[quote quote=10297452]@ikbendoutzen, ik had gelukkig maar 1 hydrosalpinx, de andere eileider was gelukkig nog goed. (In mijn geval waarschijnlijk een verpest geraakt door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.) Maar voorafgaand aan de operatie hadden ze het over de vraag of de eileider verwijderd of hersteld moest worden, dus het kan in sommige gevallen kennelijk wel hersteld worden, alleen gezien de plek waar de blokkade bij mij zat was dat bij mij niet mogelijk. Ik heb dus maar 1 eileider nu, maargoed, beter een functionerende eileider zonder saboteur (in de vorm van een defecte eileider) ernaast… Ivm privacy zeg ik liever niet waar ik geopereerd ben. Ik zou zeker navragen waarom ze denken dat je misschien hydrosalpinges hebt, en of ze dat evt tijdens de operatie meteen kunnen proberen te herstellen of niet, en of ze je eileiders meteen verwijderen als ze inschatten dat dat niet kan. (Ik zou zeker niet wakker willen worden zonder eileiders, als ik vantevoren niet eens wist of ik hydrosalpinges had of niet, al is een HSG/eileiderdoorspoeling die niet in een operatie plaatsvind meestal wel veel pijnlijker als er wel blokkades zijn). Ik ben Elsie, 28, en heb er even over gedaan om mijn eerste kindje te krijgen, maar ben inmiddels zwanger. Ik lees wel nog altijd mee, omdat ik veel steun heb ervaren aan het vorige draadje.[/quote]
Oke! Begrijp dat helemaal hoor. Wel heftig ook dat ze 1 eileider hebben verwijderd. Misschien een heel domme vraag, maar verwijderen ze dan ook de eierstok erbij of alleen de eileider? Ik weet wel waarom ze dat denken, op de inwendige echos zagen ze elke keer een soort cyste/vocht bij mijn eierstok zitten. Ik krijg een diagnostische laparoscopie en ze voeren dan ook gelijk de hsg uit, arts gaf asn dat wanneer er ingrepen moeten plaatsvinden ze dit niet deze ok gaan doen, dus puur onderzoekend. Hoeveel weken ben je nu zwanger? En hoe voel je je ? Super bedankt voor je fijne reactie en uitleg!