaal naar behoren. Nog niet getest want dat wil vriendlief nog niet. Ik denk dat vriendlief gewoon luie zwemmers heeft ivm roken en overgewicht.
Wij zitten als ik mijn neuroloog aanhoud in ronde 13. September 2018 gestopt met de pil, maar dat duurde wel even voor ik daar van ontpild was. 
Mijn nod is morgen. Geen klachten, alleen winterslaap moe, ongeacht moment van de dag... En af en toe heel prikkelbaar/emotioneel. Veel slijm?

Terug
Bovenaan