"De dames die al wat langer wachten....."

[quote quote=10602571]Hoi Meiden, Het is hier ietsje rustiger voor mijn gevoel, maar ik lees nog steeds stilletjes mee. Ik zat te twijfelen om toch nog even iets hier te laten weten, maar denk doe het toch nog even. PL wat vervelend dat je lichaam zo van slag is. Hopelijk herstelt alles weer snel en kunnen jullie voor een nieuwe TP gaan. Of hebben jullie die ondertussen al gehad? Uiltjesfan wat een rollercoaster. Probeer wel ook goed je angsten uit te spreken naar je vriend en goed het gesprek hierover te blijven voeren. Is echt heel belangrijk! Dat van je vriendinnen is wel heel lastig en vervelend. Heb je ze er ook wel eens op aangesproken of gevraagd waarom ze dat doen? Ik weet niet of ze van jou traject afweten, maar sommige vinden het gewoon heel lastig om daarmee om te gaan. Als zij er uiteindelijk voor kiezen om geen moeite in de vriendschap te steken moet je ook maar bedenken dat dit hun verlies is, want zij verliezen jou als goede vriendin. Ik heb zelf echt wel geleerd om mensen die mij energie kosten te laten vallen. Soms verwateren vriendschappen ook gewoon een beetje, maar kunnen die ook ineens weer opbloeien. Het hoort er allemaal bij. KimDM Jeetje wat balen zeg van de zaadstaal, maar uiteindelijk hoeft er maar eentje tussen te zitten! Heel veel succes en hopelijk toch tegen alle verwachtingen in deze ronde gewoon raak. AnirBas hoe gaat het ondertussen met jou? Hebben jullie alles al een beetje kunnen verwerken? Gaan jullie gelijk door of pakken jullie nu heel even wat rust? In ieder geval heel veel sterkte en succes. Hier ondertussen 13 weken, een het hele mooie nieuws ontvangen dat de NIPT deze keer helemaal in orde was! Dus echt een eerste last van de schouders. Het blijft allemaal nog ontzettend spannend maar deze hebben we in ieder geval in de pocket. En om nog antwoord te geven op de vragen van KimDM Misselijkheid is nu gelukkig een stuk minder en ik begin nu weer wat meer energie te krijgen. Buikje begint te komen, maar lijkt nu nog om een ik heb te veel gegeten buik (vind ikzelf). Ik wens jullie allemaal heel veel succes met de trajecten en hoop dat het jullie allemaal snel gegund is![/quote]
Hé Zwindo, fijn je nog es te horen en dat de NIPT goed was! Dat moet echt al een hele geruststelling zijn, superleuk nieuws.

ik ben vandaag heel kwaad en triest. Ten eerste had ik vandaag 11 weken zwanger moeten zijn, elke vrijdag is kut en confronterend de laatste weken.
vandaag nog eens getest en ik test nog altijd gewoon positief 2,5 week na de miskraam. Ik ben er intussen redelijk van overtuigd dat er weefsel is achter gebleven (mijn miskraam was ook zo licht). Ik probeer nu dus een afspraak te maken om mijn baarmoeder te laten nakijken. Weer wachten, weer geen vooruitgang. Ik wil dit gewoon achter mij laten maar zo lukt dat natuurlijk niet.

Anirbas wat verschrikkelijk dat je er op die manier dan ook nog steeds mee geconfronteerd blijft worden. Inderdaad goed naar je gevoel luisteren en gewoon alles laten nakijken. Ik hoop dat het dan snel uit je lichaam is, zodat je ook weer wat meer vooruit kan kijken. Dit is echt heel naar. Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte en hoop echt dat het jullie snel weer gegund is, maar dan natuurlijk met een goede uitkomst. Een dikke digitale knuffel voor jou!

