"De dames die al wat langer wachten....."

Ik had vandaag (en gisteren eigenlijk) echt geen goede dag. Ik ben zooo veel bloed aan het verliezen ?. Ik ben echt een beetje in schok elke keer ik naar de wc ga. Mijn plannen vanavond en wrs voor de rest van het weekend maar gecanceld want ik kan zo echt de deur niet uit. Ik voel me ook behoorlijk flauw. Ik ga de nacht nog afwachten maar als het zo doorgaat, ga ik naar het ziekenhuis. Want ik denk niet dat dat zo nog dagen kan doorgaan.

Dag dames,

PL: Ooh wat rot! Eerst zo'n stressvolle terugplaatsing en dan slecht nieuws... Gaat het wat met je? Het is oké om ons even sleht te voelen hoor.. Heb je je zinnen wat kunnen verzetten dit weekend? 

Arnibas:  Oh jeetje nog zoveel last? Hoe was de nacht? Hopelijk voel je je snel beter!!
Dames, bedankt om jullie ervaring rond ivf te delen. Het geeft me al wat hoop... De controles en de rollercoaster van emoties zijn inderdaad hetzelfde als nu (IUI). Het verschil is wel dat ik voor de pick up en terugplaatsing naar Leuven moet i.p.v. Antwerpen dus nog meer geregel met het werk... Maar we zien wel...
Ik had helaas ook een negatieve test zoals ik al vermoedde... Sinds vandaag ook mijn menstruatie waar ik best wel last van heb door de endometriose... Ik moet ook morgen al op controle want tijdens de vorige poging zagen ze een klein cystje. Dit willen ze opvolgen. Indien het niet verkleind is, zal ik een maand terug aan de pil moeten helaas... Morgen kan ik gaan... Ik heb het momenteel wat gehad moet ik zeggen... Maar komt goed. 
Ik start vandaag ook weer met sporten en gezonder eten. Hierdoor zal ik me al fitter en beter in m'n vel voelen... 

Heeey, 
met mij gaat het intussen beter. De bloedingen hebben wel zeker een week of iets langer geduurd. Maar ik ben niet naar het ziekenhuis moeten gaan ofzo. Gisteren had ik opnieuw controle bij de fertiliteitsarts. 
De echo was positief, er is geen restweefsel meer te zien. Omdat ik wou weten waar ik zat in mijn cyclus heb ik ook een bloedonderzoek laten doen. Gisteren belde de assistent en ze zei dat de arts had gezegd dat ik momenteel geen cyclus heb ? ze kon me dus ook niet zeggen wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten ('binnenkort' had de arts gezegd maar het is dus niet duidelijk of dat volgende week of volgende maand is). Dat vond ik heel vervelend om te horen. Ten eerste omdat ik een datum moet doorgeven aan de fertiliteitskliniek wanneer ik verwacht dat mijn menstruatie start zodat ze een nieuwe terugplaatsing kunnen inplannen. En ten tweede omdat ik deze cyclus graag natuurlijk had willen proberen. Maar als ik 'geen cyclus heb' (wat dat ook wil zeggen, geen eisprong neem ik aan?) dan zal dat dus ook niet lukken. Ik had nochtans gelezen dat je de eerste drie maanden na een miskraam iets meer kans hebt op zwangerschap. Daarom voel ik de tijd ook wel tikken. Maar goed het is nu zo, niks aan te doen. Ik heb me voorgenomen dat ik deze maand allemaal dingen ga doen die ik anders niet mag of durf doen tijdens een zwangerschap. Ik wil meer gaan sporten, mijn haar verven, sushi eten, alcohol drinken,... ?
@kim zo jammer van de negatieve test :( hoe zat het met de cyste? 
voor pijn tijdens je menstruatie wil ik even wat tips geven die voor mij goed helpen:
- paracetamol 1g combineren met 1x naproxen 500mg of ibuprofen 600. 
- een waterkruik!!!
- warme douche of warm bad
Heel goed dat je je focust op sport en gezond eten, het kan helpen om even een ander doel te hebben dan alleen maar proberen zwanger worden. Maar sowieso denk ik dat een gezond leven ook alleen maar kan helpen om sneller zwanger te geraken. Gezond eten (het endodieet) helpt mijn endometriose klachten ook wel.
is het enkel voor pick up en terugplaatsing dat je naar Leuven moet, dus de controles kunnen wel dichtbij huis? Ik doe het alleszins ook op die manier en ik moet zeggen dat ik dat echt heel goed vind meevallen zo. Moet wel toegeven dat ik een heel flexibele werkgever heb. Maar voor terugplaatsing krijg ik (van UZ Brussel) sowieso een ziektebriefje voor één dag en voor pick up zelfs een briefje voor 3 dagen. De werkgever hoeft zo dus zelfs niet eens op de hoogte te zijn, je bent gewoon afwezig owv "ziekte". Of het ook zo in Leuven is durf ik niet zeggen maar ik vermoed dat je zowel voor terugplaatsing als pick up toch wel minstens één dag ziekte krijgt telkens.

Dag Arnibas, 
Goed dat het bloeden uiteindelijk is gestopt en er geen restweefsel meer is... Wel jammer dat je inderdaad nog niet verder kan vanwege de cyclus, maar het is de kans om dan zo'n dingen te doen. Probeer jezelf niet zo'n druk te geven, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan... Hoe is het ondertussen met je? 
Moet je ondertussen nog op controle of? 
Dank je voor de tips. De meeste gebruikte ik al ;) 
Wat is het endodieet? Dat ken ik niet. 
Ik zou enkel voor de pick-up en terugplaatsing zo ver moeten. Voor de controles zou ik gewoon in Antwerpen terecht kunnen. Dus dat is al positief. Ik hoop dat ik inderdaad ook zo'n briefje krijg dan. Zal het tegen dan eens vragen. 
Momenteel ben ik aan de pil vanwege m'n cyste. Ik moet morgen terug op controle, maar moet zeggen dat de afgelopen 2weken eindeloos leken te duren (ondanks drukke dagen). En klinkt misschien stom, maar merk dat ik wel weer wat gevoeliger ben door die pil. Ach ja, ik vermoed dat ik binnen 2w mag stoppen. Het lastige is wel dat ik nu 2x m'n menstruatie heb gekregen op 2w tijd, met 4 dagen tussen. 
Ook wil ik al verder rekenen naar eventuele inseminaties of pogingen, maar dat is eigenlijk onmogelijk. Mijn man is in april 4dagen weg voor het werk en hoop echt dat het niet net in onze eerste cyclus IVF valt .. Maar dat is afwachten... Anders moeten we het weer een maand uitstellen..

Terug
Bovenaan