"koosnaam" ongeboren baby

Wij hadden verschillende namen voor de baby.

Eerst was het garnaaltje en later was het smurfje.

En nu heeft het kind allerlei bijnamen.

Want het is onderhand niet meer zo klein als een garnaal of een smurf.

Hoi!
We hebben gekozen voor Dinges!
Zo van we zijn nog op zoek naar een naam.
Dinges deed erg veel lachspieren bij onszelf en anderen activeren.
Succes met kiezen!

Hoi!

Wij noemen het (?) frummel. En ook wel kwikkie (hihi). Zo lief, mijn vriend legt elke avond even zijn hand op mijn buik en dan zegt ie tegen mij dat ik even mijn oren dicht moet doen omdat hij snode plannetjes aan het maken is met zijn zoon. Ben nog maar 8 of 9 weken dus dat weten we nog helemaal niet...

groet'n

Ha ha ha, wat grappig om te lezen allemaal. Op de eerste echo vonden we dat ons kindje op een vogeltje leek, dus vanaf dat moment is de naam 'Pino' ontstaan... Op het moment dat we erachter kwamen dat het een meisje werd, hebben we samen wel steeds haar naam gebruikt - voor de buitenwereld heette ze 'ons mupke' (met dank aan haar Brabantse oma).

Hoi meiden,

Onze eerste noemden we 'Mini me'. Helaas eindigde dat in een miskraam.

Onze dochter noemden we tijdens de zwangerschap 'Babeitje', zo noemden ze het kindje in het prentenboek "De buitelende baby in mama's buik" ook. Ik had het voorgelezen bij mij in groep 4 en toen vonden zij dat wel een leuke naam. En dat bleek het ook te zijn; iedereen noemde 'm Babeitje, hihi!

Nu is het 'Brusje', want er komt een broertje of zusje: brusje dus! En ook die naam is al aardig ingeburgerd in de familie.

Groetjes van Vennie

Hoi,

Mijn man en ik hebben onze kleine tijdens de zwangerschap de bijnaam "krengetje" gegeven.
Wij wisten dat het een meisje zou worden.
Tijdens de zwangerschap schopte ze veel op mijn blaas en als we krengetje zeiden dan kreeg ik een extra veeg op de blaas.
Soms was dat behoorlijk pijnlijk.
Bij de geboorte zei mijn man: en hoe noemde mama jouw tijdens de zwangerschap?
Was dat krengetje?
En als reactie van onze dochter kreeg ik een luid huilen en meteen plaste ze over me heen.
Dat was een hilarisch moment.

Groetjes Christel

Terug
Bovenaan