Anirbas wat verschrikkelijk dat je er op die manier dan ook nog steeds mee geconfronteerd blijft worden. Inderdaad goed naar je gevoel luisteren en gewoon alles laten nakijken. Ik hoop dat het dan snel uit je lichaam is, zodat je ook weer wat meer vooruit kan kijken. Dit is echt heel naar. Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte en hoop echt dat het jullie snel weer gegund is, maar dan natuurlijk met een goede uitkomst. Een dikke digitale knuffel voor jou!

Hey dames, 

Arnibas: Pff wat moeilijk seg!Nog altijd positief....  Heb je ondertussen al een afspraak kunnen maken ter controle? Zeker doen als je gevoel dat zegt. Hopelijk word je snel gehoord! 
Het was inderdaad echt onze maand niet, maar heb wel nog een klein beetje hoop. Ik mag officieel vrijdag testen, op de verjaardag van m'n dochter dus zou mooi zijn... Al zegt mijn gevoel van niet... Stel dat het niets is, wachten op mijn menstruatie en dan kan mijn 6e poging beginnen. Het zou dan ook de laatste inseminatie zijn. Nadien zouden we overstappen op IVF, maar heb er wel wat schrik voor om eerlijk te zijn... Al die afspraken, al die hormonen,... We zullen dan ook zien hoe het met het zaad is, want heb me laten vertellen dat het lang zichtbaar kan zijn als je ziek bent geweest (als man) dus. Ik volg mijn traject via Sint-Augustinus in België en de privé praktijk in Antwerpen. Als we zouden overstappen op ivf werken ze samen met Leuven. 

Zwindo: Oh een goede NIPT-test, wat goed! Dat was bij ons ook echt een last van onze schouders. Tweede trimester is inderdaad meer energie ;) ... En dat bolle buikje komt nog :D Fijn allemaal!
Eentje is inderdaad genoeg dus heb een mini beetje hoop, maar zullen zien... 

Hi Meiden, 
Zwindo: wat fijn dat je NIPT test goed was! Hoe ver ben je nu, en hoe voel je je? 
Arnibas: wat moeilijk dat jullie op deze manier het nog niet kunnen afsluiten. Ik kan me voorstellen dat je die positieve zwangerschaps test waar je zo lang op hebt gehoopt nu echt vervloekt. Ik hoop dat een afspraak snel duidelijkheid kan geven. Sterkte. 
KimDM: ik duim met je mee voor vrijdag! Meestal klopt je gevoel bij dit soort dingen, maar soms ook niet! Wie weet een mooie verassing op je dochters verjaardag! Ik kan me voorstellen dat je een beetje opziet tegen IVF, het is een hele heisa. Maar als het je iets waard is: ik vond de stimulatie en pick-up best meevallen, ik vind voornamelijk de terugplaatsingen en teleurstellingen moeilijk (al is dat niet anders dan verdriet na een misluke IUI denk ik).
Uiltjesfan: jeetje wat ontzettend moeilijk, zo'n 'onverklaarbaar' stempel. Ik voel zo mee met je frustratie, angsten, en hoe moeilijk het contrast kan zijn met omgeving. Lucht vooral je hart hier, wij snappen je! Kun je dit met je omgeving bespreken, zijn je vriendinnen/ familie op de hoogte? Ik hoop dat je volgende cylus regelmatiger is, en dat jullie volgende stappen kunnen nemen. Gaan jullie verder met IUI?
Ik heb afgelopen vrijdag een terugplaatsing gehad van een cryo-embryo. Het was een stressvolle dag, embryo 3 had de ontdooing namelijk niet overleefd, dus hebben ze gelijk embryo 4 ontdooid. Die ging gelukkig wel goed en is later in de middag terug geplaatst. Ik was alleen naar de afspraak, mijn partner zat in het buitenland, en vorige keren vond ik die terugplaatsingen een fluitje van een cent, dus vond het prima om alleen te gaan. Maar ik was niet op dat slechte nieuws voorbereid, heb een tijd alleen zitten wachten (afspraak was verzet naar later op de dag, maar ik was al bij het ziekenhuis omdat ik meer dan een uur reistijd had, en ze hadden me niet geinformeerd over het verliezen van embryootje 3) en ik ben de hele dag emotioneel geweest. Gelukkig kwam m'n partner 's avonds thuis. Nu besef ik dat ik nog gewoon verdriet had om embryootje 3 dat het niet had gered. Stom hoe je je gaat hechten aan zo'n klompje cellen he? Maar ja, het is toch een potentiele zwangerschap/ kindje. En ik ga dan gelijk twijfelen, is er iets mis? Zouden de anderen dan wel goed zijn, of gaan die misschien ook dood? Ik probeer nu rustig te blijven, en me te focussen op een positieve uitkomst. Ik voel me echter weer super normaal, net als de vorige twee keren toen de terugplaatsing ook niet gelukt was... Zaterdag testen, fingers crossed. 

