Heeey,
met mij gaat het intussen beter. De bloedingen hebben wel zeker een week of iets langer geduurd. Maar ik ben niet naar het ziekenhuis moeten gaan ofzo. Gisteren had ik opnieuw controle bij de fertiliteitsarts.
De echo was positief, er is geen restweefsel meer te zien. Omdat ik wou weten waar ik zat in mijn cyclus heb ik ook een bloedonderzoek laten doen. Gisteren belde de assistent en ze zei dat de arts had gezegd dat ik momenteel geen cyclus heb ? ze kon me dus ook niet zeggen wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten ('binnenkort' had de arts gezegd maar het is dus niet duidelijk of dat volgende week of volgende maand is). Dat vond ik heel vervelend om te horen. Ten eerste omdat ik een datum moet doorgeven aan de fertiliteitskliniek wanneer ik verwacht dat mijn menstruatie start zodat ze een nieuwe terugplaatsing kunnen inplannen. En ten tweede omdat ik deze cyclus graag natuurlijk had willen proberen. Maar als ik 'geen cyclus heb' (wat dat ook wil zeggen, geen eisprong neem ik aan?) dan zal dat dus ook niet lukken. Ik had nochtans gelezen dat je de eerste drie maanden na een miskraam iets meer kans hebt op zwangerschap. Daarom voel ik de tijd ook wel tikken. Maar goed het is nu zo, niks aan te doen. Ik heb me voorgenomen dat ik deze maand allemaal dingen ga doen die ik anders niet mag of durf doen tijdens een zwangerschap. Ik wil meer gaan sporten, mijn haar verven, sushi eten, alcohol drinken,... ?
@kim zo jammer van de negatieve test
hoe zat het met de cyste?
voor pijn tijdens je menstruatie wil ik even wat tips geven die voor mij goed helpen:
- paracetamol 1g combineren met 1x naproxen 500mg of ibuprofen 600.
- een waterkruik!!!
- warme douche of warm bad
Heel goed dat je je focust op sport en gezond eten, het kan helpen om even een ander doel te hebben dan alleen maar proberen zwanger worden. Maar sowieso denk ik dat een gezond leven ook alleen maar kan helpen om sneller zwanger te geraken. Gezond eten (het endodieet) helpt mijn endometriose klachten ook wel.
is het enkel voor pick up en terugplaatsing dat je naar Leuven moet, dus de controles kunnen wel dichtbij huis? Ik doe het alleszins ook op die manier en ik moet zeggen dat ik dat echt heel goed vind meevallen zo. Moet wel toegeven dat ik een heel flexibele werkgever heb. Maar voor terugplaatsing krijg ik (van UZ Brussel) sowieso een ziektebriefje voor één dag en voor pick up zelfs een briefje voor 3 dagen. De werkgever hoeft zo dus zelfs niet eens op de hoogte te zijn, je bent gewoon afwezig owv "ziekte". Of het ook zo in Leuven is durf ik niet zeggen maar ik vermoed dat je zowel voor terugplaatsing als pick up toch wel minstens één dag ziekte krijgt telkens.