Hey!
Dank je wel Zwindo ?
Ik ben gisteren al op controle kunnen gaan. Daar bleek inderdaad dat er wat weefsel is achter gebleven, maar niet veel. Gisteren was mijn hcg nog maar 15 en uit het bloedonderzoek bleek dat ik na mijn ovulatie was. De dokter dacht dat het restweefsel mogelijk met een volgende menstruatie mee kan komen zodat ik geen curettage moet. Al bij al goed nieuws dus. 
dinsdagnamiddag begon ik sporadisch weer te bloeden. Sinds gisteren lijkt het dat mijn menstruatie echt weer begonnen is. Heel vreemd, 3 weken na mijn miskraam. Ik had het zo snel echt niet verwacht maar ik ben wel blij eigenlijk. 

Binnen 1-2 weken ga ik opnieuw op controle en hopelijk is het weefsel dan weg. Dan ga ik komende cyclus misschien toch nog natuurlijk proberen voor we weer verder gaan met ivf. ik hoop dat mijn volgende cyclus dan wel weer vrij normaal verloopt.
@Kim als het een geruststelling kan zijn: ik vond ivf op vlak van spuiten enzo echt helemaal niet lastig. Dezelfde ervaring eigenlijk als PL dus! Ik weet dat dit voor iedereen anders is wel. Maar de spuiten vielen me goed mee (went snel). Regelmatig op controle gaan vond ik ook goed meevallen en ik vermoed dat je dit ook al gewend bent met IUI. De pick up zelf stelde bij mij ook niet veel voor (ik was wel onder volledige narcose owv endometriosepijn en veel follikels). Het enige deel dat ik echt lastig vind is eventueel slecht nieuws krijgen, maar dat heb je net zo goed bij IUI of zelfs natuurlijk proberen. Ik had veel meer spanning rond wel of niet zwanger zijn dan bij natuurlijk proberen, dat wel.
maar oké zover ben je nog niet, er zijn nog kansen voor je aan ivf moet beginnen. Heeeel veel succes vrijdag!!
@PL oh ja, herkenbaar. Ik was ook meteen al wel dat gehecht aan mijn 7 embryo's, het zijn toch een beetje mijn baby'tjes. Logisch dat het even een klap is, weer een kans minder. Zoiets kan gebeuren bij het ontdooien, maar het gebeurd gelukkig niet vaak. Wellicht zal het je niet meer snel gebeuren. Ik denk niet dat er iets mis is met jouw embryo's, het is gewoon pech. 
veel goede moed deze week! Het is ontzettend spannend, maar probeer inderdaad positief te denken. Als ik iets heb geleerd uit dit forum en 1,5 jaar proberen zwanger worden dan is het dat symptomen of geen symptomen vaak zo weinig wil zeggen ?. Ook voor jou heel veel succes!!
ik gun het jullie allemaal (en mezelf) zo hard, hopelijk kan er toch weer snel iemand met goed nieuws komen hier.

Oh nee PL! Zo kut :( ik vind het heel jammer voor je. Hopelijk kan je dit weekend je gedachten wat verzetten, misschien even genieten van dingen die anders niet mogen, wijn, sushi,..

Terug
Bovenaan